Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ictdude

Pages: [1] 2
1
Beste support,

Volgende probleem: Trunk doorschakeling naar Asterisk nu ok. Maar telefoon gaat maar 3 x over
Ik heb even een test gedaan en gekeken of dit niet aan mij Asterisk server lag.
Getest ander NL nummer van andere provider. Deze geeft op zelfde configuratie niet dit probleem.
Dus vraag ik me af wat de instelling aan jullie kan is ?  ::)



2
Algemeen forum / Re: Porteren van uit Budgetphone procedure ?
« on: 05 May 2013, 20:39:37 »
ben heel benieuwd.
Heb ook de portering aangevraagd.
Was al vele jaren [zo'n 6 jaar] klant van BudgetPhone
maar als dat nu betekend dat ik alsnog een abbo moet nemen
dan bedank ik ervoor.
Gebruik het alleen maar om mijn eigen nr te behouden en gebeld te kunnen worden.
uitbellen gaat al jaren via Voipbuster.
Dat zal ws ook zo blijven.

Het is inderdaad niet handig van  BudgetPhone om je te dwingen iets te kopen waar je niet voor kiest. Dat is eigenlijk wat ze gedaan hebben. Ik denk dat er heel wat klanten zullen over stappen.
Klanten die in ieder geval verder zoeken en cheapconnect vinden.

3
Gebruik je dus een Asterisk server ? Gezien de status ?

4
Bedankt voor de PM, schijnbaar stond het account niet helemaal ' Naar trunk '
Ik heb deze settings nogmaals toegepast in het account, probeer het nu nog maar eens.

Ik ziet dat het nu wel goed is ingesteld. Bedankt voor de snelle service.  ;)
Dus ik had het zelf wel goed ingesteld, alleen aan jullie kant moest nog 1 klein   " vinkje" worden
aangezet ?  ::)

5
Oh ?  niet helemaal ' Naar trunk ' ?  ::) Of bleef er iets aan uw kant hangen ? Ik had het toch goed ingesteld of ?  Ik zal eens kijken hoe het nu uit ziet. En laat het u weten.  ;)

6
Algemeen forum / Re: Kan nummer niet verify'en bij Betamax
« on: 02 May 2013, 21:15:21 »
Dank je Paul voor je advies!

VoiP Buster was even als test. Ik bel veel met Duitsland (ook mobiel) en werk veel met Rebvoice. Zoals je ziet ben ik er al even mee bezig.

Anyway nog geen oplossing  :-\



@CheapConnect:
Hoe komt zo'n belletje met het verificatienummer van Betamax bij jullie binnen? Is dat gewoon een telefoonlijn of komen ze via sip of zo naar jullie? Zou het kunnen dat ze proberen contact te leggen met de 'oude' provider?

Normaal komt zo een lijn gewoon binnen als pstn en wordt dan omgezet naar voip. Anders kan het gewone pstn netwerk je nooit bereiken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/PSTN  Dus kan ook aan de kant van Betamax liggen.  ::)

7
Net even de log files bekeken je ziet het volgende:

Logfiles:  /var/log/asterisk/full

INVITE sip:7770900xxxx@mijnserver:5060 SIP/2.0   <----- Helaas niet het nummer maar weer de SIP Gebruikersnaam.

En tevens: 

VERBOSE[31399] pbx.c:     -- Executing [31xxxxxxxxxx@from-trunk:1] Set("SIP/cheapconnect-in-0000055f", "__FROM_DID=31xxxxxxxxxx") in new stack.  Hier komt wel mijn nummer door omdat ik deze achter de register
string heb gezet. Dat kan je wel routen in Asterisk. Maar zoals ik al zij wat als ik 2 nummers heb ? Dat gaat niet werken.

Dus 31xxxxxxxxxx is dan mijn nummer bij cheapconnect.  Ik heb de CLI in debug mode gezet.
Jammer dat de INVITE niet mijn nummer maar steeds mijn SIP Gebruikersnaam doorgeeft. Settings staan lijkt me toch echt wel goed.   Ik heb echt me complete log bekeken ALT + F alles doorlopen.  :-\

Als hier meer gebruikers met Asterisk servers komen, dan lopen ze vast en zeker ook tegen deze feiten aan.

Het lijkt wel of jullie gewoon alles door geven naar INVITE sip:7770900xxxx@mijnserver:5060 SIP/2.0
Dat kan je wel routen dan route je 7770900xxxx door naar een extensie. Alleen je kan dan 2 nummers nooit scheiden
die komen dan op de zelfde extensie aan.  Anders als workaround de sip uri forwarden naar mijn Asterisk.

Tja ... :-[ wat is wijsheid in deze  ::)

8
Ik heb het nu als volg aangepast:

Mijn Asterisk config:

type=friend
qualify=no
username="SIP trunk username"
secret=mijn wachtwoord
fromuser="SIP trunk username"
insecure=very
host=sip.cheapconnect.net
port=5060
context=from-trunk

"SIP trunk username":wachtwoord@sip.cheapconnect.nl/telefoonnummer

Nu verschijnt het telefoonnummer wel. Maar wat gebeurd er als er 2 verschillende
nummers door worden gestuurd ?

Kan me herinneren dat dit vroeger ook bij budgetphone speelde.

Dit werd opgelost d.m.v. gewoon een sip uri door te koppelen.

Bijvoorbeeld:  -->  doorsturen naar telefoonnummer:  SIP:telefoonnummer@sip.mijnserver.com
Nu heb ik op het forum gelezen dat ik dit ook kan laten doen ? Maar dan moet ik een mail naar de support
sturen ?



