Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - rene@inmote.com

Pages: [1]
1
Algemeen forum / API of app?
« on: 05 Jun 2017, 23:01:14 »
Hi,

heeft CheapConnect ook een app of API om voicemail aan/uit te zetten en/of nummers te blokkeren (ingaande gesprekken) en/of forwarding instellingen aan te passen? Voor zover mij bekend is alleen mogelijk vanuit het web portal?

met vriendelijke groeten,
Rene

2
Technisch forum / Re: Vodafoon en poort 5060
« on: 04 Jun 2017, 16:42:35 »
Deze vragen zijn enigzins onduidelijk voor technici ;).

In principe is VOIP ook beschikbaar op andere poorten dan 5060. Echter de provider bepaald het "afleverpunt". Om gebruik te maken van SIP moet jouw apparatuur zich (meestal elke minuut) registeren bij de provider via een zogenaamd SIP REGISTER bericht. De provider schrijft voor waar je dat bericht naar toe moet sturen. Dit is de SIP URL (de SIP server) van de provider meestal met poort 5060. Voor CheapConnect stuur je de REGISTER berichten naar de SIP server met adres sip.cheapconnect.net en poort 5060. CheapConnect schrijft dit voor en je kunt dat poortnummer niet veranderen.

Providers zetten een poort niet dicht. Poort dicht zetten betekent ook dat andere gebruikers de poort niet meer kunnen gebruiken. Dat zal niet de bedoeling zijn. Als het maar even gewerkt heeft, dan is het waarschijnlijker dat de REGISTER expired (na 30 minuten moet de REGISTER opnieuw worden gestuurd) is, of dat de autorisatie (aanmelden is met gebruikersnaam en SIP wachtwoord) niet heeft gewerkt.

Helpt deze uitleg? Meer hulp nodig => mailtje naar rene@inmote.com.

met vriendelijke groeten,
Rene

3
Algemeen forum / Re: Nummerblok porteren?
« on: 13 May 2017, 17:59:38 »
OK. Ik moet eerst nog wat dingen uitzoeken m.b.t. IP 500 Avaya PBX. Bijvoorbeeld hoe ik er een SIP Trunk inzet ...

Groeten, Rene

4
Algemeen forum / Nummerblok porteren?
« on: 09 May 2017, 13:27:20 »
Hoi,

ik zie steeds dat je een telefoonnummer kunt porteren, maar is het ook mogelijk een nummerblok (10 stuks) te porteren? En wat zijn de tarieven hiervoor dan? En de jaarlijkse kosten (10x 8,95? of gaat dat wel goedkoper?) ...

Groeten,

Rene

5
Technisch forum / Siemens S685 IP
« on: 06 May 2017, 15:08:45 »
Hoi,

ik heb een Siemens S685 IP (ja, dat is wat ouder ...). Ik volg de handleiding voor "Device: Siemens-Gigaset-C470IP". Dat komt qua menu behoorlijk overeen. Na het maken van de instellingen als beschreven in het menu item "Verbindingen" krijg ik de melding "Registration failed". In dezelfde telefoon heb ik ook een VOIP account voor Rynga. Het idee is om Rynga te gebruiken voor uitgaande gesprekken en CheapConnect voor inkomende gesprekken. Bij Rynga staat "Registered". Zijn er hints hoe ik het CheapConnect account zou kunnen debugg'n? Simpelweg "Registration failed" kan behoorlijk veel oorzaken hebben ...

met vriendelijke groeten,
Rene

6
Algemeen forum / Re: VOIP PORT TEST : java probleem
« on: 06 May 2017, 14:00:54 »
Als ik klik op "VOIP PORT TEST" dan gebeurd er niets. D.w.z. de pagina wordt 1x ge-refreshed (Firefox v53.0 - Win10). Er staat wel "Java is required to view this applet". Ik weet niet of die tekst er altijd staat OF dat er iets met mijn Java aan de hand is ... tips on what to do?

7
Algemeen forum / Re: Beltegoed
« on: 06 May 2017, 13:56:21 »
Hoi,

zou het bellen naar 112 niet gratis moeten zijn? En zou het daarom niet zo moeten zijn dat je ook zonder beltegoed nog steeds 112 kunt bellen? Welke regiocode wordt er dan meegestuurd? Kom je dan op de landelijke 112 centrale uit?

Groeten, Rene

Pages: [1]