Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Rob

Pages: [1]
1
Technisch forum / Re: instellingen fritzbox 7490
« on: 13 Nov 2015, 13:25:33 »
Ik gebruik een FB7390 met de laatste firmware (.30) zonder problemen met toestellen op de FON1 en FON2 poorten.

De verschillen met jouw laatste jpg plaatje:
* 'Proxy server': staat bij mij niets ingevuld.
* 'Always register via an Internet connection': staat bij mij niet aangevinkt.
* 'DTMF transmission': RTP or inband.

2
Technisch forum / Re: instellingen fritzbox 7490
« on: 11 Aug 2015, 17:20:39 »
Is jouw probleem intussen opgelost?

3
Technisch forum / Re: Eigen Modem
« on: 13 Jul 2015, 13:36:15 »
Ik bel uit met Internetcalls, inkomend telefoonverkeer via CC.
Ik heb een FB7490 en heb voor uitbellen bij 'internet telephone number' mijn nummer staan met kengetal met de o ervoor en zonder 0031.
Werkt zo prima bij mij, inclusief nummerweergave in de korte vorm.

4
Ik zie ook geen gekke dingen bij jouw instellingen en STATUS etc.
Heb hetzelfde modem en het werkt zonder problemen, zelf met een ander SIP-account voor uitbellen.
Raar dat je met een ander nummer van CC opeens problemen hebt.
Als het na een reboot van het modem wel goed werkt, denk ik net als Knireis dat het aan het modem moet liggen.
Heb je al contact gehad met Telfort over een vervangend modem?
Een goed alternatief is een modem van Fritz! 7340/7360/7390.
Hoor graag wat de stand van zaken is.

5
Algemeen forum / Re: Keuzemenu opties derden
« on: 26 Mar 2014, 16:31:37 »
Het bleek inderdaad een DMTF-"probleem" te zijn: de Fritzbox 7340 en keuzemenu's werken goed samen met de instelling 'RTP or in-band'.
Bedankt voor het meedenken.  :)

6
Algemeen forum / Keuzemenu opties derden
« on: 24 Mar 2014, 12:44:28 »
Als ik een nummer bel met een keuzemenu, wordt er niet gereageerd op de optie die ik kies (1, 2, etc.).
Wie weet waar dit aan ligt: CheapConnect, instellingen modem, SIP-voor uitbellend nummer?

7
Algemeen forum / Re: Geen inkomende gesprekken
« on: 21 Dec 2013, 16:36:13 »
Blijkbaar toch een fout ergens in mijn modem: terug naar fabrieksinstellingen gezet, alles weer ingevoerd, en probleem met bellen is opgelost.  ;D

8
Algemeen forum / Re: Geen inkomende gesprekken
« on: 21 Dec 2013, 14:44:42 »
Pardon niet goed gelezen. Email is verstuurd.

9
Algemeen forum / Re: Geen inkomende gesprekken
« on: 21 Dec 2013, 14:36:49 »
Ik heb om 14:34 uur met mijn mobiel 06-51589*** gebeld naar 030-6039***

Bij het uitbellen via een derde SIP account heb ik geen problemen.

10
Algemeen forum / Re: Geen inkomende gesprekken
« on: 21 Dec 2013, 14:35:09 »
Ik heb om 14:34 uur met mijn mobiel 06-51589*** gebeld naar 030-6039***

Uitbellen werkt zonder problemen.

11
Algemeen forum / Geen inkomende gesprekken
« on: 21 Dec 2013, 14:08:03 »
Na een storing heb ik mijn modem(Fritz Box 7340) moeten resetten en de telefonie opnieuw in moeten stellen.
Alles weer als vanouds ingesteld (conform mijn zelf gemaakte handleiding met instellingen), maar nu krijg ik geen binnenkomende gesprekken meer.
De beller krijgt een 'verkeerd nummer' toon te horen.
In mijn modem staat de cheapconnect sip op groen, maar het toestel gaat niet over.
Wat doe ik verkeerd?

12
Inderdaad: met het modem dat ik heb gekregen, de Experia Box V8, is dit wel mogelijk.

13
Technisch forum / Gidsvermelding
« on: 15 Aug 2013, 23:18:32 »
Als ik bij mijn account bij mijn geporteerde nummer de gegevens voor gidsvermelding invul en bevestig, krijg ik iedere keer een foutmelding "Geen geldige combinatie gevonden". Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

14
Technisch forum / Fritzbox 7340 - area code
« on: 08 Aug 2013, 11:50:28 »
Moet er in het modem bij de instellingen van het betreffende telefoonnummer ook een 'area code' worden gebruikt of kan dit veld leeg blijven?

Pages: [1]