Recent Posts

Pages: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Technisch forum / Re: Gebeld worden maar de andere kant hoort niets.
« Last post by cheapK on 23 Feb 2021, 19:28:43 »
Mijn aandacht werd getrokken door de titel, ik hoor soms ook de beller niet, maar dit is toch weer anders, zo te zien, vermoed ik.

De oproep gaat door je PBX heen als ik het goed begrijp. Als je vanaf de zaak naar je mobiel belt, is het dan wel goed ? Heb je vast al geprobeerd, maar toch.

Anders, je kan ook bij CC het zo instellen dat een oproep naar meerdere aansluitingen tegelijk gaat, oa je mobiel dus. (Of is dat met een trunk weer anders ? Daar heb ik geen ervaring mee.)
Zo doe ik dat, het voordeel is dat je dan ook het nummer van de beller ziet op je mobiel.

Niet een oplossing maar een andere manier om hetzelfde doel te bereiken.
82
Ik hoop niet dat de Experiabox poort 5060 blokkeert of in gebruik heeft voor andere doeleinden.

In een zeer grijs verleden heb ik de TGP550 gebruikt.
Wat ik me kan herinneren is dat Registrar-, Proxy- en Presence Server Address dezelfde waardes moeten bevatten en de bijbehorende Server Port ook gelijk aan elkaar moeten zijn.
83
Heeft iemand ervaring met deze combinatie?
Ik heb op de Experiabox poort 5060 geopend. In de TGP600 heb ik bij 'line1' de ontvangen SIP-gegevens ingevuld en daarbij de SIP-server ingevuld bij zowel 'Registrar Server Address', 'Proxy Server Address' en 'Outbound ProxyServer Address'.

Het lampje op de TGP600 blijft oranje blijft knipperen, wat zou betekenen, dat het probeert contact te leggen. Als status lees ik bij de TGP600 uit, dat het nummer in de status 'Registering' is. Het blijft in deze toestand en hoe kom ik daaruit?
84
Technisch forum / Re: Gebeld worden maar de andere kant hoort niets.
« Last post by OzzyMush on 20 Feb 2021, 19:45:56 »
One-way-audio is veelal het gevolg van een niet correct ingestelde router.
Controleer in de router of de juiste poorten van en naar de PBX geopend en geforward zijn.
Controleer tevens in de router of de SIP ALG feature uitgeschakeld is.

Als de PBX ook de G.711 en G.729 codecs ondersteund zal je hier geen problemen door ondervinden.
85
Technisch forum / Gebeld worden maar de andere kant hoort niets.
« Last post by info@terwoord.eu on 19 Feb 2021, 17:20:46 »
Hallo, ik heb een SIP trunk van CC met op de zaak een PBX (Yeastar s50)
Als ik overdag op de zaak niet aanwezig bent wordt er automatisch via een interne extensie doorverbonden naar een extern 06 nummer.
Totzover alles goed.

Op het moment dat het doorgeschakelde gesprek op mijn telefoon (iPhone) binnenkomt en ik pak op dan hoort de andere kant niets van wat ik zeg.
Ik denk dat het met codecs te maken heeft. Ik heb nu A-Law en U-Law en G729A ingesteld.
Iemand een idee wat er nu mis gaat.

Groet,

René ter Woord
86
Algemeen forum / Re: Nummerweergave overruled door Google?!
« Last post by MT on 12 Feb 2021, 23:50:31 »
ja en nee, de informatie van Google maps komt ook uit "Google My Business". Heb je deze (nog) niet geclaimed voor je eigen bedrijf dan haalt Google deze waarschijnlijk weg bij de KvK

Maar ik heb het probleem gevonden: Verified Caller feature (in de Android phone-app)

Meer info:
https://www.gadgetsnow.com/how-to/how-to-activate-verified-caller-settings-in-google-phone-app/articleshow/78016002.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst

Grappige is dat ze nu wel de correcte spelling gebruiken, nadat ik deze heb aangepast in mijn "Google My Business" account, dus het is wel gerelateerd hieraan, alleen is het onmogelijk die uit te zetten voor bedrijven (niet in "Google My Business" althans), Waarschijnlijk om caller-id spoofing tegen te gaan, op zich begrijpelijk alleen krijg je geen keus van Mr GOOGLE en daar hou ik niet van

Het lijkt erop dat deze service vrij recentelijk is "aan" gegaan voor NL want een kennis van mij, die nogal vaak belt, heeft het pas vanaf vandaag gezien

Mijn enige oplossing is dan toch een 2e voip nummertje te gaan gebruiken voor de scheiding tussen de bedrijven...

En helaas is het instellen van de Caller-ID bij CC nutteloos geworden aangezien de Verified Caller feature standaard "aan" wordt gezet voor zakelijke telefoonnummers!
87
Algemeen forum / Re: Nummerweergave overruled door Google?!
« Last post by harry on 12 Feb 2021, 23:32:50 »
Op Google maps staan ook bedrijven met gegevens. Zie je het daar misschien staan?
88
Algemeen forum / Re: Nummerweergave overruled door Google?!
« Last post by MT on 12 Feb 2021, 23:25:49 »
Ik heb dit tot nu toe nog nooit gezien voor mijn eigen nummer en ik denk dat dit prima kan kloppen

Het grote probleem alleen is dat NIEMAND weet waar deze informatie vandaan komt en of deze ook is te veranderen...

Het komt volgens "Google My Business" / "Google Mijn bedrijf" niet bij hun vandaan en is dus daar ook niet in te stellen... Kan kloppen want de schrijffout staat niet bij "Google My Business"

Kan nog erger dat je een concurrent te zien krijgt: https://support.google.com/business/thread/6691702?hl=en
Hier zie je ook dat Google My Business de "schuld" afschuift op de telefone service provider(s).

Het is me wel duidelijk dat de android phone-app dit doet, maar wie-wat-waar heb ik nog niet online kunnen vinden

Lijkt me toch niet dat CC een nieuwe service gebruikt die de bestaande callerid overschrijft?! lijkt me sterk!
89
Algemeen forum / Re: Nummerweergave overruled door Google?!
« Last post by LinuxArie on 12 Feb 2021, 20:39:45 »
Als je naar een nummer belt wat niet in je kontaktenlijst staat zet google daar een bedrijfsnaam bij als tie bij google bekend is, anders een plaatsnaam. Wss werkt dat ook zo bij binnenkomende gesprekken
90
Algemeen forum / Re: Nummerweergave overruled door Google?!
« Last post by harry on 12 Feb 2021, 20:05:16 »
Heb je misschien een 'Uitgaande CLI (CallerId)' ingesteld bij je Cheap Connect instellingen:
Instellingen > Sip Accounts > Nummerweergave
Oh nee, ik zie dat je daar alleen een nummer in kan stellen.
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10