Recent Posts

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Ik heb van dit verschijnsel gehoord bij een andere CC gebruiker bij Z.
Heb je onlangs een ander modem bekomen van Z. ?
Ik meen dat het opgelost is door de
"Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony"
aan of korter te zetten.
Welke fritzbox gebruik je, ik zie die instelling in een 7360 wel maar in een nieuwere FB niet (meer?).
Wellicht is dit veranderd, gemoderniseerd, niet meer nodig om dat als gebruiker te kunnen wijzigen ?
72
Hoi,

In veel voorkomende gevallen is dit het gevolg van een niet goed werkende SIP ALG feature van de router... in dit geval de mediabox.
De SIP ALG feature dient dan ook uitgeschakeld te worden.
73
Heeft iemand ervaring met instabiel binnenkomend verkeer wanneer een Fritzbox is aangesloten op een mediabox van Ziggo? Soms gaat de telefoon wel over maar soms ook niet. 
74
Technisch forum / Re: Doorverbinden
« Last post by cheapK on 16 May 2021, 21:26:09 »
Ik zou het ook wel willen weten, ik zie wel dit :
https://www.cheapconnect.nl/prepaid-voip/
Bijna ander aan de pagina bij :
"Functie overzicht"
staat :
"Doorverbinden naar een ander toestel"
Maar verder geen uitleg.

Ook op de help pagina's zie ik het niet.
NB, voor de duidelijkheid, ik bedoel, een gesprek wat binnen komt komt op een 777x nummer (en opgenomen is) doorverbinden naar een ander 777x nummer.

. . .
2) onderling te bellen met dit 7770705xxx nummer
Een 777x nummer kun je bellen van af een CC nummer, ook een 777x van een andere CC klant.


NB2 : Wat is dit onderwerp al vaak bekeken in korte tijd.
nu 16-5-2021 : "Topic: Doorverbinden  (Read 3564 times) "
75
Technisch forum / Re: Doorverbinden
« Last post by merkx on 11 May 2021, 10:03:16 »
Goedendag,

Hoe gaat het doorverbinden dan in z’n werk?
Bel je naar het sipnummer (7770705xxx)?
76
Algemeen forum / Re: Bij doorschakelen geen ringtone voor de beller
« Last post by cheapK on 05 May 2021, 13:16:46 »
Dit verschijnsel, geen kiestoon, komt vaker voor bij mobiele telefoons, wat ik dan vaak als "oplossing" zie is het uitschakelen 4G of volte, of, een ander soort verbinding gebruiken dus. Dat is nmi een lapmiddel natuurlijk maar wellicht kun je er wat mee experimenteren, indien van toepassing natuurlijk.
En/of als test een ander mobiel nummer en/of toestel gebruiken.

NB, ik kwam tegen beter weten in naar dit forum omdat ik zojuist ook iets vreemds had (iets totaal anders).
Het is wel te zeggen dat er in deze moderne wereld (!) zoveel aan elkaar is geknoopt dat het heel eenvoudig is voor de betrokken bedrijven om naar elkaar te wijzen bij problemen.

Ik hoop op meer reacties, het is erg stil op dit forum (wat zegt dat ?)  maar er zijn wel een goed ingevoerde mensen die hier regelmatig kijken, althans dat is de indruk die ik heb.

Bij mij werkt het meestal perfect.
Ik heb mijn mobiel (die ik zelden gebruik) parallel staan, gelijktijdig dus, aan mijn "vaste" cq voip nummer, dus als ik de deur uit ga dan hoef ik de mobiel alleen maar aan te zetten.
( en dan maar hopen dat ik wel heb uit gezet de vorige keer ! !  )
77
Algemeen forum / Bij doorschakelen geen ringtone voor de beller
« Last post by DigiBel on 05 May 2021, 11:08:08 »
Beste CC

Ik heb al enige tijd een doorschakellijst voor een vast zakelijk nummer.
Eerste in de lijst is een mobiel nummer, daarna doorschakeling naar het "echte" vaste nummer.
De doorschakeling zelf gaat prima, eerst belt de mobiel daarna de vaste telefoon.

Het probleem is: de beller krijgt geen beltoon meer nadat de doorschakeling actief is. Het wordt helemaal stil.
Omdat men denkt dat er iets mis is verbreekt men de verbinding.

Enig idee of en hoe dit is op te lossen?

Vriendelijke groet
Johan
78
Technisch forum / Nummer tijdelijk afschermen Grandstream HT802
« Last post by LinuxArie on 02 Apr 2021, 14:11:57 »
Hoe kan je tijdelijk je nummer afschermen? *31* werkt niet. De ster codes die in de handleiding van de HT802 staan ( *30 en *67 ) werken ook niet.
ATA Grandstream HT802
Antwoordapparaat Tiptel 212clip
Telefoon Gigaset DA210
1 afbeelding van de instellingen zoals ze nu staan, 1 afbeelding uit de handleiding
79
Zelf gebruik ik het "appje" Groundwire (op mijn Iphone)  daar kun je erg goed mee bellen via CC. Bij CC zo instellen dat je werk nummer ook op Groundwire rinkelt.  Werkt nu al ruim een jaar zonder problemen, ook via 4G.
80
Zover ik weet is het aantal inkomende en uitgaande lijnen bij prepaid ongelimiteerd.
Dus als jou Asterisk 10 lijnen tegelijk aan kan, dan kan je 10 lijnen tegelijk gebruiken... Kan die 100, dan 100...
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10