Author Topic: Meerdere accounts laten overgaan  (Read 6540 times)

mscha

• Gebruiker
    • View Profile
Meerdere accounts laten overgaan
« on: 26 May 2015, 13:49:30 »
Uit de veelgestelde vragen:
VoIP: Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan achter een nummer?
Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van één apparaat op een telefoonnummer.

Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter één telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en doormiddel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen.

Het is mij helaas niet duidelijk hoe je dat precies moet instellen.

Ik heb een prepaid VOIP-account (met een telefoonnummer), geconfigureerd op mijn router thuis, en een extra VOIP-account zonder nummer, geconfigureerd op mijn Android-telefoon (CSipSimple).

Wat ik wil is dat, als mijn nummer gebeld wordt, beide telefoons direct overgaan, en als er na 30 seconden niet is opgenomen op één van beide accounts, er wordt doorgeschakeld naar voicemail.
(En mocht mijn Android-telefoon niet verbonden zijn, dan moet uiteraard mijn hoofdtelefoon wel 30 seconden overgaan voordat 'ie naar voicemail doorschakelt.)

Ik heb, op mijn hoofd-account, onder Follow-Me, de mode op “Simultaneous” gezet en de tweede account in de follow-me-lijst gezet, maar als ik mijn nummer bel, gaat 'ie nog steeds 30 seconden over op mijn thuistelefoon, voordat 'ie doorschakelt naar mijn Android-mobiel.
Ik kan wel de timeout van 30 op 0 seconden zetten, maar gaat 'ie dan nog wel op de thuistelefoon over?  En hoe zit het dan met het doorsturen naar voicemail na 30 seconden?

Is wat ik wil mogelijk, en zo ja, hoe stel je dat in?

Bij voorbaat dank,

– Michael
« Last Edit: 26 May 2015, 13:56:22 by mscha »

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Meerdere accounts laten overgaan
« Reply #1 on: 27 May 2015, 10:24:30 »
Stel je hoofdnummer in als 'alleen doorschakelen' en maak een follow-me regel aan met twee SIP-accounts (Simultaneous).
Een ervan zet je in je router, de andere in je mobiel.
Evt. nummerweergave aanpassen bij je SIP-accounts in het dashboard van CC - je kunt ook je mobiele nummer als afzender meesturen.
Zet de voice-mail aan op je SIP-account thuis. Die kun je daar beluisteren met 1233 OF, als je een e-mailadres opgeeft, de ingesproken boodschap laten doorsturen naar je mail.

Succes!

Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax