Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - brightwolf

Pages: [1]
1
Nog niet verder gekomen. De router zit er alleen in 1 van de 2 scenario's tussen, en in beide scenario's stopt het na een tijdje met werken. Het kan volgens mij dus niet aan mijn router liggen, de enige constanten in dit verhaal zijn de N300A zelf en het modem van de ISP.

Testen op een andere lokatie is wat lastig. Maar ik heb het volgende bedacht: als ik op mijn telefoon een hotspot maak, mijn laptop aanmeld op die hotspot en de N300A met een ethernet kabel op de laptop aansluit, dan heb ik VOIP via mijn telefoon dus .. via een andere provider. Zou dit kunnen werken?

2
De patchkabel verwijderen en na 30 seconden of een nacht (10 uur) er weer in pluggen helpt niet. Beide geprobeerd: aanmelding mislukt.
Ook de N300A uit en weer aanzetten helpt niet. Geprobeerd na 30 seconden weer aanschakelen en na 2 uur weer aanschakelen: zelfde resultaat: aanmelding mislukt.
Bij familie proberen zou kunnen, heb ik nog niet geprobeerd. Iets omslachtiger, denk je dat dit echt iets toevoegt aan de tests? Want dan ga ik het proberen als ik binnenkort toch een dag van huis ben.
Dit is de firmware versie: Firmware-versie:   42.238 (422380000000 / V42.00)

Dank voor alle moeite, tips en trucks OzzyMush !

3
Nee, dat werkt niet. Als de verbinding weg is, blijft hij weigeren te verbinding: aanmelding mislukt. Dit blijft dagenlang zo (heb ik getest!). Pas als de kabel omgeplugd is zoals beschreven, gaat het weer werken.

Ik maak geen gebruik van STUN. Ik heb dit gevraagd bij CheapConnect maar men zegt dat STUN niet ondersteund wordt.

Excuses, het is de Genexis Hybrid Live! Het woord "Tundra" is in beeld zodra je bent ingelogd in de admin client (zie hieronder). Link naar product site: https://genexis.eu/product/hybrid/

Device Information
Platform:   Tundra
Product Name:   Titanium-24
Product Number:   99813020

4
Technisch forum / Gigaset N300A aanmelding mislukt problemen
« on: 19 Aug 2016, 22:22:34 »
Ik heb een vreemd probleem, misschien herkent iemand het hier. Ik krijg na verloop van steeds een "aanmelding mislukt" error in mijn Gigaset N300A. Als ik dan de patchkabel van de Gigaset in de tweede dienstenpoort van het modem van mijn ISP stop, dan werkt het weer. Na een tijdje (enkele dagen tot meer dan een week) stopt het dan weer met werken: aanmelding mislukt. Als ik dan de patchkabel weer in mijn switch stop, dan werkt het weer.... Zo gaat dit maar door.

Het klinkt mij heel erg naar switch problemen, waarschijnlijk op het netwerk van mijn ISP omdat het ook optreed als de patchkabel direct in het ISP modem zit en er geen netwerk apparatuur van mij tussen zit. Als de patchkabel in mijn TP-Link TK-SG1024 switch zit, dan zit mijn ASUS RT-AC68U router nog tussen de switch en het ISP modem (Genexis Tundra). Maar met of zonder switch en router: het probleem treed na verloop van tijd op. De theorie van de ISP dat het aan mijn netwerk apparatuur ligt, gaat wat mij betreft dan ook niet op.

Netwerk setup voor beide situaties
CheapConnect -- internet -- Genexis ISP modem -- ASUS RT-AC68U router -- TL-1024SG switch -- Gigaset N300A
OF
CheapConnect -- internet -- Genexis ISP modem -- Gigaset N300A

Herkent iemand dit?
Heb ik gelijk als ik beweer dat het probleem niet bij mijn netwerk kan liggen?

Pages: [1]