Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - CheapConnect

Pages: [1] 2 3 ... 20
1
Bij Cheapconnect is het niet mogelijk om meerdere apparaten te registeren op hetzelfde SIP account. Je bent dus beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat of softclient op een telefoonnummer en/of SIP account.
Het is wel mogelijk om toestellen te laten registeren op SIP accounts welke geen telefoonnummer hebben en vervolgens het telefoonnummers door te sturen naar 1 of meerdere van deze SIP accounts. In deze handleiding ziet u hoe je dit kunt instellen.
Je ontvangt twee gratis SIP accounts bij elk telefoonnummer
Bij elk telefoonnummer ontvang je twee gratis SIP accounts welke vrij te gebruiken zijn. Deze SIP accounts zijn niet voorzien van een telefoonnummer. Heeft u meer accounts nodig? Dan kunt u deze voordelig aanschaffen in het portal. Deze losse VoIP/SIP accounts zonder telefoon nummer beginnen altijd met 777.

Stap 1: Aanmaken SIP accounts zonder telefoonnummer

Login met je CheapConnect account in het CheapConnect portal. Ga vervolgens in het menu naar Prepaid VoIP en SIP accounts


Hier zie je (als er een telefoonnummer is aangeschaft, anders moet je eerst het telefoonnummer aanschaffen) het aantal gratis SIP accounts dat beschikbaar is. Door de drukken op Voeg SIP account toe voeg je een gratis SIP account toe (zonder telefoonnummer). Als de gratis SIP accounts allemaal in gebruik zijn, kun je ook betaalde SIP accounts zonder telefoonnummers toe voegen.

Verander de registratie van je toestel of softclient
Nadat je de SIP accounts hebt toegevoegd kun je het SIP toestel of softclient laten aanmelden (SIP aanmelding) op het nieuw aangemaakte SIP account. Het is belangrijk dat er geen toestellen meer registeren op het telefoonnummer wat je wilt laten overgaan op meerdere SIP accounts.

Stap 2: Telefoonnummer aanpassen naar alleen doorschakelen

Klik bij het nummer dat je wilt laten overgaan op meerdere SIP accounts op Beheer


Het account type van het telefoonnummer moet je aanpassen naar Alleen doorschakelen, hierdoor is een SIP aanmelding op het telefoonnummer niet meer mogelijk en zul je de SIP aanmelding van toestellen op de net aangemaakte SIP accounts moeten doen.

Stap 3: Toevoegen SIP accounts aan doorschakellijst

In het tabblad Follow me (doorschakeling) voeg je de net aangemaakte SIP accounts toe toe aan de doorschakellijst van het telefoonnummer.

Stap 4: Doorschakel instelling aanpassen

In het tabblad Follow me (doorschakeling) verander je ook de instelling van het doorschakelen. Voor het gelijktijdig af laten gaan van meerdere SIP accounts kies je voor Gelijktijdig


Nadat je deze stappen hebt voltooid zullen bellers naar het telefoonnummer overgaan op 1 of meerdere SIP accounts.

2
Bij een CheapConnect internet verbinding wordt standaard geen modem bij geleverd. Wij geven klanten de vrijheid om hun eigen modem aan te sluiten. Voor de meest gangbare modellen bieden wij ondersteuning om (bij problemen) het internet werkend te krijgen. Firewall en interne configuraties heb je volledig in eigen beheer. Geen enkele poort is geblokkeerd.

3
De gebruikersnaam is zonder 00, dus 31XXXXXXXX
Kunt u het daar eens mee proberen?

4
Algemeen forum / Re: Nummerbehoud Zweden
« on: 17 Dec 2019, 14:29:27 »
Vooralsnog hebben wij geen mogelijkheid om Zweedse nummers over te nemen. We kunnen wel nieuwe nummers leven in Zweden.

5
Handleidingen / Internet: Draytek Vigor 130 (VDSL Bridged)
« on: 25 Nov 2019, 09:32:39 »
(Gebaseerd dat je begint vanaf fabrieksinstellingen)

Let op!
Gebruik deze handleiding alleen als je achter je modem een eigen router wilt aansluiten en hiermee het modem in bridge wilt zetten. Dit modem kun je ook instellen als een router, gebruik hiervoor de andere handleiding.