9
Dat klopt als een trunk ingesteld. Je ziet dan ook dat deze binnen komt op de Asterisk server.
Als DID komt deze dan binnen Asterisk ziet dit dan als DID

Volgende zie je dan op de CLI:

FROM_DID="SIP trunk username") in new stack  Waar "SIP trunk username"  is dan mijn sip user name en niet mijn nummer.  Dus bij 2 nummers zie je nog altijd 1 SIP trunk username.

Wat is de syntax precies van het INVITE commando ? Hoe zou je het binnen moeten zien komen op de CLI ? Normaal zou zijn FROM_DID=31435874568  (Als voorbeeld dus) Of zijn het andere parameters ? Een gebundelde trunk ? Dat heb ik namelijk ook al eens bij providers gezien.
Anders zou ik het als een sip uri moeten laten door sturen.

Mijn Asterisk config:

type=friend
qualify=no
username=telefoonnummer
secret=mijn wachtwoord
fromuser=telefoonnummer
insecure=very
host=sip.cheapconnect.net
port=5060
context=from-trunk

telefoonnummer:wachtwoord@sip.cheapconnect.nl/telefoonnummer

10
Beste Cheapconnect,

Ik heb me Asterisk centrale aan een trunk gekoppeld werkt op zich prima. Maar wat gebeurd er nu:

De trunk geeft de SIP trunk username door i.p.v. het nummer.

Dus wat als ik 2 nummers gebruik? Hoe kan mijn centrale dan de nummers uit de headers herkennen als deze niet
wordt door gegeven ? Bij 1 nummer werkt dit wel. Maar bij 2 gaat deze naar dezelfde trunk en komt binnen
als dezelfde --> FROM_DID="SIP trunk username  Mijn Asterisk kan dan geen onderscheid maken tussen 2 nummers ?
Of mis ik iets. Omdat op 2 nummers 1 zelfde user binnen komt ?

Is het een beetje helder wat ik vertel ?

Zie onder:

"SIP trunk username" = mijn SIP trunk username nummer niet het NL nummer ?

 Executing ["SIP trunk username"@from-trunk:1] Set("SIP/cheapconnect-in-0000043e", "__FROM_DID="SIP trunk username"") in new stack

Waarschijnlijk is het op te lossen op deze manier: http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,222.0.html
Zo werkte het ook goed bij Budgetphone. Dan snapt mijn Asterisk tenminste waar de lijn naar toe moet.

11
Ik heb sins kort een nummer aangevraagd bij Cheap Connect.
Thuis heb ik een Synology DSD212+ draaien met daarop Asteriks.
Het lukt me tot op heden niet om inkomende gesprekken te ontvangen.
Ik krijg de bekende ingesprek toon.
Uitgaand lukt wel, maar dan alleen via VoipBusters.
Wat doe ik verkeerd?
Weet iemand wat de juiste (Trunk) settings zijn voor CheapConnect in de Asteriks Centrale en hoe moeten de settings staan op de website (NAAR TRUNK of SPRAAK).

Volgens Asteriks Centrale is de Trunk op de juiste manier aangemeld

Registered sip.cheapconnect.net sip 31383690516 sip.cheapconnect.net

En daarnaast heb ik een dailplan + incoming rulles aangemaakt met daarin de verwijzing naar een aangemeld sip toestel.

Wat heb je gedaan om een diagnose te stellen ? Maak een ssh verbinding naar je Asterisk en type het commando:
asterisk -vvvvvr  Bel dan je centrale zie je dan iets binnen komen ? Wat zeggen je log files ?

12
Algemeen forum / Respect jullie hebben eindelijk https ;-)
« on: 18 Apr 2013, 16:13:35 »
Eindelijk hebben jullie de login veilig gemaakt met https  ;) Goed bezig cheapconnect.
Daarom respect !!!! En houden zo de service  :) 

13
Is er een maximum aantal nummers welke je kan registreren ? En maakt het ook uit of je een nummer
uit Amsterdam of Utrecht registreert ? Of moet je daar ook een adres hebben ?


14
Algemeen forum / Re: Porteren van uit Budgetphone procedure ?
« on: 21 Mar 2013, 13:23:06 »
Hier idem, 7 nummers bij budgetphone uh nu expensivephone, budget laten we weg. 3 heb ik er nu geporteerd.
Loopt heel eenvoudig.
De pdf rekening van budgetphone was voldoende.
Je krijgt netjes status update en mail met datum en tijd waarop het overgaat. Zou bij mij rond 11.00 zijn en om 11.15 werkte alles.
Voor de oplevering werkt je account al, d.w.z inkomend nog niet maar uitgaand wel.
Ik mijn geval heb ik de 3 nummers gewoon aangemeld. Zowel budgetphone alsook cheapconnect stonden aangemeld. Op die manier verloopt de overgaan zonder problemen, je merkt er eigenlijk niet van behalve dat budgetphone na verhuizing niet meer kan registreren en je als dit zo is de registratie kan stoppen.

Hoe lang is je binnenkomende lijn niet actief ? Dus bij een portering ? Of verloopt dit naadloos ?

15
Algemeen forum / E-mail adres veranderen in mijn Account ??
« on: 21 Mar 2013, 13:20:23 »
E-mail adres veranderen in mijn Account ?? Ik kan dit nergens aanpassen ?
Ik wil mijn adres veranderen hoe doe ik dit ? Zie ik iets over het hoofd ?  ???

Bij aanmelding heb ik ook me adres gegevens door gegeven. Ik kan dit nergens terug vinden.
Wat als je gaat verhuizen ?

Pages: [1] 2