Author Topic: Activeren nieuw nummer  (Read 8542 times)

sjepoo

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Activeren nieuw nummer
« on: 22 Mar 2013, 10:47:31 »
Ik heb gisteren een prepaid voip-account geopend en heb direct de gegevens ontvangen via de mail.
Met deze gegevens kan ik me ook succesvol registreren maar het nummer komt nu nog steeds niet binnen.
Dit heb ik getest met een Android-toestel en met mijn Asterisk-server en zowel als "spraak" of "trunk".

Kan het zijn dat het activeren van het telefoonnummer zelf langer tijd nodig heeft?
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

----
sjepoo

CheapConnect.net

  • Gebruiker
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #1 on: 22 Mar 2013, 10:48:27 »
Goededag,

Nummers worden direct uitgegeven en zijn direct actief.
Hoort of ziet u een foutmelding? En kunt u bijvoorbeeld wel uitbellen?


sjepoo

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #2 on: 22 Mar 2013, 11:31:46 »
Allereerst dank voor de zeer snelle reactie.
Ik ben verder gaan testen en ben tot een vreemde conclusie gekomen.
De registratie op de android heb ik verwijderd en heb me geconcentreerd op de Asterisk.
Wanneer ik hier succesvol het account registreer en naar het nummer bel (in trunk-mode) dan krijg ik een bezettoon.
Wanneer ik hier het account niet registreer en naar het nummer bel (in trunk-mode) dan krijg ik een engelse stem die aangeeft dat ik niet available ben.
Wanneer ik het account succesvol registreer (in spraak-mode) dan krijg ik een bezettoon.
Wanneer ik het account niet registreer (in spraak-mode) dan kom ik vreemd genoeg wel binnen op de Asterisk ??
De registratie controleer ik d.m.v. "sip show pers", hierin staat dan geen vermelding van het CC-account en toch is dat de enige manier waarop ik succesvol binnenkom in de Asterisk.

Ik hoop dat je hier een verklaring voor kunt geven want ik begrijp het helaas niet meer.

bvd
sjepoo

CheapConnect.net

  • Gebruiker
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #3 on: 22 Mar 2013, 11:40:47 »
Kunt u een support-email aanmaken op info@cheapconnect.net
Dan kunnen we u verder helpen.

Vermeldt even om welk account het gaat.

sjepoo

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #4 on: 22 Mar 2013, 11:43:22 »
Bernard, ik heb gisteren direct al een mail gestuurd naar info als reactie op de mail waar alle gegevens in staan.
Op die manier hebben jullie direct al deze gegevens.

Ik hoor graag verder van jullie via de mail.

----

sjepoo

CheapConnect.net

  • Gebruiker
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #5 on: 22 Mar 2013, 11:44:00 »
Ik zie hier niets staan?

sjepoo

  • Gebruiker
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #6 on: 22 Mar 2013, 11:56:01 »
Ik heb hem zojuist opnieuw verstuurd.

----

sjepoo

CheapConnect.net

  • Gebruiker
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: Activeren nieuw nummer
« Reply #7 on: 22 Mar 2013, 12:43:54 »
Ontvangen en wordt verder via e-mail behandeld