Stap 1: Inloggen

Login via de webbrowser op http://192.168.1.1
Default Username en Password is voor beide admin

Stap 2: VLAN informatie

Ga links naar Internet Access > General Setup
Zet aan de Enable aan bij Service kant van VDSL2
De Tag Value moet op 6 staan.
Klik op Ok en negeer vervolgens de reboot vraag

P.s. Eventueel kan je deze stap ook overslaan. Dan moet je in de router je PPPoE interface op VLAN6 zetten. Niet elke router ondersteunt dit.

Stap 3: Bridge settings

Ga links naar Internet Access > MPoA / Static or dynamic IP
Zet MPoA (RFC1483/2684) op Enable
Vink bij Bridge Mode de optie Enable Bridge Mode aan
Klik op OK en reboot vervolgens het modem.

Je hebt je modem nu succesvol geconfigureerd! De router kan je nu achter het modem zetten en daarop de PPPoE gegevens instellen die je van ons hebt gehad.

6
Handleidingen / Internet: Draytek Vigor 130 (VDSL)
« on: 25 Nov 2019, 09:25:22 »
(Gebaseerd dat je begint vanaf fabrieksinstellingen)

Stap 1: Inloggen

Login via de webbrowser op http://192.168.1.1
Default Username en Password is voor beide admin

Stap 2: VLAN informatie

Ga links naar Internet Access > General Setup
Zet aan de Enable aan bij Service kant van VDSL2
De Tag Value moet op 6 staan.
Klik op Ok en negeer vervolgens de reboot vraag

Stap 3: PPPoE informatie

Ga links naar Internet Access > PPPoE / PPPoA
Zet PPPoE/PPPoA Client op Enable
Vink bij PPPoE Pass-through de optie For Wired LAN2 uit
En vul vervolgens bij ISP Access Setup de username en wachtwoord in welke u van ons heeft ontvangen.
Klik op OK en reboot vervolgens het modem.

Je hebt je modem nu succesvol geconfigureerd!

7
Handleidingen / Internet: FRITZ!Box 7581 (VDSL)
« on: 25 Nov 2019, 09:17:09 »
Stap 1: Inloggen
Login via de webbrowser op http://192.168.178.1 of http://fritz.box
Default Username en Password is voor beide admin

Stap 2: Account informatie

Ga links naar Internet > Account Information
Selecteer bij Internet service provider vervolgens Other Internet service provider
Vul bij Account Information de Username en Password in welke je van ons ontvangen hebt.

Stap 3: VLAN instelling

Klik op Change connection settings om de settings uit te klappen.
Vink vervolgens Use VLAN for internet access aan en vul bij VLAN-ID 6 in

Klik dan onderaan de pagina op OK
Hierna word er een internet check gedaan en is de router klaar voor gebruik!

8
Heb je een mogelijkheid te testen op een andere internet verbinding bij iemand anders? Daarmee sluit je wellicht de internet verbinding uit en/of firewall.

9
Hi cheapK,

Wij muteren alleen bij wijziging in het portal, wij verzenden niet periodiek de vermelding.

10
Je geeft aan dat je door middel van de SPA112 hebt uitgesloten dat het de Fritzbox niet is. Heb je bij de SPA112 dan ook gezegd maar 1 kant audio?
Het zou nog een firewall kunnen zijn, wellicht heb je ergens de mogelijkheid te testen op een andere internet verbinding (en andere firewall).

11
Algemeen forum / Re: Beveiliging
« on: 04 Apr 2018, 10:09:36 »
TLS op SIP staat al tijdje op de agenda, als je wilt kan ik je in de beta-groep van gebruikers zetten voor het testen daarvan.

12
Algemeen forum / Re: Alternatieve SIP poorten
« on: 26 Jan 2018, 10:14:32 »
Er zijn nog steeds alternatieve poorten. Actuele lijstje is:

5060
5070
5072
5074
5076
5078
5080


13
Heeft u wel beltegoed op uw account? Voor het uitgaand bellen heeft u namelijk beltegoed nodig.

14
Algemeen forum / Re: Telefoonnummer verificatie
« on: 13 Aug 2017, 17:57:02 »
Moeilijk te beoordelen zonder echt details. Is het mogelijk dat u een email stuurt met de gegevens die u wilt valideren naar info@cheapconnect.nl . Dan kunnen we er in detail naar kijken.

15
Algemeen forum / Re: Algemene storing
« on: 17 Jul 2017, 10:36:43 »
Er is geen storing bij ons. Heb je ons al een email gestuurd?

Pages: [1] 2 3 ... 20