Recent Posts

Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
61
Technisch forum / Re: "dit nummer is niet in gebruik"
« Last post by OzzyMush on 13 Sep 2021, 20:54:44 »
Het zou kunnen dat dit een connectie probleem tussen de twee carriers is.
De carrier van de beller kan op dat moment even geen verbinding maken met de carrier van de ontvanger.

Ik denk dat je het best contact met de CC helpdesk kan opnemen en hun het probleem voor te leggen, dan maak je meer kans om tot een oplossing te komen dan via het forum.
62
Technisch forum / "dit nummer is niet in gebruik"
« Last post by flok on 13 Sep 2021, 16:21:03 »
Hi,

Op mijn SIP-nummer (085-3012914) heb ik een voicemailbox. Mensen die bellen komen daar meteen in en kunnen een boodschap achterlaten.
Het gekke is echter dat dit niet altijd werk; regelmatig krijgt men een "dit nummer is niet in gebruik"-riedeltje.
Ik heb wat zitten tcpdumpen en zie wel elke 15 minuten een "REGISTER" voorbijkomen die wordt beantwoord met een "SIP/2.0 200 OK". Dus dat lijkt me ok. De host waarop de voicemailbox draait is nog gewoon bereikbaar (voor ping e.d.) maar er komt ook niets voorbij als ik dat nummer draai.
Wat zou er mis kunnen zijn?
63
Algemeen forum / Homepage
« Last post by BreathingBliss on 17 Aug 2021, 12:40:33 »
Er is hier nog niets te vinden over de mogelijkheden voor de homepage. Ik kan ook nergens anders iets hierover vinden.
Iemand hier die weet hoe een en ander in zijn werk gaat?
64
Technisch forum / Re: Voicemail (1233) - DTMF instellingen
« Last post by cheapK on 04 Aug 2021, 11:37:26 »
Als ik mijn device instel op DTMF RFC2833 . . .
Die instelling ken ik niet om mijn fritzbox(en).
Maar als het werkt dan is dat toch goed, of ?
En hier een ander recent bericht over DTMF :
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,607.0.html
65
Algemeen forum / Re: Telefoonnummer verificatie
« Last post by cheapK on 04 Aug 2021, 11:32:00 »
Dat zal (moet wel) te maken hebben met het niet doorkomen van de DTMF piepjes.
Ik heb het even geprobeerd hier, bellen naar de belastingtelefoon, dat werkte niet.
Met een andere voip aanbieder wel.
De DTMF instellingen ("DTMF transmission" in fritzbox) staan bij beiden op automatisch.
Even geëxperimenteerd, bij : "RTP or in-band" werkt het wel.
Maar het kan zijn dat je een ander voip kastje gebruikt, dan moet je even zoeken, of even hier doorgeven wat je gebruikt, dan kunnen "we" meedenken, alhoewel "we" er niet veel zijn :-/

Opvallend, lange tijd geen nieuwe berichten hier en nu 2 over DTMF, zo ook deez :
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,606.0.html


66
Algemeen forum / Telefoonnummer verificatie
« Last post by theskater on 03 Aug 2021, 22:30:26 »
Ik wil graag mijn telefoonnummer laten verifieren.
Onder ¨https://account.cheapconnect.net/sip.php?page=cli¨ vul ik dan mijn telefoonnummer in en druk op start.
Ik krijg dan een pincode in beeld en mijn telefoon gaat over (Gigaset).
Ik neem de telefoon op en tik de pincode in (4 cijfers).
Vervolgens blijft het een tijdje stil, wordt gemeld dat er geen geldige code is ontvangen.
De verbinding wordt verbroken en in beeld verschijnt dat een ongeldige pincode is gebruikt.

Dit heb ik een aantal keren geprobeerd.
Wat gaat er mis ?
67
Technisch forum / Voicemail (1233) - DTMF instellingen
« Last post by rickvanderzwet on 03 Aug 2021, 14:57:57 »
Als ik mijn device instel op DTMF RFC2833 zoals aanbevolen in de configuratie, dan werkt het voicemail menu niet (meerdere devices geprobeerd). Ik hoor wel 'piep' als ik een toets indruk in het keuzemenu, echter deze wordt niet geaccepteerd. Als consequentie kan ik het menu niet doorlopen.

Als ik 'SIP INFO' instel voor DTMF dan werkt het wel. Wat kan hier aan de hand zijn?



68
Ik heb van dit verschijnsel gehoord bij een andere CC gebruiker bij Z.
Heb je onlangs een ander modem bekomen van Z. ?
Ik meen dat het opgelost is door de
"Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony"
aan of korter te zetten.
Welke fritzbox gebruik je, ik zie die instelling in een 7360 wel maar in een nieuwere FB niet (meer?).
Wellicht is dit veranderd, gemoderniseerd, niet meer nodig om dat als gebruiker te kunnen wijzigen ?
69
Hoi,

In veel voorkomende gevallen is dit het gevolg van een niet goed werkende SIP ALG feature van de router... in dit geval de mediabox.
De SIP ALG feature dient dan ook uitgeschakeld te worden.
70
Heeft iemand ervaring met instabiel binnenkomend verkeer wanneer een Fritzbox is aangesloten op een mediabox van Ziggo? Soms gaat de telefoon wel over maar soms ook niet. 
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10