dank voor je antwoord, maar dat is niet de juiste oplossing, althans niet het antwoord op de vraag
reden om voor ISDN te kiezen is (was) dat je met 1 (extern) netnummer, bij in gesprek op 1 van de toestellen aangesloten op je ISDN-centrale (of in dit geval de DX800A), een tweede inkomend gesprek hoort overgaan op alle andere aangesloten toestellen, en op elk toestel het binnenkomende gesprek kunt aannemen
KPN biedt die optie niet voor gewone, enkelvoudige landlijnen (ik heb het hier over goedkope zzp oplossingen). Ja, je kunt er twee nemen en bij in gesprek het zo instellen dat het gesprek (extern) wordt doorverbonden naar de tweede lijn, maar die oplossing is twee keer zo duur als ISDN (en dat is al kostbaar). KPN verhoogt bovendien voortdurend de tarieven
nu werken de meeste VoIP of SIP trunks met 2 "lijnen" (gelijktijdige kanalen); ben je in gesprek, dan krijg je een melding dat er een gesprek binnenkomt, je zet je lopende gesprek in de wacht, en neemt het andere aan. Simpel. Het is mij alleen nog niet duidelijk of dit bij CC ook zo werkt
maar nu de DX800A (of de Gigaset 300 of 510). Die werkt (werken) met 6 losse handsets. Misschien is het simpel als wat, en maak ik mij druk om niks, maar wanneer je in gesprek bent op een buiten"lijn" (1 van de twee kanalen die bij je SIP-account en extern nummer hoort), en er komt een tweede extern gesprek binnen (op het tweede kanaal van hetzelfde externe nummer), "rinkelen" dan de andere toestellen? Dit is mijn vraag
ik kan dit niet testen, althans niet zonder heel veel moeite, maar het is wel belangrijk om dit te weten voordat ik de procedure start om mijn huidige isdn-nummer te porteren naar VoIP
mocht dit niet werken, dan kan het nog een oplossing zijn om in de DX800A meerdere sip accounts te installeren, waarna je bij in gesprek laat doorkiezen naar 1 van die (interne) sip accounts. Veel VoIP aanbieders ondersteunen dat echter niet. In dat geval is het misschien een oplossing om een extra (extern) nummer met sip account te kopen, en daar naar door te laten verbinden bij in gesprek. Maar ook die oplossing kun je niet testen zonder eerst een volledige set nummers + voip accounts te kopen
Ik hoor graag jullie oplossing(en)