Author Topic: Linksys PAP2  (Read 18262 times)

Moby

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Linksys PAP2
« Reply #15 on: 14 Aug 2013, 14:16:58 »
De PAP-2 opnieuw gereset (****73738#1), nogmaals nieuwe profilerule en firmwire ingeladen. Het resultaat is verbeterd. Als ik nu bij wijze van test 10x de stroom van de adapter haal, dan start hij hiervan ca. 6x correct op. Wat mij opvalt is dat in alle gevallen altijd eerst het powerlampje een tijdje rood oplicht alvorens hij een doorstart maakt. Ik kan me niet herinneren of dit ook het geval was toen ik de adapter aanschafte. Misschien wil een huidige PAP-2 bezitter hier even uitsluitsel over geven. 

PaulV

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #16 on: 14 Aug 2013, 21:51:23 »
Ik had er hier nog twee in de kast liggen; allebei geprobeerd en ze doen het prima; powerlampje brandt een fractie van een seconde rood voordat hij groen wordt en opstart.
Telfort ADSL2+ /  Zyxel P-2812HNU-F1  / Homevox 2-6 / GXP2100  / Gigaset N300A-IP / / Cheapconnect + Betamax

Moby

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #17 on: 14 Aug 2013, 22:02:06 »
@PaulV

Bedankt voor je reactie. Bij mijn PAP-2 duurt het in de gevallen dat deze een doorstart maakt aanzienlijk langer. Waarschijnlijk is er een hardwarestoring en functioneert het apparaat niet 100% goed meer. Ik heb hem nu al enige tijd aangesloten en zolang ik de spanning er maar niet afhaal werkt het probleemloos.

Marcel65

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #18 on: 21 Sep 2013, 00:54:43 »
@Jfrijling
Wat betekend/is een Elco? Wat doet dit? “Bol” staan? Warm worden? Verklaar!

Elco = electrolytische condensator, dit zijn 2 geleiders met grote oppervlakte (rol aluminium folie), gescheiden door isolatielaag, gebruikt in voedingen ( net adapters) om een spanning af te vlakken (tbv verkrijgen vlakke gelijkspanning als uit batterij)
De isolatielaag is een oxide laag, polariteitsgevoelig, als de + en - worden omgedraaid, wordt de isolatiewaarde afgebroken, gaat er een stroom lopen, wordt ie warm... en knalt uit elkaar. Ook door veroudering gaat de islolatiewaarde achteruit, vaak te zien als de vlakke kant wat bol begint te worden.

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #19 on: 21 Sep 2013, 10:43:28 »
@Jfrijling
Wat betekend/is een Elco? Wat doet dit? “Bol” staan? Warm worden? Verklaar!

Elco = electrolytische condensator, dit zijn 2 geleiders met grote oppervlakte (rol aluminium folie), gescheiden door isolatielaag, gebruikt in voedingen ( net adapters) om een spanning af te vlakken (tbv verkrijgen vlakke gelijkspanning als uit batterij)
De isolatielaag is een oxide laag, polariteitsgevoelig, als de + en - worden omgedraaid, wordt de isolatiewaarde afgebroken, gaat er een stroom lopen, wordt ie warm... en knalt uit elkaar. Ook door veroudering gaat de islolatiewaarde achteruit, vaak te zien als de vlakke kant wat bol begint te worden.
Bedankt voor je uitleg :)  ;)