Deze vragen zijn enigzins onduidelijk voor technici

.
In principe is VOIP ook beschikbaar op andere poorten dan 5060. Echter de provider bepaald het "afleverpunt". Om gebruik te maken van SIP moet jouw apparatuur zich (meestal elke minuut) registeren bij de provider via een zogenaamd SIP REGISTER bericht. De provider schrijft voor waar je dat bericht naar toe moet sturen. Dit is de SIP URL (de SIP server) van de provider meestal met poort 5060. Voor CheapConnect stuur je de REGISTER berichten naar de SIP server met adres sip.cheapconnect.net en poort 5060. CheapConnect schrijft dit voor en je kunt dat poortnummer niet veranderen.
Providers zetten een poort niet dicht. Poort dicht zetten betekent ook dat andere gebruikers de poort niet meer kunnen gebruiken. Dat zal niet de bedoeling zijn. Als het maar even gewerkt heeft, dan is het waarschijnlijker dat de REGISTER expired (na 30 minuten moet de REGISTER opnieuw worden gestuurd) is, of dat de autorisatie (aanmelden is met gebruikersnaam en SIP wachtwoord) niet heeft gewerkt.
Helpt deze uitleg? Meer hulp nodig => mailtje naar
rene@inmote.com.
met vriendelijke groeten,
Rene