1
Technisch forum / Re: Hulp nodig, spraakkanaal valt weg, verbinding blijft!
« on: 17 May 2015, 13:25:26 »
Hoi Paul,
Dankjewel voor het meedenken. Ik heb in mijn gigaset instellingen idd 4x sip.cheapconnect.net. Bij:
- domain
- proxy server address
- registration server
- outbound server address
"STUN server address" is leeg.
Die instellingen lijken mij goed?
Helaas is een andere experiabox geen oplossing. Ik heb geen directe aanwijzing dat het probleem bij telfort ligt dus die kunnen mij ook niet verder helpen. Heb dat al geprobeerd via de helpdesk. Die kunnen alleen iets doen als er een duidelijke aanwijzing richting hun hardware is. Dat heb ik niet, alleen een vaag vermoeden.
Een ander voip toestel is naar mijn idee geen optie. Je moet dan alsnog een basisstation hebben (om de voip gegevens in te vullen) + een handset. Ik was toch niet van plan om dat te kopen omdat ik een verbindingsprobleem maar niet op kan lossen.... Zeker gezien mijn basisstation + handset net nieuw zijn.
Voor je laatste optie (cheapconnect account aanmelden in experia box). Dus dan moet ik het volgende doen:
- in de experiabox de cheapconnect instellingen onder voip invullen
- verbinding maken (telefoon kabeltje) van de experiabox naar de gigaset basisset
- ip verbinding uitzetten, vaste lijn aanzetten
Ik heb er al eerder aan gedacht om dat te proberen, maar wist niet exact hoe (tot nu). Maar stel even dat dit gaat werken zonder de problemen die ik nu heb. Waar ligt dan het echte probleem? Cheapconnect zou dan uitgesloten zijn aangezien die bij beide wordt gebruikt. Het kan dan volgens mij het basisstation of experiabox zijn... Eerst sluit ik dit maar eens aan via de eperiabox om te zien of dat beter werkt.
Dankjewel voor het meedenken. Ik heb in mijn gigaset instellingen idd 4x sip.cheapconnect.net. Bij:
- domain
- proxy server address
- registration server
- outbound server address
"STUN server address" is leeg.
Die instellingen lijken mij goed?
Helaas is een andere experiabox geen oplossing. Ik heb geen directe aanwijzing dat het probleem bij telfort ligt dus die kunnen mij ook niet verder helpen. Heb dat al geprobeerd via de helpdesk. Die kunnen alleen iets doen als er een duidelijke aanwijzing richting hun hardware is. Dat heb ik niet, alleen een vaag vermoeden.
Een ander voip toestel is naar mijn idee geen optie. Je moet dan alsnog een basisstation hebben (om de voip gegevens in te vullen) + een handset. Ik was toch niet van plan om dat te kopen omdat ik een verbindingsprobleem maar niet op kan lossen.... Zeker gezien mijn basisstation + handset net nieuw zijn.
Voor je laatste optie (cheapconnect account aanmelden in experia box). Dus dan moet ik het volgende doen:
- in de experiabox de cheapconnect instellingen onder voip invullen
- verbinding maken (telefoon kabeltje) van de experiabox naar de gigaset basisset
- ip verbinding uitzetten, vaste lijn aanzetten
Ik heb er al eerder aan gedacht om dat te proberen, maar wist niet exact hoe (tot nu). Maar stel even dat dit gaat werken zonder de problemen die ik nu heb. Waar ligt dan het echte probleem? Cheapconnect zou dan uitgesloten zijn aangezien die bij beide wordt gebruikt. Het kan dan volgens mij het basisstation of experiabox zijn... Eerst sluit ik dit maar eens aan via de eperiabox om te zien of dat beter werkt.