Author Topic: Porteren van uit Budgetphone procedure ?  (Read 36937 times)

ictdude

• Gebruiker
    • View Profile
Porteren van uit Budgetphone procedure ?
« on: 02 Mar 2013, 13:22:03 »
Beste CheapConnect,

Ik heb meerdere nummers bij Budgetphone die ik als ze verlopen zijn wil porteren naar CheapConnect. (10 stuks)
Budgetphone gebruikt geloof ik het registratie mail adres als verificatie van de eigenaar geloof ik. Dit omdat er geen documenten
vereist zijn bij registratie. Hoe zit dit bij jullie ? Hoe zit het verificatie proces in elkaar ? Omdat ik geloof ik niet voor
alle nummers ooit een adres heb hoeven op te geven. Hoe gaat dit in zijn werk zonder problemen ?  ::) Kunt u een voorbeeld geven van zo een portering ?

rogervdh

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Porteren van uit Budgetphone procedure ?
« Reply #1 on: 04 Mar 2013, 08:56:52 »
Een aantal weken geleden heb ik mijn Budgetphone nummer naar CheapConnect geporteerd en ik heb de jaarlijkse factuur van Budgetphone (PDF-bestand) aangeleverd als verificatie en dat is afdoende. Direct na het bestellen op de CheapConnect site, krijg je een e-mail met het verzoek om de factuur van de huidige provider per e-mail aan te leveren. Op de factuur van Budgetphone stond uitsluitend mijn naam en het te porteren nummer en dat was afdoende. Portering ging vervolgens geruisloos (oude Budgetphone SIP en nieuwe CheapConnect SIP account tegelijk in het modem en je merkt er niks van).
« Last Edit: 04 Mar 2013, 08:59:52 by rogervdh »

Roger

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 04 Mar 2013, 16:19:31 »
Precies zoals hier boven staat omschreven. Gaat echt vlekkeloos. Gelukkig doet Budgetphone ook niet moeilijk bij het weg porteren.
Ik hoop dat de kosten bij CheapConnect in de toekomst niet zo zullen exploderen zoals bij Budgetphone.
Zeker voor een zakelijke account (van EU 10,- per jaar naar EU 54,- per jaar)!!

Maar goed dat er voldoende alternatieven zijn tegenwoordig.

Ben over CheapConnect zeer tevreden tot nu toe. Ga zo door.

Gr. Roger

rogervdh

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 04 Mar 2013, 19:07:19 »
Ben ook uitermate tevreden tot dusver! Ook prettig dat CheapConnect zélf op het forum aanwezig is en antwoorden geeft. Communicatie is bij Budgetphone nooit het sterkste punt geweest...

Ga zo verder CheapConnect...ik hoop dat nog veel mensen richting jullie porteren (en dat de tarieven dan wel gelijk blijven :D).

@Bernardt. Ik heb nu twee 045-nummers bij jullie. M'n ingeporteerde BudgetPhone nummer en een 2e nummer dat ik gratis gekregen heb tijdens Happy Hour. Dat 2e nummer is toevallig handig, omdat ik op een bepaalde (nieuwbouw) locatie goed een tijdelijk nummer kan gebruiken. Hoe kan ik nu aangeven welk nummer (automatisch) moet verlengen en wat na het jaar kan vervallen?

Groet, Roger

ictdude

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 04 Mar 2013, 23:42:50 »
Een aantal weken geleden heb ik mijn Budgetphone nummer naar CheapConnect geporteerd en ik heb de jaarlijkse factuur van Budgetphone (PDF-bestand) aangeleverd als verificatie en dat is afdoende. Direct na het bestellen op de CheapConnect site, krijg je een e-mail met het verzoek om de factuur van de huidige provider per e-mail aan te leveren. Op de factuur van Budgetphone stond uitsluitend mijn naam en het te porteren nummer en dat was afdoende. Portering ging vervolgens geruisloos (oude Budgetphone SIP en nieuwe CheapConnect SIP account tegelijk in het modem en je merkt er niks van).

Hey bedankt rogervdh  ;) Dat is wat ik wilde weten perfect. Mooi dat mensen tevreden zijn over CheapConnect. Een tevreden klant is een blije klant. Budgetphone zal wel wat klanten verliezen. Zal CheapConnect helemaal niet erg vinden. LOL ... ;D

bobmats

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 05 Mar 2013, 11:00:40 »
Hier idem, 7 nummers bij budgetphone uh nu expensivephone, budget laten we weg. 3 heb ik er nu geporteerd.
Loopt heel eenvoudig.
De pdf rekening van budgetphone was voldoende.
Je krijgt netjes status update en mail met datum en tijd waarop het overgaat. Zou bij mij rond 11.00 zijn en om 11.15 werkte alles.
Voor de oplevering werkt je account al, d.w.z inkomend nog niet maar uitgaand wel.
Ik mijn geval heb ik de 3 nummers gewoon aangemeld. Zowel budgetphone alsook cheapconnect stonden aangemeld. Op die manier verloopt de overgaan zonder problemen, je merkt er eigenlijk niet van behalve dat budgetphone na verhuizing niet meer kan registreren en je als dit zo is de registratie kan stoppen.

