Author Topic: Tijd (en dag) afhankelijk doorschakelen  (Read 9271 times)

Sirrom

• Gebruiker
    • View Profile
Tijd (en dag) afhankelijk doorschakelen
« on: 26 Oct 2013, 12:41:20 »
Momenteel is er geen mogelijkheid om doorschakelingen tijd (en eventueel dag) afhankelijk te maken. Maar wie weet daar misschien een oplossing voor? Ik wil graag de mogelijkheid hebben om 's avonds om 18.00 uur een nummer door te schakelen naar mijn GSM. Handmatig is dat zeker mogelijk maar helaas vergeet ik het vaak dus ik zou het liefst een automatische functie hiervoor hebben en het hoeft niet gratis te zijn maar wel "cheap".  Wie weet raad?

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Tijd (en dag) afhankelijk doorschakelen
« Reply #1 on: 27 Oct 2013, 13:53:26 »
CC stelt na de update van 29/30 november 'nieuwe functies' in het vooruitzicht. Het zou mooi zijn als dit soort doorschakelingen dan ook tot de mogelijkheden gaan behoren. Zolang dat bij CC niet kan, leid ik m'n nummers om via www.pbxes.com (gratis). Je kunt daar een inbound-route aanmaken met precies de doorschakelingen die jij wilt en wanneer je wilt, tijd- en dagafhankelijk. Je GSM instellen als 'classical-extension'.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Sirrom

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 01 Nov 2013, 00:00:19 »
Ik heb een account gemaakt bij PBXes.com maar vooralsnog, vind ik het geen gemakkelijke website.
Hopelijk komt deze functie erbij want het zou zeer welkom zijn!

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 08 Nov 2013, 21:54:55 »
dag,
ik heb een dergelijke situatie, dwz na werktijd doorschakelen, maar mijn werktijden zeer variabel . .
ik heb in mijn werkruimte een hoofdschakelaar waarmee alles wordt geschakeld qua netspanning (behalve de alarmcentrale ed) daar mee schakel ik ook de spanning op de telefooncentrale achter het internetmodem
de voipaanbieder staat zo ingesteld dat het gesprek doorschakelt als het nummer onbereikbaar is, werk(te) goed

een paar redenen waarom ik dit niet meer gebruik
ik werk aan huis nu
en de quattrovox die ik er voor gebruikte wordt erg warm, zonde van de energie
en er wordt aanzienlijk minder gebeld i.t.t. jaren terug, bijna alles gaat via email, fantastisch !

wellicht is er een andere dergelijke manier te verzinnen met andere hardware, doorschakeling aan/uit zetten met een signaal-spanning . . .
zal wel weer moeilijk worden, niet hi-tech genoeg  :->
maar wel lekker simplistisch-automatisch en kan niet vergeten worden, zou ook kunnen schakelen dmv een bewegingsmelder (met lange vertraging)

bobmats

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 27 Nov 2013, 22:51:31 »
pbxes.com is leuk als je het voor thuisgebruik gebruikt. Gebruik je het nummer zakelijk blijf er dan vooral weg.

Jaren terug daar een betaald account gehad en de service, uh service als betaald account is er niet.
Geen nummer dat je kan bellen.
Alles moet via een forum maar oeps als gratis account kun je daar weer niets doen, moet je eerst betalen.
Gratis en betaalde accounts staan op dezelfde servers en heeft een server een probleem dan heb jij als betalende klant ook een probleem.

Er zijn andere vergelijkbare diensten met pbxes. d.w.z als je iets wil,betalen.

Sirrom

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 13 Dec 2013, 12:21:35 »
Ik kan zo snel geen ander / alternatief voor pbxes.com vinden. Kan iemand me iets aanbevelen?

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 15 Dec 2013, 20:18:56 »
Quote from: Sirrom
Kan iemand me iets aanbevelen?
Misschien is de gigaset N300A een geschikt alternatief?
Bij Telephony - Call Divert >> Connection - When “On no reply” - Call Number –> je 06-nummer opgeven.
Neem je binnen een gestelde tijd niet op, wordt er doorgeschakeld naar je 06-nummer.