4
« on: 17 Nov 2015, 22:35:41 »
Ik had dezelfde situatie (ISDN2, Ziggo, Cheapconnect), 2 lijnen en 5 nummers. Mijn advies: splits niet op, transporteer alles (alle nummers) naar 1 (VOIP) provider. Heb vertrouwen in het internet. Het prijsverschil met ISDN2 is enorm.
Volgens mij zijn de nummers bij CC allemaal los dus in theorie zou je dat ene nummer weer moeten kunnen verhuizen naar Ziggo. En volgens mij transporteer je alleen nummers en zijn namen niet van belang (denk ik). Kosten: per nummer EUR 8,95 per jaar. Nummerbehoud eenmalig EUR 5. Geen maandelijkse kosten dan behalve de belkosten (prepaid). Maar dat staat op de site zelf.
Ik neem aan dat je een 'normaal' all-1-one pakket bij Ziggo wilt afnemen. Ik wilde dat ook, met als reden dat ik wellicht meer zekerheid had (want o jee, als je internet toch eens wegvalt) en dacht 'gratis' te kunnen bellen voor een tientje per maand. Bij Ziggo krijg je een soort analoge telefoonlijn via je kabelmodem, het is geen VOIP/SIP protocol maar 'packetcable'. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel je privé belt..... maar reken het voor de lol eens uit - over een jaar en vergelijk de belkosten met VOIP. Mijn oude handsets (Siemens DECT) kon ik via een Fritz Box blijven gebruiken en nu staan alle lijnen gekoppeld aan CC. Ik had alles van tevoren technisch voorbereid, in de Fritz Box de nummers en codes geprogrammeerd en ben geen moment zonder telefoon geweest.
Ik ben benieuwd: waarom wil je naderhand naar Ziggo met 1 lijn?