ictdude

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 21 Mar 2013, 13:23:06 »
Hier idem, 7 nummers bij budgetphone uh nu expensivephone, budget laten we weg. 3 heb ik er nu geporteerd.
Loopt heel eenvoudig.
De pdf rekening van budgetphone was voldoende.
Je krijgt netjes status update en mail met datum en tijd waarop het overgaat. Zou bij mij rond 11.00 zijn en om 11.15 werkte alles.
Voor de oplevering werkt je account al, d.w.z inkomend nog niet maar uitgaand wel.
Ik mijn geval heb ik de 3 nummers gewoon aangemeld. Zowel budgetphone alsook cheapconnect stonden aangemeld. Op die manier verloopt de overgaan zonder problemen, je merkt er eigenlijk niet van behalve dat budgetphone na verhuizing niet meer kan registreren en je als dit zo is de registratie kan stoppen.

Hoe lang is je binnenkomende lijn niet actief ? Dus bij een portering ? Of verloopt dit naadloos ?

CheapConnect.net

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 21 Mar 2013, 15:30:16 »
Dit verloopt naadloos zolang je op beide geregistreerd bent

bobmats

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 25 Mar 2013, 10:51:46 »
Klopt het gebeurt naadloos, ik had cheapconnect al als trunk geregistreerd staan.

Het heeft natuurlijk ook met je telefoon of router te maken. Als je meerdere sip lijnen kan instellen is het geen probleem. Kan je er maar 1 instellen zul je het handmatig moeten omzetten en ben je misschien even offline, denk max 1 uur. Tegenwoordig moet echter ieder sip toestel of router met sip toch wel meerdere sip accounts bieden.

Heb je asterisk, freepbx of vergelijkbaar kun je oneindig veel trunks toevoegen en gaat het naadloos.

Sirrom

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #9 on: 30 Mar 2013, 15:18:17 »
Hier nog iemand die circa 5 nummers gaat porteren vanuit Budgetphone. Ben daar ruim 7 jaar klant geweest en was niet van plan over te stappen maar de klantvriendelijkheid begon te minderen en nu de verplichte "prepaid abonnementen" waren voor mij de druppel. Hadden ze daar teveel klanten?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #10 on: 01 Apr 2013, 13:23:21 »
Hier nog iemand die circa 5 nummers gaat porteren vanuit Budgetphone. Ben daar ruim 7 jaar klant geweest en was niet van plan over te stappen maar de klantvriendelijkheid begon te minderen en nu de verplichte "prepaid abonnementen" waren voor mij de druppel. Hadden ze daar teveel klanten?

Jammer dat het zo loopt, maar wij zijn u uiteraard blij u als klant te verwelkomen!

Sirrom

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #11 on: 01 Apr 2013, 20:00:23 »
Of u dat jammer vind, valt te betwijfelen: daar hebben ze zelfs een mooi spreekwoord voor. Iets met 'Brood'? 

De hamvraag is natuurlijk: blijft u ook zo aantrekkelijk geprijsd?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #12 on: 01 Apr 2013, 20:54:36 »
Of u dat jammer vind, valt te betwijfelen: daar hebben ze zelfs een mooi spreekwoord voor. Iets met 'Brood'? 

Ik denk niet u dat voor mij kunt beoordelen

borsjea

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #13 on: 02 Apr 2013, 22:04:51 »
Ik ben gezien de wijzigingen bij Budgetphone ook van plan om over te stappen.
Huidige abonnement aldaar loopt tot 1 augustus.
Ben in 2012 van KPN naar BP gegaan.
Online zie ik helaas geen kopiën met facturen staan, is er ook een ander bewijs mogelijk.
Ik denk dan bv aan een pdf met mijn gegevens in het portal scherm van BP?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
« Reply #14 on: 02 Apr 2013, 22:50:50 »
Ik ben gezien de wijzigingen bij Budgetphone ook van plan om over te stappen.
Huidige abonnement aldaar loopt tot 1 augustus.
Ben in 2012 van KPN naar BP gegaan.
Online zie ik helaas geen kopiën met facturen staan, is er ook een ander bewijs mogelijk.
Ik denk dan bv aan een pdf met mijn gegevens in het portal scherm van BP?

Even per email naar info@cheapconnect.net , dit is geen algemene vraag en we kunnen u dus beter helpen per e-mail