Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ruudm

Pages: [1]
1
Nieuwe handleidingen / Re: Handleiding Siemens Gigaset N300A
« on: 17 Dec 2015, 15:48:24 »
Even een kleine opmerking over de afbeeldingen op dit forum: kennelijk worden deze vaak via een externe site geplaatst. M.a.w. externe site weg - plaatjes weg. Controle door CC is niet mogelijk.
Is het niet handiger om op dit forum plaatjes te kunnen uploaden zodat het binnen 1 provider/forum blijft?

2
Algemeen forum / Re: ISDN naar Voip
« on: 05 Dec 2015, 11:21:38 »
Let er wel op dat een portering enkele dagen kan duren. Het zal niet zo zijn dat je in 1 uur/dag van KPN naar CC en weer door kan gaan naar Ziggo. De virtuele schakelaar van ISDN naar VOIP gaat op een aangekondigd moment in 1 x om. In theorie zit je nooit zonder bereikbaarheid maar daar moet je thuis wel e.e.a. voor instellen en voorbereiden.

3
Algemeen forum / Re: ISDN naar Voip
« on: 19 Nov 2015, 21:50:22 »
Volgens mij begrijpt CC de vraag verkeerd. Misschien lezen ze nog mee  ::)

4
Algemeen forum / Re: ISDN naar Voip
« on: 17 Nov 2015, 22:35:41 »
Ik had dezelfde situatie (ISDN2, Ziggo, Cheapconnect), 2 lijnen en 5 nummers. Mijn advies: splits niet op, transporteer alles (alle nummers) naar 1 (VOIP) provider. Heb vertrouwen in het internet. Het prijsverschil met ISDN2 is enorm.

Volgens mij zijn de nummers bij CC allemaal los dus in theorie zou je dat ene nummer weer moeten kunnen verhuizen naar Ziggo. En volgens mij transporteer je alleen nummers en zijn namen niet van belang (denk ik). Kosten: per nummer EUR 8,95 per jaar. Nummerbehoud eenmalig EUR 5. Geen maandelijkse kosten dan behalve de belkosten (prepaid). Maar dat staat op de site zelf.

Ik neem aan dat je een 'normaal' all-1-one pakket bij Ziggo wilt afnemen. Ik wilde dat ook, met als reden dat ik wellicht meer zekerheid had (want o jee, als je internet toch eens wegvalt) en dacht 'gratis' te kunnen bellen voor een tientje per maand. Bij Ziggo krijg je een soort analoge telefoonlijn via je kabelmodem, het is geen VOIP/SIP protocol maar 'packetcable'. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel je privé belt..... maar reken het voor de lol eens uit - over een jaar en vergelijk de belkosten met VOIP. Mijn oude handsets (Siemens DECT) kon ik via een Fritz Box blijven gebruiken en nu staan alle lijnen gekoppeld aan CC. Ik had alles van tevoren technisch voorbereid, in de Fritz Box de nummers en codes geprogrammeerd en ben geen moment zonder telefoon geweest.

Ik ben benieuwd: waarom wil je naderhand naar Ziggo met 1 lijn?

5
Technisch forum / Re: Kan wel bellen maar niet gebeld worden
« on: 22 Sep 2015, 23:12:03 »
Een reactie, weliswaar paar dagen later en misschien is het je in de tussentijd al zelf gelukt. Als buitenstaander zeg ik: instellingen nalopen en kijken of je die toch wel echt goed hebt ingesteld. Als je wilt dat iemand meekijkt dan is het misschien handig om te vertellen wat je voor apparatuur hebt.

Pages: [1]