Author Topic: betaalkosten  (Read 5950 times)

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
betaalkosten
« on: 10 Mar 2013, 15:39:39 »
betaalkosten

wat ik me afvraag, meer niet
zijn de werkelijke kosten van ideal idd € 0,80 per transactie
ik kan me niet voorstellen dat de bank dit bedrag berekend
bij "onze" bibliotheek kun je de leenboete van € 0,30 ook via ideal betalen, dus . . .?
nu kan ik me voorstellen dat cheapconnect op de een of andere manier de kosten voor het hele systeem er uit wil halen, cq het aantrekkelijk wil maken om groter bedragen te storten
het is idd wel handig dat bij cheapconnect alle kosten bel/abb-meerdere nummers van 1 tegoed betaald worden, dat maakt het voor de gebruiker een stuk overzichtelijker

als ideal idd zo duur is voor de ontvanger dan zou het een idee zijn om betalen per bank mogelijk te maken

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
Re: betaalkosten
« Reply #1 on: 10 Mar 2013, 16:02:36 »
De transactiekosten dekken alleen de kosten voor de transactie zelf.

In jouw voorbeeld, zal de bibliotheek verlies maken op die transactie.

bobmats

• Gebruiker
    • View Profile
Re: betaalkosten
« Reply #2 on: 11 Mar 2013, 15:45:49 »
Heb voor mijn webshop ook ideal en de kosten zijn dacht ik 0,43 cent.

Bij ideal heb je 2 mogelijkheden zelf rechtstreeks met bank een contract, je zit dan meestal vast aan maandbedragen en bedrag per transactie. Als bedrijf krijg je de betaling wel meteen op je rekening. Deze constructie heeft meestal alleen zin voor grotere klanten met veel transacties.

Heb je minder transacties werk je met een payment provider. Die rekenen een vast bedrag per transactie en het geld komt op hun rekening. 1x per week of meerdere keren per week krijg je dan van hun een betaling. Mijn payment provider berekend dacht ik 0,43 euro. 0,80 euro is dus idd beetje aan de hoge kant.

Maar uiteindelijk is het de keuze van cheapconnect wat ze kiezen.