Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - goldenwonder38

Pages: [1] 2
1
Algemeen forum / via Trunk
« on: 06 Jan 2018, 15:04:17 »
Forumleden,

Ik heb even een zetje nodig.
Gigaset N300IP, vaste net via Ziggo
Het uitbellen wil ik niet via Ziggo laten verlopen, maar via CheapConnect, vanwege de prijs. Heb al een zakelijk nummer lopen via CheapConnect.
Nu dacht ik dit te kunnen doen met een SIP Trunk. Of zie ik dit verkeerd? Ik heb de gegevens van de trunk in de Gigaset gezet, en kan nu ingebeld worden. Maar uitbellen doet hij niet. Moeten er andere instellingen gedaan worden dan normaal? Andere parameters? Ik heb nu alles als normaal ingevoerd, met het Trunknummer als username, wachtwoord zoals altijd.
Of kan ik toch beter een los prepaid nummer aanvragen voor 0,95€.
Alvast bedankt voor jullie hulp

2
Technisch forum / Re: Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040
« on: 13 Jun 2017, 10:36:12 »
Ook de toolkit test op de site van Cheapconnect gedaan. Niets schijnt er in de weg te staan

3
Technisch forum / Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040
« on: 13 Jun 2017, 08:59:55 »
Wie heeft er nog een eventuele oplossing?

Ben pas verhuisd naar een nieuw kantoor. Vanuit de vloer een internetaansluiting. Internet werkt!  Daarop aangesloten een nieuwe Fritzbox 4040. Met een LANkabel de Gigaset aangesloten op de FB. In de FB, poort 5060 open gezet. Vervolgens de handleiding van het forum gevolgd. Hoefde niets te veranderen, want thuis liep het al feilloos vanachter de Ziggo Ubee modem. Toch alles gechecked.

Wat ik ook probeer te veranderen, ik blijf "registration failed" krijgen. Nieuw wachtwoord aangevraagd et etc. Waar zou het fout kunnen zijn gegaan?

4
Algemeen forum / Re: Onbereikbaar? Wel bereikbaar
« on: 04 Feb 2016, 11:14:47 »
Gigaset is weer gevonden. Meteen op static gezet. Herstart en lopen. Maar 5 minuten later weer onbereikbaar. Nu de Stun ook ingevoerd. Moedeloos wordt je er van. Gelukkig doet de softphone zijn werk goed en ben ik toch bereikbaar.

5
Algemeen forum / Re: Onbereikbaar? Wel bereikbaar
« on: 04 Feb 2016, 10:59:27 »
Ben er nu achter, maar weet niet hoe het probleem op te lossen.

De N300A is dus blijkbaar onvindbaar in het netwerk. Heb de aanwijzingen opgevolgd betreffende de poorten (5060). Dat is een "probleem" welke ik vaker tegenkom op het www. Nu wilde ik de N300A op static zetten dus zocht via een LAN scan naar de Gigaset. Onvindbaar!! En inderdaad is het mij bekende ip-adres ingenomen door een andere device hier in huis. We gaan verder zoeken. Valt mij nog niet mee, het bellen met voip. Maar het zal goed komen!!

6
Algemeen forum / Re: Nummerportering over 3 maanden
« on: 07 Jan 2016, 13:35:48 »
Wat je ook doet, kijk goed uit. Ik had hier opzegging ISDN. Dat was rond. Toen binnen deze 3 maanden portering 1 nummer gedaan. Meteen werden alle 4 nummers van de ISDN opgeheven, ofwel ; er werd aan 1 koordje getrokken en meteen gingen alle 4 nummers mee. Maar aan een van de nummers zat de doormelding naar een PAC. Terugdraaien kon, maar zou 20 werkdagen duren. 12 januari zou contract ISDN beeindigd zijn. Kreeg pas een rekening van € 452,= omdat het opzeggen van de ISDN geannuleerd was. Touwtrekken aan de telefoon, tot ik een zeer welwillende medewerker aan de lijn kreeg. Nu alles opgelost gelukkig. Kortom, zorg dat je namen noteert wie je aan de lijn hebt en vraag zwart op wit.

Misschien te late info nu voor jou...zie dat de post langer dan 120 dagen is

7
Algemeen forum / Re: Onbereikbaar? Wel bereikbaar
« on: 07 Jan 2016, 13:29:21 »
Dank voor je antwoord @OzzyMush. Ik ben veranderd van 300 naar 500 omdat deze instelling in de handleiding staat hier op het forum. Deze is net nieuw erop gezet door BM. Hiervoor was er geen goede handleiding te vinden, dus heb toen de instellingen overgenomen van een andere gigaset voip basis.

