Author Topic: Gebeld worden op jouw Cheapconnect VoIP nummer  (Read 23840 times)

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Gebeld worden op jouw Cheapconnect VoIP nummer
« Reply #15 on: 03 Apr 2013, 22:44:53 »
Roger, ik deel jouw bezorgdheid. Ik vind een mogelijkheid tot automatische en/of stilzwijgelde verlenging ook wenselijk. Een telefoonnummer is voor veel mensen geen weggooiproduct! Die wil ik absoluut niet kwijt als ik onverhoopt voor lange tijd in het ziekenhuis beland.

Het vooraf voor meerdere jaren verlengen vind ik niet de meest elegante oplossing. Misschien wil ik voortijds wel weer naar een andere provider?

Ik snap niet wat er tegen is op automatisch verlengen? Alle traditionele (vaste) telecombedrijven doen dat.
Voorstel: de jaarbijdrage automatisch in mindering brengen op het beschikbaar saldo. En bij onvoldoende saldo een incasso doen.

Ik zeker niet!!
Ik heb ook niets tegen automatisch verlengen , maar begrijp wel dat cheapconnect de administratie van het omzetten naar een maandelijks opzegbaar contract (wat vermoedelijk het gevolg is ) niet wenst.
Voor traditionele telefonie betaal je abbo kosten per maand en niet per jaar (en meestal achteraf via automatich incasso) dan is dit veel gemakkelijker te doen..

Bij onvoldoende saldo een incasso vindt ik niet kunnen (ik wil zoveel mogelijk het beheer over mijn eigen bankrekening houden)!!
Dit is een van de belangrijkste redenen waarom ik voor veel zaken de voorkeur voor pre paid heb!
Daarbij komt dat ik niet zoveel waarde aan mijn telefoonnumer hecht dat het koste wat het kost moet blijven bestaan.

rogervdh

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #16 on: 04 Apr 2013, 13:20:10 »
Het is duidelijk dat mensen hier verschillend in zitten en daar is natuurlijk ook niks mis mee. Persoonlijk heb ik al jaren een vast tel.nr. en dat wens ik gewoon nooit kwijt te raken. M’n ouders overweeg ik ook van KPN naar CheapConnect te porteren en die hebben gewoon al ruim 30 jaar hetzelfde vaste tel.nummer. Dat wensen ze natuurlijk niet kwijt te raken, doordat ze toevallig ergens ’n verlenging bij CheapConnect onverhoopt over het hoofd zien. Derhalve mijn drang om een soort “vangnet” te hebben. Doordat het nummer een “prepaid nummer” is, zegt niks over hoe iemand aan het nummer “gehecht” is (of hoe belangrijk het is). Het is natuurlijk nobel dat CheapConnect zich niet wil opdringen met een stilzwijgende verlenging, maar soms kan het gewoon wél wenselijk zijn.

easydone

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #17 on: 04 Apr 2013, 15:02:16 »
Ik ben het eens met Roger en David.
Een van de redenen om weg te gaan bij budgetphone is dat men het nummer afsloot als men vergeten was een rekening te sturen (de administratie bij budgetphone is nooit echt goed geweest...)
Persoonlijk vind ik een automatische incasso het beste, je moet wel kunnen aangeven of je dit wil of niet in het client portal.

Een andere mogelijkheid is het nummer afsluiten zodra er onvoldoende saldo is om te verlengen en weer (automatisch) aansluiten als het weer voldoende is (de nieuwe systematiek bij budgetphone voor de nieuwe prepaid abonnementen.

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #18 on: 04 Apr 2013, 16:28:23 »
Wij zullen de meldingen ver van te voren sturen. Daarnaast is na verlopen van het account nog (nu tot 2 maanden, wellicht nog langer) te vernieuwen, zonder enige boete.

Wij houden van eerlijk zaken doen, en vinden dat gebruikers zelf moeten kiezen om hun abonnement te verlengen of niet. Het automatisch verlengen geeft wettelijk de optie om het abonnement na het eerste jaar per maand op te zeggen. Omdat onze abonnement per jaar gaan, zouden we dan een deel moeten terug storten.

Wellicht dat deze optie (automatisch verlengen) wel een optie gaat worden, nadat een gebruiker hier expliciet toestemming voor heeft gegeven, maar we blijven met het 'probleem' van maandelijkse opzegbaar zitten. We gaan er intern in elk geval nog goed over nadenken mochten we dit gaan implementeren.

Vooralsnog:
- Krijgt u ver van te voren meldingen om te vernieuwen
- Zal u nooit het nummer kwijt zijn, u heeft altijd nog 2 maanden om het nummer te herstellen.

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #19 on: 04 Apr 2013, 17:45:11 »
@ CheapConnet,
Netjes , ben steeds meer overtuigd dat ik de goede provider gekozen heb!

@ allen die voor een Automatich incasso zijn:
Mijn mening is dat Automatich incasso voor bijde partijen alleen nadelen heeft en ik zou er het liefst helemaal van af willen.
Voor de klant, je geeft min of meer je rekening uit handen en de bedrijven kunnen innen wat ze willen (en bij onvoldoende saldo op rekening mag je >10% rente betalen).
Voor bedrijven , een incasso kan zonder problemen geruime tijd terug geboekt worden en via melding onterecht incasso zelf meer als een jaar.
Dit geeft voor het bedrijf een grotere onzekerheid dat ze het geld zullen krijgen, ik ben bang dat als dit ingevoerd zou worden we hetzelfde krijgen als met Budget Phone, maand abbo en zeer veel hogere kosten.

Er zijn in deze tijden goede alternatieven je kunt B.V.B je bank de opdracht geven periodiek een bedrag naar cheapconnect over te maken.

vakantieland.nl

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #20 on: 29 Jul 2013, 13:54:29 »
@Cheapconnect:
Wij zullen de meldingen ver van te voren sturen. Daarnaast is na verlopen van het account nog (nu tot 2 maanden, wellicht nog langer) te vernieuwen, zonder enige boete.

Beide eigenschappen (ver van te voren herinneren & zonder enige boete na afsluiting vernieuwen) wordt gewaardeerd.

XS4all BVDSL 222*62 /  Fritz!Box 7581 07.13 / snom370-8.7.3.25.9 / Voippro / Bluesip / Voipbuster