Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vincent

Pages: [1]
1
Bedankt voor de info.
Ik heb door Ziggo de router functie laten uitschakelen en alles leek daarna opgelost te zijn.
Alle verbindingen lijken door te komen die we maken en gemaakt worden in/uitgaande  alleen zojuist nog zegt de tegenpartij dat de verbinding erg slecht is.
Veel ruis op de lijn , slecht te verstaan.
Nou weet ik niet of dit altijd het zelfde is want niet iedereen meld dit gelijk, enig idee wat hier de veroorzaker van kan zijn ?

Ik keek ook even in het log bestand en zag de melding beginnende vanaf de 14e   :

Code: [Select]
15.03.14 05:49:17 Registration of Internet telephone number 312036xxxxxx failed. Reason for error: DNS error
We waren niet aanwezig deze datum dus niet kunnen opmerken maar het zal wel aan de DNS server van Ziggo misschien hebben kunnen liggen.

2
Vandaag het voor elkaar gekregen . FB ingesteld en ubee modem de router functie uit laten zetten.
Het lijkt erop dat het weer aardig werkt maar afgelopen week heeft het ook goed gewerkt
Dus we gaan weer even een weekje testen.

LAat wel weten hoe of het gaat.
In ieder geval bedankt.

3
Hallo Frank,
hier heb ik zeer zeker wat aan.
Bedankt voor je bericht, ik heb je ook even een PM verzonden.

Vincent

4
Algemeen forum / Re: Nummer pas later porteren
« on: 23 Feb 2014, 18:02:43 »
Was het maar zo een feest dat het wel werkt.
Ben benieuwd hoe de topic starter weg komt met zijn Ziggo verbinding.

5
Op het moment is het een en al drama !!!

Van de 15 keer bellen werkt hij maar 2 keer.
Meldingen varieren van 408 / 503 
Ik dacht laat ik eens sip.cheapconnect etc  omzetten naar het ip , misschien werkt onze DNS wel niet juist maar dit maakte weinig uit
sterker nog hij ging slechter werken want er kwam een nieuwe foutmelding in het scherm.

Quote
484    VoIP status code: 0x484    The server received a request with a Request-URI that was incomplete.
Toch is de melding 503 de gene die bijna alleen maar omhoog komt en dan kan je meerdere malen het nummer opnieuw indrukken/herhalen om wel eens een verbinding te krijgen.

Wat kunnen we hier aan doen ?
Er moet toch iemand zijn die ook Ziggo heeft via een Ubee modem en het werkende heeft ?


Kan iemand mij vertellen welke poorten ik exact moet/mag openen  TCP en UDP ?

Edit: 
dit is wat ik geopend heb.

192.168.1.16   7078   7110   0.0.0.0   7078   7110   UDP   UDP fritzbox      
192.168.1.16   5060   5060   0.0.0.0   5060   5060   TCP   TCP fritzbox          
192.168.1.16   5060   5060   0.0.0.0   5060   5060   UDP   UDP fritzboxx   


6
Helaas lijkt niks te helpen, maar we nemen het maar voor lief de keren dat hij geen verbinding wilt maken.
Erg vreemd toch wel dat wij er telkens last van hebben...
In ieder geval bedankt voor de tips/hulp.

7
Bedankt weer voor de tips,

de use number for registation dat werkt niet.
Dan verbind die niet meer met de server.

Heb allemaal settings geprobeerd maar niks lijkt te werken.
Met een VOIP server is het dan ook mogelijk om je oude telefoons te gebruiken ?  (pots)

We hebben namelijk DECT ondersteunende telefoons die we nu op de fritzbox hebben aangemeld maar we hebben ook nog het oude DECT station hier zit een gewone telefoon lijn stekker aan natuurlijk.
Stel ik draai zo een server, kan je de oude telefoon dan via een modem kaart aansluiten o.i.d. ?
Kan namelijk een voip server draaien aangezien we ook een server aan hebben staan voor de cameras en domotica.

8
ik zie van de geslaagde pogingen niks alleen van de mislukte.

13.02.14   00:41:08   Internet telephony with 064#######@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: (503)
Dit is wat ik zojuist weer kreeg.

Hang ik op en bel ik gelijk daar na nog een keer, dan geeft die de ene keer de melding.
De andere keer gaat het goed en belt hij dat nummer tot een aantal keer daar na.
En ineens komt die melding weer opzetten de 408 of 503

9
Bedankt voor de tip
Ik heb dit al geprobeerd om adressen bij stun in te vullen maar dan wil die gelijk niet meer verbinden.

Ik heb tijdelijk de Fritzbox in de DMZ zone toegevoegd zodat ik er zeker van ben dat alles open staat in/uit gaande dat dit niet het probleem kan zijn.
Dacht ook dat DMZ daar onder andere voor gebruikt werd om te testen.
Heb vanmiddag nog wat geprobeerd , ook weer gerommeld met verschillende firmware maar het mocht niet baten want ik kreeg telkens de 503 error vanmiddag toen ik probeerde te bellen.


Ik ga wel even proberen hem op onze oude internet lijn te hangen kijken wat of het resultaat daar is,
we hebben namelijk nog dsl ook hier tot volgende maand van online.
Toch baal ik er wel van dat het niet werkt, lijkt bijna alsof niks hier in 1 keer goed mag of kan gaan.

10
Dit zijn de settings.

En dat @sip.cheapconnect.com is waarschijnlijk omdat ik het account zo heb genoemd.
Maar als iemand de juiste settings weet , erg graag hoor of zie ik die dan.


EDIT:  ik kreeg net een email van fritzbox en deze schrijft het volgende:
Code: [Select]
Die foutmeldingen die U van Uw provider ontvangt, geven aan, dat U Provider
niet te bereiken is.






11
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds een tijdje een ziggo verbinding.
We hebben ook de fritzbox in het netwerk hangen namelijk de 7390 en hebben hier de gegevens ingevoerd van cheapconnect.
We krijgen verbinding, het groene icoontje zien we ook en we kunnen bellen en gebeld worden,  nu is dit niet constant.

Aantal keer als we achter elkaar bellen krijgen we een toontje te horen (neem aan dat de fritzbox deze produceert) en als deze toon is horen we kort daarna de in gesprek  kiestoon.
In de fritzbox geeft hij meldingen als deze weer :

Code: [Select]
11.02.14 23:00:02 Internet telephony with 0203216548@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: (408)
We hebben ook al contact met het cheapconnect team alleen deze denken dat er iets aan onze verbinding ligt of iets dergelijks.
Ik heb ook geprobeerd de poort aan te passen van 5060 naar een ander port nummer wat ik hier op het forum gevonden had via een speciaal programmatje om de box in te komen.

De fritzbox staat ingesteld als bridge zodat hij het ip adres van eht ziggo ubee modem/router krijgt en weer door stuurt naar enkele andere aangesloten apparaten en verbonden wifi apparaten en het lokale netwerk lijkt ook prima te werken.
Voor de zekerheid heb ik het ip van de fritzbox in dit geval 192.168.1.26 toegevoegd in het ziggo modem  bij de DMZ , zodat als goed is hij open/vrij staat naar buiten in verbinding  qua open poorten bedoel ik.
Ook handmatig poort 5060 geforward en aan dat ip gekoppeld.

Alleen het lijkt er niet beter op te werken, heeft iemand hier een ziggo verbinding en een fritzbox er achter hangen met cheapconnect als VOIP provider ?
iig bedankt

Vincent

Pages: [1]