Toch blijft het vreemd. Ene keer wel bereikbaar via Gigaset. Andere keer niet en alleen via de softphone. Blijft voor mij beetje onbegrijpelijke materie.

8
Algemeen forum / Onbereikbaar? Wel bereikbaar
« on: 29 Dec 2015, 17:13:22 »
Ik krijg regelmatig te horen dat ik onbereikbaar ben. Terwijl alles werkt icm. de Gigaset N300. Als ik dan mijn eigen nummer bel, maak ik dan ook gewoon contact. Dus hoe kan het dat mensen mij niet kunnen bereiken? Vandaag: Als ik na een mislukte oproep kijk op de Gigaset handset, dan staat het ingekomen gesprek er inderdaad niet tussen. Kijk ik daarnaast ook nog eens op mijn SIP Softphone op mijn mobiel, dan zie ik deze er wel tussen staan. Vreemd, wel op de softphone (maar geluid stond zacht dus niet gehoord), maar niet op de Gigaset. Heb in de instellingen de ververstijd zojuist veranderd van 300 naar 500 sec. Zou het daar aan kunnen liggen? Komt dit vaker voor? Komt regelmatig voor dat de Softphone wel over gaat, maar de Gigaset stil blijft. Krijgt de softphone soms voorrang?

9
Opgelost. Het beltegoed stond op € 0,=. Stom, maar had betaald voor het telefoonnummer en dacht dat alles rond was. Geld gestort en er kon gebeld worden. Thanks voor het meedenken.

10
Algemeen forum / Re: ISDN naar Voip
« on: 17 Nov 2015, 19:08:33 »
Let goed op bij portering. Bij mij moest er 1 nummer naar Ziggo. Ander nummer ging naar CheapConnect. Cheapconnect voerde als eerste de portering uit. Maar daarbij verdwenen ook meteen alle andere 3 nummers van de ISDN. Ziggo had het omkijken. Het hele gebeuren weer omdraaien kon wel volgens KPN, maar duurde 20 werkdagen. Weg privenummer, weg doormelding met de PAC. Zorg dus dat je alles goed kortsluit alvorens over te stappen. Ik zou alle nummers naar Cheapconnect verhuizen en vandaar weer een portering naar ziggo

11
Forwarding uit gezet. Ubee modem stekker eruit gehaald en harde reboot gedaan. Geen resultaat.
De pagina kiesregel en nummer toewijzen nog eens bekeken. Weet niet of ik daar iets vergeten ben.

Het moet een heel klein dingetje zijn. Inbellen loopt prima, dus het uitbellen kan nooit ver weg zijn



12
Situatie: Ziggo ZZP alles in 1 abbo.
Gigaset N300A-IP centrale met bijbehorende handsets
1 nummer, geporteerd van KPN naar CheapConnect
Gevolgd:    Handleiding Siemens-Gigaset-C470IP

Centrale aan de UTP gelegd en een ip-nummer gekregen. Deze vandaag als static ingesteld
Volgens de handleiding en de gegevens van CheapConnect alles ingevoerd.

Probleem: Ik kan wel gebeld worden, maar uitgaande gesprekken lukken niet. Hij schiet meteen in de "in gesprek toon".
Poort 5060 staat open.
Waar zou ik ergens een vinkje vergeten kunnen zijn? Wie kent dit probleem? Ben al dagen op het www aan het zoeken, maar kan geen antwoord vinden.


13
Technisch forum / Re: Gigaset N300A-IP geen verbinding ;-(
« on: 04 Nov 2015, 21:14:25 »
Edit: Inbellen lukt weer. De fout lag in in een spatie welke in de contactlijst stond.
Voor de vraag over de centrale sluit ik dit topic.
Maar het uitgaande verkeer doet nog altijd niets. Bij het kiezen van het nummer, schiet hij meteen in het tuut tuut tuut tuut. Daar open ik dan een nieuw topic op

14
Technisch forum / Re: Gigaset N300A-IP geen verbinding ;-(
« on: 04 Nov 2015, 21:01:53 »
Waar moet de RTP poort op staan? Staat nu op 5004 tot 5020. Of moet deze zoals in de handleiding op 10000-2000 staan

15
Technisch forum / Re: Gigaset N300A-IP geen verbinding ;-(
« on: 04 Nov 2015, 20:53:24 »
Edit: Nogmaals alles opnieuw ingevoerd. De centrale geeft nu wel aan dat het nummer is aangemeld. Maar wanneer ik het nummer bel, krijg ik wederom de boodschap dat het nummer onbereikbaar is

Pages: [1] 2