Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Frank

Pages: [1]
1
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 18 May 2015, 12:55:18 »
Zijn bij jullie de gegevens inmiddels zichtbaar op www.detelefoongids.nl? Bij mij niet... Wel enige tijd op www.mijnnummervermelding.nl, maar niet in de gids.
Nee, helaas staat bij mij op www.detelefoongids.nl nog de oude vermelding, terwijl die 21 april op www.mijnnummervermelding.nl in elk geval wel aangepast was.  :-\

2
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 21 Apr 2015, 14:13:59 »
Mijn gegevens zijn nu ineens ook zichtbaar op www.mijnnummervermelding.nl  :)
Alleen waren de eerste 2 woorden van 4 van de bedrijfsnaam met omschrijving zichtbaar, dat heb ik vervolgens daar maar aangepast.

3
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 19 Apr 2015, 17:05:08 »
Ik begrijp dat sinds 15 maart de gidsvermeldingen worden doorgegeven (dank voor deze nieuwe service).
Vanaf het begin heb ik mijn nieuwe gegevens hier meteen doorgegeven. Echter op www.detelefoongids.nl zijn deze tot op heden 19 april nog niet geüpdatet, en op www.mijnnummervermelding.nl is mijn nummer helemaal niet bekend.
Hoe lang kan het duren voordat de nieuwe gegevens zichtbaar zijn in de online telefoongids?

4
Uit eigen ervaring kan ik het volgende melden. Bij 4 kennissen waar ik CheapConnect heb geïnstalleerd is ook een alarmcentrale aanwezig die 1 maal per dag een testmelding doet (en soms ook bij aan/uitzetten van het alarm). Bij deze kennissen werkt de melding via CheapConnect wel steeds de eerste keer goed.
Verder heb ik gemerkt dat de melding wel vaker mis gaat indien het via een Dellmont kloon loopt (bijv. Freevoipdeal), dus dan is het wel minder betrouwbaar. Er zijn dan meerdere oproepen direct achter elkaar te zien.

Mijn kennissen gebruiken de normale CheapConnect telefoonaccount waarover ook spraak loopt, zonder speciale instellingen en ze hebben allemaal een Fritzbox als router.
Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

5
Algemeen forum / Re: Storing ??
« on: 15 Mar 2014, 12:32:44 »
Ter info. Ik kreeg ook een melding van een kennis die vanochtend niet kon bellen. In de Fritzbox log stond een lange lijst van deze meldingen van de afgelopen nacht en ochtend:
Quote
Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxxx failed. Reason for error: DNS error
Een herstart van de Fritzbox lostte het probleem op. Bij een controle van de Fritzboxen van al mijn kennissen kwam ik meerdere van deze meldingen tegen. Sommige meldingen waren eerder vanochtend spontaan opgelost, bij anderen moest ik de Fritzbox herstarten waarna de melding wegbleef.

6
Wat kunnen we hier aan doen ?
Er moet toch iemand zijn die ook Ziggo heeft via een Ubee modem en het werkende heeft ?

Een Fitzbox met Cheapconnect (en andere VOIP providers) achter een Ziggo modem moet zeker kunnen werken. Ik gebruik het zelf ook en meerdere kennissen van mij ook.

Het beste en betrouwbaarste is om de Ziggo modem in bridge mode te laten zetten.
Dit kun je laten doen via de Ziggo helpdesk. De routerfunctie wordt dan uitgeschakeld en het Ziggo modem dient enkel als een modem.
De Fritzbox ontvangt dan direct het externe Ziggo IP adres en je bent er zeker van dat niks in de Ziggo modem de juiste werking beïnvloedt.
Het nadeel is wel: je kunt dan geen Ziggo WifiSpots gebruiken omdat de Ziggo Wifi wordt uitgeschakeld.

Mocht je dat niet willen, dan zou je de volgende handleiding van Ziggo nog eens kunnen volgen "router achter router":
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/stappenplannen/internet/router-achter-router
Dit komt neer op het instellen van een vast toegewezen IP adres voor de Fritzbox én het zetten van DMZ naar de Fritzbox.
Met DMZ zet je alle poorten open naar de Fritzbox en je hoeft dan geen poorten handmatig te forwarden.

Daarbij ben ik wel enkele problemen tegengekomen:
1. Het toegewezen IP adres vanuit de Ziggo modem werd vaak na een herstart niet meer toegekend. Wellicht is dit een bug.
Ik heb toen het vast IP adres in de Fritzbox ingesteld, in plaats van in de Ziggo modem.
2. Ziggo levert Cisco en Ubee modems. Bij Cisco heb ik de Fritzbox werkend gekregen maar bij Ubee kwam ik ook onverklaarbare problemen met VOIP tegen. Mogelijk zit het hem in de firewall settings van de Ziggo modem. Zelf heb ik  niet erg lang gezocht naar de oorzaak en de modem in bridge mode laten zetten, waarna het probleem was opgelost.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie, succes!

7
Er is een mogelijkheid die ik kan bedenken waardoor het misschien mis gaat:
Kijk eens in de Fritzbox, onder Telephony > Telephone numbers > Line settings.
Daar moet bij "Area code" 1 nul staan en het kengetal zonder 0.
(en bij "Country code" wel 2 nullen).

8
Je meldt dat de ene voip provider je internet laat verbreken en de andere niet. Normaal kan dat inderdaad niet, maar toen kwam deze gedachte bij me op: Zou het misschien kunnen liggen aan een te strenge firewall instelling in de Thomson modem? Kijk eens wat daar ingesteld staat en zet dan de firewall eens uit. Succes!

9
Technisch forum / Re: storing?
« on: 07 Jul 2013, 19:40:51 »
Bij mij ook vanaf vanochtend werkt sip.cheapconnect.net niet.
sip.cheapconnect.nl I.P.V sip.cheapconnect.net werkt bij mij prima.
Hier ook op apparaten van diverse kennissen storing (behalve eentje bij XS4ALL, daar waren de nummers nog geregistreerd, kan komen door DNS).
De tip met sip.cheapconnect.nl is een goede workaround die wel werkt, dus bedankt voor de tip!

Pages: [1]