Author Topic: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519  (Read 20005 times)

pindakaas

  • Gebruiker
  • Posts: 7
    • View Profile
Onlangs heb ik een account met een nieuw telefoonnummer aangeschaft bij CC. Zoals al uit de titel op te maken valt kan ik wel bellen, maar niet gebeld worden.
Als iemand me probeert te bellen krijgt deze het bericht "het telefoonnummer dat u heeft gebeld geeft geen gehoor" te horen.

Instellingen in het Cheapconnect portal


Instellingen in het Arcadyan VGV7519 modem (Experiabox V8) (1)


Instellingen in het Arcadyan VGV7519 modem (Experiabox V8) (2)
« Last Edit: 14 Apr 2014, 12:03:27 by pindakaas »

CheapConnect

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #1 on: 10 Mar 2014, 15:56:05 »
Heeft u wellicht een modem ervoor waarbij de SIP ALG functie nog actief is?

pindakaas

  • Gebruiker
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #2 on: 10 Mar 2014, 15:58:23 »
Heeft u wellicht een modem ervoor waarbij de SIP ALG functie nog actief is?

Nee ik gebruik enkel het modem met de getoonde instellingen.

CheapConnect

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #3 on: 10 Mar 2014, 16:00:24 »
Heeft dit modem bepaalde logging functies?
Het kan zijn dat er zeer nuttige informatie staat in de logfiles.

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #4 on: 10 Mar 2014, 18:11:23 »
Inkomende account gekoppeld aan juiste telfoon poort op het modem?
Ik heb dit modem zeker een jaar gebruikt met Cheap Connect en geen problemen gehad.

pindakaas

  • Gebruiker
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #5 on: 11 Mar 2014, 19:49:12 »
Inkomende account gekoppeld aan juiste telfoon poort op het modem?
Ik heb dit modem zeker een jaar gebruikt met Cheap Connect en geen problemen gehad.

Bedankt voor de reactie, ik heb geprobeerd na te gaan of het account gekoppeld is aan de juiste poort. Helaas kan ik dit niet vinden. Zou je me op weg kunnen helpen  ? bvd

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #6 on: 12 Mar 2014, 13:51:06 »
Ik doe het uit mijn hoofd, maar ik dacht dat het zit onder voice/interne accounts.
Anders kun je bij voice/status zien welk account aan welke telefonie poort zit.

pindakaas

  • Gebruiker
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #7 on: 13 Mar 2014, 10:34:38 »
Ik doe het uit mijn hoofd, maar ik dacht dat het zit onder voice/interne accounts.
Anders kun je bij voice/status zien welk account aan welke telefonie poort zit.

Bedankt, ik heb het gevonden. Hierbij een screenshot.

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #8 on: 13 Mar 2014, 10:50:33 »
Ik zie in je plaatje in de openingspost dat je use auth id niet aangevinkt hebt.

doe dat eens en dan daaronder bij auth id vul je je gebruikersnaam in (31413.. enz)

pindakaas

  • Gebruiker
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #9 on: 02 Apr 2014, 21:45:39 »
Ik zie in je plaatje in de openingspost dat je use auth id niet aangevinkt hebt.

doe dat eens en dan daaronder bij auth id vul je je gebruikersnaam in (31413.. enz)

Gedaan, het vreemde is ook dat wanneer ik niet gebeld kan worden en het modem reboot het wel weer werkt. Echter na enkele dagen ben ik weer niet bereikbaar. Er zit overigens géén logfunctie op het modem.

Iemand anders nog een suggestie ?

Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #10 on: 02 Apr 2014, 21:47:26 »
ander modem aanvragen bij telfort, even melding maken op het telfort forum

Rob

  • Gebruiker
  • Posts: 14
  • Fritzbox 7390 Telfort VDSL
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #11 on: 04 Apr 2014, 10:34:00 »
Ik zie ook geen gekke dingen bij jouw instellingen en STATUS etc.
Heb hetzelfde modem en het werkt zonder problemen, zelf met een ander SIP-account voor uitbellen.
Raar dat je met een ander nummer van CC opeens problemen hebt.
Als het na een reboot van het modem wel goed werkt, denk ik net als Knireis dat het aan het modem moet liggen.
Heb je al contact gehad met Telfort over een vervangend modem?
Een goed alternatief is een modem van Fritz! 7340/7360/7390.
Hoor graag wat de stand van zaken is.

pindakaas

  • Gebruiker
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #12 on: 04 Apr 2014, 14:07:47 »
Bedankt voor de reacties,

Tot in hoeverre hebben de onderstaande advanced instellingen nog invloed op de bereikbaarheid ?


Jasper

  • Gebruiker
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #13 on: 04 Apr 2014, 14:12:22 »
weet ik niet, maar als je de standaard settings laat staan, moet  het gewoon werken

rogervdh

  • Gebruiker
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: Wel bellen maar niet gebeld kunnen worden Arcadyan VGV7519
« Reply #14 on: 04 Apr 2014, 15:11:35 »
Arcadyan zijn verschrikkelijke modems. Collega heeft deze ook gekregen van Telfort. Op mijn advies heeft hij CheapConnect gepakt, maar kreeg 't niet werkend. Ik heb 'm toen mijn Zyxel modem gegeven (die ik eerder van Telfort had gekregen) en toen werkte 't direct! Ikzelf gebruik een FRITZ!Box 7390 aan m'n Telfort VDSL 30/3 verbinding en ook dat werkt perfect. Begrijp niet dat Telfort zo'n waardeloos modem gebruikt... Het hoeft niet direct 'n "luxe" FRITZ!Box te zijn, maar Arcadyan is bagger.