Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wurtel

Pages: [1]
1
Technisch forum / Re: Kan niet meer naar Belgie bellen.
« on: 10 Jul 2019, 13:46:54 »
Ik had eens zoiets, en toen bleek ik een nieuw SIP wachtwoord via de webinterface te moeten instellen. Daarna lukte het weer internationaal te bellen.

2
Algemeen forum / Re: Beta-programma: SMS berichten versturen
« on: 24 Mar 2017, 11:00:09 »
Ik laat precies zien (nou ja, behalve key dan) wat ik stuur, dus https, en geen tekens die url-encoded hoeven te zijn.
Sowieso zou ik dan verwachten dat ik een JSON error bericht terug zou krijgen, en niet een redirect naar de account site!

Maar vandaag lukt het mij wel.

Het valt mij op dat de webinterface een beetje teveel knip&plak is geweest, en te weinig editen daarna...:

Verbind nummer A naar nummer B (nummer A wordt eerst gebeld) Indien u internationaal wilt bellen, gebruik dan twee voorloop nullen ( 00 ).

Afzender:

Bellen naar:

Bericht:


Ik wil niet verbinden, ik wil SMS'en  8)

3
Algemeen forum / Re: Beta-programma: SMS berichten versturen
« on: 23 Mar 2017, 12:45:37 »
Mooi initiatief!

Alleen als ik het via de API probeer, dan krijg ik het volgende:

$ GET 'https://account.cheapconnect.net/API/v1/sms/SendSMS/mijnapicode/afzender/ontvanger/bericht'
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>302 Found</title>
</head><body>
<h1>Found</h1>
<p>The document has moved <a href="http://account.cheapconnect.net/">here</a>.</p>
</body></html>


mis ik iets? Is er wat veranderd? Wat gaat er fout?

4
Algemeen forum / Andorra EUR 6,- per minuut?!
« on: 23 Mar 2017, 12:37:19 »
Ik zag toevallig in de tarievenlijst dat bellen naar Andorra 6 hele euros per minuut kost. Echt waar?! Waarom is dat zo duur?

5
Ik heb al de 2 gratis SIP accounts bij mijn account aangemaakt, ooit.

ik vroeg mij even af wat een extra zou kosten, dus klikte op "Voeg SIP account toe". Ik kreg dan te zien:

   SIP account succesvol aangemaakt met gebruiker: ERROR:NoMoreFreeSIPSAv

Lijkt mij niet goed  :P

(Ben er inmiddels achter: 0,95 per jaar.)

6
Algemeen forum / Re: Verbruik (CDR) tijden lopen een uur voor
« on: 20 May 2016, 15:52:54 »
Yep, tijd klopt nu :-)

7
Algemeen forum / Verbruik (CDR) tijden lopen een uur voor
« on: 17 May 2016, 13:52:58 »
Ik kijk net naar het verbruik, en zie gesprekken die ik over een halfuur ga maken  8)

Lijkt wel ergens een winter/zomertijd probleem, of misschien gewoon een timezone fout?
Niet ernstig, wel slordig.

8
Even een oude koe uit de sloot:


Nee, eigenlijk in het kort, we kunnen alleen nummer porteren die wij ook nieuw aanbieden:
- Geografische nummers per regio
- 085 nummers

Is dit nog steeds zo? Als ik nou een 088 blok heb, kan ik daar dan geen nummers van onderbrengen bij cheapconnect?

9
Algemeen forum / bellen naar buitenland - oud SIP wachtwoord
« on: 02 May 2016, 11:29:27 »
Ik had al een poosje problemen met het bellen naar het buitenland. Uiteraard steeds in het weekend, dus geen live chat ofzo.
Gisteren weer, en toen logde ik eens bij cheapconnect om te controleren of ik wel genoeg saldo had (moest eigenlijk wel). Daar viel mij ineens een melding op:

Quote
Het wachtwoord is te lang geleden gewijzigd voor de volgende SIP account(s):

...

Hierdoor is buitenland verbruik geblokkeerd voor bovenstaande account(s). Genereer op de accountpagina een nieuw wachtwoord.

WTF? Waarom krijg ik daarvan geen mailtje? Wel in februari een mailtje toen ik mijn nummer verlengd heb maar niks over dat ik wachtwoorden moet verversen (sinds ongeveer die verlenging werkte het ook niet meer).

Ik heb ook nooit ergens gelezen dat zoiets kan gebeuren. Is het dan niet slimmer om helemaal de toegang dicht te gooien? Dan ga ik tenminste eerder bij mijn gegevens kijken wat er aan de hand is. Of laat een bandje horen als je dan naar het buitenland bel, nu werd de verbinding direct verbroken en gaf m'n handset "VOIP status 500" aan.

Hierdoor heb dus een aantal keren uit nood maar met m'n mobiel gebeld (met de daarbij hoge kosten, terwijl ik juist hoopte met cheapconnect goedkoper uit te zijn).

Jammer, dit. Hopelijk bespaar ik wel anderen frustraties met dit bericht doordat ze weten dat dit probleem kan bestaan.

Overigens werkte "wachtwoord genereren" niet, ik denk dat het nieuwe wachtwoord veel te lang is voor m'n Gigaset A580IP. Toen ik een kortere van 8 tekens instelde ging het wel ineens goed.

Pages: [1]