Author Topic: Time out setting op een FritzBox 7360  (Read 12938 times)

pdfelen

• Gebruiker
  • UPC / FritzBox 7360v2 / Cisco ATA / CC
    • View Profile
Time out setting op een FritzBox 7360
« on: 16 Sep 2014, 00:59:36 »
Ik ben van plan om om te stappen naar Cheap Connect. Ik zie echter af en toe een van de volgende meldingen:
   Registration of Internet telephone number 77709008525 failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
   Registration of Internet telephone number 77709008525 failed. Remote site reports reason for error 408

Volgens CheapConnect ligt dit aan het feit dat de 'keep alive timer' niet goed staat. Ik kan deze setting bij de FritzBox 7360 echter niet vinden. Weet iemand waar/hoe ik deze waarde kan opvragen/veranderen?

doji

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Time out setting op een FritzBox 7360
« Reply #1 on: 17 Sep 2014, 09:51:06 »
Volgens CheapConnect ligt dit aan het feit dat de 'keep alive timer' niet goed staat. Ik kan deze setting bij de FritzBox 7360 echter niet vinden. Weet iemand waar/hoe ik deze waarde kan opvragen/veranderen?

Je kunt de "keep alive" gemakkelijk aanpassen / instellen in een Fritzbox 7360. Ga onder Telephony, naar telephone numbers en dan het tabje line settings. Onderaan in deze tab vind je de mogelijkheid om je "keep alive" in te stellen op basis van een drop down box.

Groet

pdfelen

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 17 Sep 2014, 20:56:10 »
Hoi Doji,

Bedankt voor je antwoord.

Zie screendump in de bijlage: ik kan het daar niet vinden...

Ik gebruik de laatste firmware volgens de FritzBox en de AVM website.

Bedankt.

Pepijn

doji

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 18 Sep 2014, 11:14:40 »
hi Pepijn,

Strange, ik heb een derde check box met

"Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony

This option may be necessary if the Internet router does not forward incoming calls to FRITZ!Box. FRITZ!Box keeps port forwarding of the Internet router enabled for telephony."

Misschien heeft dat iets te maken met de configuratie van de fritzbox op basis van de wijze waarop hij in het netwerk is opgenomen. Bij mij staat de fritzbox achter het modem.  Ik weet niet hoe die bij jou in je netwerk is opgenomen. Zoals je al gemeld hebt, heb je XS4ALL. Ik geloof dat die club de fritzbox als standaard modem meeleveren.
Laat me even weten!!!

gelro

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 19 Sep 2014, 18:09:54 »
Hoi Pepijn,

Deze functie zit er niet meer in de laatste update we praten dan over versie FRITZ!OS 06.06.
En kan kloppen dat dit gebeurd is was bij mij ook op de  15.09.14 14:30:44 Registration of Internet telephone number 3185xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
Komt waarschijnlijk bij xs4all vandaan lijk op een onderbreking aan hun kan van een paar seconde.
Niks om druk over te makken zal wel meer gebeuren je blijft met meerdere partners zitten.
Een dip in de verbinding  en levert gelijk een melding op.

Gr Jos

doji

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 19 Sep 2014, 20:29:36 »
Dag Gelro,

Dat de functie niet meer aanwezig zou zijn in IOS 06.06 lijkt me niet geheel juist. Ik draai IOS 06.06 (en ik heb nog even gecheckt of er nog een nieuwere versie is) en ik heb gewoon de mogelijkheid om mijn time out aan te passen. Deze is te vinden op de plaats zoals door mij beschreven.

Maar het bevreemdt me wel dat zowel Pepijn als jij, deze functie niet hebben. Gebruiken jullie misschien beiden de fritzbox als router/modem. Ik namelijk ben bij het clubje Tele2. Heb van hun alleen internet afgenomen. Dus ook een modem van tele 2. Daarachter zit een router (de fritzbox) die verzorgd de telefonie.

Hoor graag van jullie.

gelro

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 20 Sep 2014, 10:03:26 »
Hoi Doji,

Gebruik de fritzbox dus als router/modem, het is een prima ding met een hoop mogelijkheden erin waardoor soms wat eigenwijs is.
Maar dit los je op door de stekker er uit te halen en 10 sec. wachten, meestal zal hij dan weer normaal werkt.

Dus een goed advies is als er een probleem optreed begin dan eerst om de stekker er uit te halen en dan pas verder kijken.

Gr Jos

doji

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 20 Sep 2014, 10:25:04 »
hi Jos,

Ik denk dat daarin het feit is dat zowel jij als Pepijn niet de optie hebben van "keep alive"!! En verder heb ik geen problemen met fritzbox nog met cheapconnect. Ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik in januari heb gekozen om KPN de deur te wijzen door over te stappen op cheapconnect!  Heeft mij nu reeds honderden euro's gescheeld!! En het mooie is het kan door iedereen op gemakkelijke wijze zelf ook in te richten. Je hoeft niet per se klant te zijn bij XS4All waar je de fritzbox als modem/router gebruikt. Onafhankelijk van je provider en je wijze van binnenkomst van internet (telefoon, glasvezel of anders) kun je de fritzbox achter je modem van je provider configureren. Voor diegene die nog twijfelen, stel je vragen op het forum. Er is altijd wel iemand die je vragen kan en wil beantwoorden.

Groet en prettig weekend toegewenst!
« Last Edit: 20 Sep 2014, 10:30:06 by doji »

KASchiedam

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 05 Nov 2014, 12:03:20 »
Als je inlogt in de Fritz!Box, moet je onderaan de View veranderen (door erop te klikken).
Dan verander de View van View: Standard naar View: Advanced.

Klik dan links op: Telephone --> Telephone Numbers
en daarna op tab: Line Settings.
Nu vind je helemaal onderaan de optie: Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony.
Deze moet aangevinkt zijn en je kan de interval veranderen, ik heb hier standaard: 30 seconden staan.

pdfelen

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 08 Dec 2014, 20:24:12 »
Hoi,

Dank je allemaal voor de feedback. Het lag niet aan mij, maar de optie was in FW 6.04 en 6.05 verwijderd voor de FritzBox 7360.

In de nieuwe FW release 6.20 is de setting terug.

Groet,

Pepijn