Author Topic: wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn  (Read 8919 times)

jnathalia

  • Gebruiker
  • Posts: 10
    • View Profile
wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn
« on: 18 Sep 2013, 20:40:34 »
Ik zit al tijden te kl***en om mijn voip nummers goed aangesloten te krijgen op mijn Synology Asterisk omgeving. Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Allereerst heb ik mijn ISDN nummers laten porteren. Aanvankelijk heb ik deze nummers laten doorverwijzen naar mijn algemene VoIP Out/Trunk van Cheapconnect. Echter het probleem is dan dat je niet ziet naar welk nummer is gebeld (althans ik weet ff niet hoe je dat kan (onder)scheiden). Dus heb ik de 3 nummers rechtstreeks aangesloten op mijn Asterisk (de 4e is een faxnummer).

Als ik bel dan krijg ik of in gesprek, of een dode lijn of met mobiel "Dit nummer is niet bereikbaar..."

Daarna heb ik de algemene VoIP Out/Trunk ook ingesteld op de Asterisk en opeens kreeg ik telefoontjes binnen. Vreemd want de individuele nummers heb ik juist via het CheapConnect panel zodanig ingesteld dat er geen Follow Me op moet zitten en dus directe aflevering moet plaatsvinden via de nummer-trunk naar mijn Asterisk. Timeout op 90 sec. De telefoon bleef overigens rinkelen dus een voicemail of iets dergelijks was (bewust) niet ingeschakeld.

De pret was echter van korte duur. Na het afronden van een telefoontje uitbellen deed de configuratie het niet meer om telefoontjes te ontvangen. Overigens is de vraag of er een bug zit bij CheapConnect omdat aflevering van de trunk uitsluitend via de login van deze specifieke nummer-trunk moet verlopen en niet via de algemene account VoIP Out/Trunk. Vreemd dus...
Uiteraard heb ik zowel voor de nummers als de algemene VoIP Out/Trunk een catch all ingesteld bij Inkomende gesprekken met de optie "s".

Nota bene: ik ben overigens van mening dat ik niet een catch all zou moeten instellen voor de algemene account (VoIP Out/Trunk). Hoe zien jullie dit?

Anyway. Nu ik echter 3 trunks van de nummers en de VoIP Out/Trunk heb ingesteld bij Incoming Calling Rules met "s" zou je toch verwachten dat het werkt. Ik heb alle settings voor Asterisk die op de help pagina van CC staan gevolgd en ingesteld. Ik krijg dan ook keurig voor de trunk die je kan controleren op het panel van CC:

SIP status:
Aangemeld
SIP user agent:
NBPBX
SIP contact:
sip:3123547xxxx@217.122.194.yy:5060

Kortom dit gaat goed... wie weet er meer of kan me verder helpen...???

Ik heb ook het log nagekeken en het enige wat mij opvalt is dat er steeds een reregistration plaatsvindt (zie onder). Wellicht zien jullie iets aan het log?

[Sep 16 13:43:06] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  7770900@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:06] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:06] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  3123547@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:06] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:06] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  3123547@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:06] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  3123547@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  7770900@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  3123547@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  3123547@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  3123547@sip.cheapconnect.net
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:09] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.cheapconnect.net is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)
[Sep 16 13:43:20] NOTICE[18465] chan_sip.c: No compatible codecs, not accepting this offer!
[Sep 16 13:43:39] NOTICE[18465] chan_sip.c:    -- Re-registration for  jn@sip.internetcalls.com
[Sep 16 13:43:39] NOTICE[18465] chan_sip.c: Outbound Registration: Expiry for sip.internetcalls.com is 120 sec (Scheduling reregistration in 105 s)

CheapConnect

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn
« Reply #1 on: 18 Sep 2013, 22:38:25 »
Heeft u dit toevallig al gemeld in een ticket naar ons?
Zo ja, kunt u aub het ticket nummer (in het onderwerp van de email) even als een PM sturen?


jnathalia

  • Gebruiker
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn
« Reply #2 on: 19 Sep 2013, 20:42:37 »
ik heb overigens in de volgende twee configuratie bestanden het volgende. Wellicht helpt dat nog verder te analyseren

users.conf

  host=sip.cheapconnect.net
  username=312354xxxx
  secret=password
  trunkname=CC02354xxxx
  context=from-trunk     (was origineel DID_trunk_3)
  hasexten=no
  hasiax=no
  hassip=yes
  registeriax=no
  registersip=yes
  trunkstyle=voip
  insecure=very
  disallow=all
  allow=ulaw,alaw,gsm,g726
  type=friend
  qualify=no
  fromuser=3123547xxxx
  port=5060
  register=312354xxxx:password@sip.cheapconnect.net/3123547xxxx

sip.conf

context=default
allowoverlap=no
udpbindaddr=0.0.0.0
tcpenable=no
tcpbindaddr=0.0.0.0
transport=udp
srvlookup=yes
subscribecontext=default
useragent=NBPBX
externhost=nas.yyyyyyyy.com
externrefresh=600
allowexternaldomains=yes
allowguest=yes
allowsubscribe=yes
allowtransfer=yes
alwaysauthreject=yes
autodomain=no
callevents=no
checkmwi=10
compactheaders=no
defaultexpiry=120
dumphistory=no
g726nonstandard=no
jbenable=no
jbforce=no
jblog=no
maxcallbitrate=384
maxexpiry=3600
minexpiry=60
mohinterpret=default
notifyringing=yes
pedantic=no
progressinband=never
promiscredir=no
realm=asterisk
recordhistory=no
registerattempts=0
registertimeout=20
relaxdtmf=no
sendrpid=no
sipdebug=yes
t1min=100
t38pt_udptl=no
tos_audio=none
tos_sip=none
tos_video=none
trustrpid=no
usereqphone=no
videosupport=no
disallow=all
allow=

CheapConnect

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn
« Reply #3 on: 19 Sep 2013, 21:34:27 »
Heeft u dit toevallig al gemeld in een ticket naar ons?
Zo ja, kunt u aub het ticket nummer (in het onderwerp van de email) even als een PM sturen?

jnathalia

  • Gebruiker
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn
« Reply #4 on: 19 Sep 2013, 23:22:55 »
ik heb al een pm-etje gestuurd, doe het nogmaals
en anders hier mijn ticket: #CKP-489-37552

jnathalia

  • Gebruiker
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: wanneer nummer wordt gebeld: dode lijn
« Reply #5 on: 20 Sep 2013, 10:53:52 »
kan iemand mij alsjeblieft helpen?

na dagen de check uit te voeren via CC panel bij de SIP status en alles ok te zijn zie ik deze morgen dat opeens

SIP contact:
sip:3123547xxxx@217.122.yy.yy:1026

Ik zag ook even
sip:s@217.122.yy.yy:1026

Dat is natuurlijk niet goed, maar ik heb toch echt port=5060 in users.conf voor elke trunk staan en ook nog eens bindport=5060 in sip.conf gezet...
Het lijkt wel alsof die authenticatie instabiel is en dat hierdoor dus ook de lijn dood is als het wel op port 5060 via de SIP status weergeeft.

Please help me?? :'(