Author Topic: Meerdere devices tegelijkertijd aangemeld  (Read 36610 times)

Creagraphy

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Meerdere devices tegelijkertijd aangemeld
« Reply #30 on: 29 Mar 2013, 13:59:18 »
Dank, maar inmiddels heb ik door experimenteren zelf gevonden wat het euvel was. De voicemail op de doorschakel-accounts moest kennelijk uitgeschakeld worden, zodat het hoofdaccount de voicemail gaat afhandelen. Ik weet niet of er een handleiding is voor het opzetten van een account met meerdere VOIP computers en voicemail, maar ik denk dat ik het nu snap. Voor anderen die dit draadje lezen:

- Maak naast je hoofdaccount per SIP verbinding een VOIP account zonder nummer.
- Schakel je hoofdaccount met Follow Me door naar alle SIP verbindingen-accounts, zorg dat de FollowMe mode "Simultaneous" is.
- Sluit je telefoons alleen aan op de SIP accounts, nooit op het hoofdaccount (dan gaan ze niet gelijktijdig rinkelen)
- Stel (desgewenst) bij alle SIP accounts en het hoofdaccount in dat de nummerweergave die van het hoofdaccount is
- Schakel bij alle SIP accounts Voicemail uit, en bij het hoofdaccount aan. Anders gaat het SIP account de voicemail afhandelen, en daar kun je geen e-mail adres instellen (wordt weer op  "disabled" gezet)

Deze werkwijze werkte voor mij.

PaulV

  • Gebruiker
  • Posts: 52
    • View Profile
Re: Meerdere devices tegelijkertijd aangemeld
« Reply #31 on: 13 Apr 2013, 15:42:40 »
Voor mij werkt het ook goed, maar... als ik dan vanaf het 'afgeleide' sip-account naar de voicemail bel (1233), moet ik wel eerst het hoofdnummer + password invoeren. Dat is een behoorlijke omweg. Kan dat niet anders?
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax