Author Topic: Niet mogelijk om uit te bellen  (Read 13933 times)

carlo

• Gebruiker
    • View Profile
Niet mogelijk om uit te bellen
« on: 26 Mar 2013, 20:15:17 »
Ik ondervind nog steeds problemen met het uitbellen via de voip accounts. Ik heb verschillende tests gedaan om e.e.a. uit te sluiten en ik denk echt dat er iets aan de kant van cheapconnect gedaan moet worden. Graag je hulp dus!

Het betreffende account heeft nu twee geporteerde nummers. Toen het eerste nummer geactiveerd was (sip account beschikbaar voor uitbellen, maar nummer nog niet geporteerd) heb ik succesvol kunnen uitbellen. Echter na de portering van beide nummers is het me niet meer gelukt. Registratie van een device is succesvol, gebeld worden wil ook lukken, maar uitbellen geeft altijd en direct de error "500/disconnected".

Ik heb verschillende devices geprobeerd:
- Siemens gigaset 301D
- Xlite applicatie op de PC
- De app "SIP dialer" op android telefoon
- De ADSL modem VOIP/SIP config met een aangesloten analoog toestel

Om firewall problemen uit te sluiten heb ik het op verschillende internet aansluiting geprobeerd:
- ADSL aansluiting (Telfort)
- 3G data via de mobiel
- ADSL aansluiting bij mijn collega (Online)
Het meest frappante is dat mijn collega ook een cheapconnect account heeft die prima functioneert. Zodra we mijn login gegevens gebruiken op zijn toestel, krijgen we bij uitbellen weer code 500/disconnected. Het kan dus niet aan de internet connectie, firewall of device liggen!

Vervolgens heb ik, ondanks een tegoed van meer dan 7 euro, opgewaardeerd met 10 euro, maar ook dat mocht niet baten. Beltegoed is dus ook niet de oorzaak.

Tijdens de verschillende tests viel me ook het volgende op. Registratie van een sip account is altijd succesvol, ook als je een verkeerde gebruikersnaam gebruikt (laatste cijfer verkeerd bijv.). Maar zodra je uitbelt krijg je 500/disconnected. Dit hebben we getest met het werkende account van mijn collega. Omdat ik met mijn account gegevens steeds een 500/disconnected krijg, lijkt het erop dat het inloggen niet goed verloopt.

Graag hulp om mijn cheapconnect account na te kijken. Van mijn kant kan ik niets meer uitsluiten.

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Niet mogelijk om uit te bellen
« Reply #1 on: 26 Mar 2013, 20:31:58 »
Kunt u per e-mail (info@cheapconnect.net) ons voorzien van de volgende gegevens:
- Uw account
- Tijdstip van uw poging van bellen
- Naar welk nummer

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 26 Mar 2013, 20:38:30 »
Ik heb onlangs een account geopend en een portering van een BP nummer aangevraagd. Ik had ook problemen met uitbellen, en na een aantal mailtjes heen en weer met cheapconnect is duidelijk geworden dat het probleem veroorzaakt wordt door de instellingen voor nummerweergave. Als ik daar, zoals in het eerste voorbeeld, een prefix *31* instel om het nummer te onderdrukken, kan ik niet uitbellen. Als ik de instelling "Nooit nummer blokkeren" gebruik, dan lukt het wel. Dit probleem is inmiddels bekend bij cheapconnect.

carlo

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 26 Mar 2013, 21:22:30 »
Inderdaad! Na het instellen van de nummerweergave op "nooit blokkeren" kan ik eindelijk weer bellen. Goede tip, Dick!
Alleen het uitbellen met de voip accounts zonder telefoonnummer lukt nog niet. Heb je daar ook een tip voor?

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 26 Mar 2013, 21:24:12 »
Bij elk account heb je een aparte instelling voor nummerweergave. Heb je al die instellingen aangepast?

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 26 Mar 2013, 21:55:53 »
beste,

Ik zal dit direct uitzetten naar onze ontwikkelaar om hier vaart achter te zetten.
Mochten er nog andere specifieke vragen (geen algemene vragen), verzoek ik u de informatie te sturen naar onze support e-mail

carlo

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 26 Mar 2013, 22:29:49 »
@Dick: Ja, ik heb alle account op "nooit blokkeren" gezet. Echter zonder het gewenste resultaat: 500/disconnect is de directe response. Ik kan wel de voip accounts en de twee echte telefonnummer onderling prima bellen, maar dus niet een nummer op het vaste net.

@Bernard: Als je het probleem uitzet bij de ontwikkelaar, kun je dit issue dan ook meenemen? Thnx.

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 26 Mar 2013, 22:38:17 »
Kunt u per e-mail (info@cheapconnect.net) ons voorzien van de volgende gegevens:
- Uw account
- Tijdstip van uw poging van bellen
- Naar welk nummer

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 27 Mar 2013, 11:57:01 »
@Dick

Het probleem betreft *31* is zojuist opgelost, alleen even de settings opnieuw toepassen

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 27 Mar 2013, 21:43:33 »
Inderdaad, het werkt nu zoals beschreven. Alleen heb ik er nu een ander probleem voor in de plaats gekregen. Ik heb een account met telefoonnummer, en nog twee zonder (echt) nummer. Nadat ik de passwords van alle 3 de accounts heb veranderd (prettig dat dit nu kan), wordt bij 1 van de 3 accounts (77707005123) het fake nummer zelf als caller ID meegezonden, dus +77707005123, i.p.v. mijn echte telefoonnummer. Dit was voorheen niet zo. Het opnieuw klikken op de twee save buttons bij de nummerweergave instellingen helpt niet.

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 27 Mar 2013, 21:59:31 »
Tevens opgelost

Dick

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 27 Mar 2013, 22:02:58 »
OK, de caller ID is nu goed voor alle 3 de accounts. Bedankt.