Author Topic: Gigaset DX800A - 2e inkomende gesprek op VoIP - SOLVED  (Read 6317 times)

jos___

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
hallo

heeft iemand ervaring met de Gigaset DX800A?

hoe werkt het als je in gesprek bent, en je wilt een twee beller aannemen op 1 van de aangesloten handsets?

werkt vermoedelijk hetzelfde bij een gigaset 510 Pro, of ik zie hier ook gebruikers met een 300 maar dat type ken ik niet (oudere 510 zou ik denken)

ik hoor graag van je
« Last Edit: 25 Mar 2016, 15:59:06 by jos___ »

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Gigaset DX800A
« Reply #1 on: 24 Mar 2016, 19:17:10 »
Sla de handleiding er eens op na en zoek naar “Wisselgesprek”
Dit geeft waarschijnlijk het antwoord op je vraag.

jos___

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Gigaset DX800A
« Reply #2 on: 24 Mar 2016, 22:45:06 »
dank voor je antwoord, maar dat is niet de juiste oplossing, althans niet het antwoord op de vraag

reden om voor ISDN te kiezen is (was) dat je met 1 (extern) netnummer, bij in gesprek op 1 van de toestellen aangesloten op je ISDN-centrale (of in dit geval de DX800A), een tweede inkomend gesprek hoort overgaan op alle andere aangesloten toestellen, en op elk toestel het binnenkomende gesprek kunt aannemen

KPN biedt die optie niet voor gewone, enkelvoudige landlijnen (ik heb het hier over goedkope zzp oplossingen). Ja, je kunt er twee nemen en bij in gesprek het zo instellen dat het gesprek (extern) wordt doorverbonden naar de tweede lijn, maar die oplossing is twee keer zo duur als ISDN (en dat is al kostbaar). KPN verhoogt bovendien voortdurend de tarieven

nu werken de meeste VoIP of SIP trunks met 2 "lijnen" (gelijktijdige kanalen); ben je in gesprek, dan krijg je een melding dat er een gesprek binnenkomt, je zet je lopende gesprek in de wacht, en neemt het andere aan. Simpel. Het is mij alleen nog niet duidelijk of dit bij CC ook zo werkt

maar nu de DX800A (of de Gigaset 300 of 510). Die werkt (werken) met 6 losse handsets. Misschien is het simpel als wat, en maak ik mij druk om niks, maar wanneer je in gesprek bent op een buiten"lijn" (1 van de twee kanalen die bij je SIP-account en extern nummer hoort), en er komt een tweede extern gesprek binnen (op het tweede kanaal van hetzelfde externe nummer), "rinkelen" dan de andere toestellen? Dit is mijn vraag

ik kan dit niet testen, althans niet zonder heel veel moeite, maar het is wel belangrijk om dit te weten voordat ik de procedure start om mijn huidige isdn-nummer te porteren naar VoIP

mocht dit niet werken, dan kan het nog een oplossing zijn om in de DX800A meerdere sip accounts te installeren, waarna je bij in gesprek laat doorkiezen naar 1 van die (interne) sip accounts. Veel VoIP aanbieders ondersteunen dat echter niet. In dat geval is het misschien een oplossing om een extra (extern) nummer met sip account te kopen, en daar naar door te laten verbinden bij in gesprek. Maar ook die oplossing kun je niet testen zonder eerst een volledige set nummers + voip accounts te kopen

Ik hoor graag jullie oplossing(en)

jos___

  • Gebruiker
  • Posts: 3
    • View Profile
voor diegenen die ook met deze vraag zitten:

na nog een keer contact opnemen met de helpdesk en doorvragen begrijp ik dat het VoIP toestel call waiting moet ondersteunen. Op 1 sip account kunnen meerdere gesprekken tegelijkertijd binnenkomen. Dat ligt er aan of je apparatuur call waiting ondersteunt of niet. Volgens een Engelse brochure doet de DX800A dat. Omdat ik vermoed dat de VoIP software dezelfde is voor de 510 en 300 serie zal het daar waarschijnlijk net zo werken

Gigaset DX800A Base station features:
Call waiting (external / internal calls)
Internal transfer for external calls
Recall after unsuccessful internal transfer
« Last Edit: 25 Mar 2016, 16:01:38 by jos___ »

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Gigaset DX800A - 2e inkomende gesprek op VoIP - SOLVED
« Reply #4 on: 25 Mar 2016, 19:26:10 »
Quote
Dat ligt er aan of je apparatuur call waiting ondersteunt of niet. Volgens een Engelse brochure doet de DX800A dat.
In de manual op page 60 wordt gesproken over Call Waiting… (Engelse documentatie)
In de handleiding op pagina 63 wordt gesproken over Wisselgesprek… (Nederlandse documentatie)

Volgens mij is de kreet Call Waiting gelijk aan Wisselgesprek, tenminste, zo lees ik het als je beide beschrijvingen naast elkaar legt.  :-X

Toch maar de handleiding gaan lezen.  ;)