Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Moby

Pages: [1]
1
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 14 Aug 2013, 22:02:06 »
@PaulV

Bedankt voor je reactie. Bij mijn PAP-2 duurt het in de gevallen dat deze een doorstart maakt aanzienlijk langer. Waarschijnlijk is er een hardwarestoring en functioneert het apparaat niet 100% goed meer. Ik heb hem nu al enige tijd aangesloten en zolang ik de spanning er maar niet afhaal werkt het probleemloos.

2
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 14 Aug 2013, 14:16:58 »
De PAP-2 opnieuw gereset (****73738#1), nogmaals nieuwe profilerule en firmwire ingeladen. Het resultaat is verbeterd. Als ik nu bij wijze van test 10x de stroom van de adapter haal, dan start hij hiervan ca. 6x correct op. Wat mij opvalt is dat in alle gevallen altijd eerst het powerlampje een tijdje rood oplicht alvorens hij een doorstart maakt. Ik kan me niet herinneren of dit ook het geval was toen ik de adapter aanschafte. Misschien wil een huidige PAP-2 bezitter hier even uitsluitsel over geven. 

3
Een KEUZEMOGELIJKHEID om de teksten in het nederlands te laten horen zou inderdaad klantvriendelijker zijn. Het kan naar mijn idee toch niet zo moeilijk zijn om dit in het ontworpen platform op te nemen.

4
Technisch forum / Belkosten + overzicht gevoerde gesprekken
« on: 07 Aug 2013, 21:29:55 »
Ik ben erg snel door mijn beltegoed heen en ik heb het vermoeden dat de belkosten niet correct worden berekend. Dit valt echter niet te controleren, omdat er onder de knop 'Mijn verbruik' momenteel geen beloverzicht van de gevoerde gesprekken verschijnt. Zijn er meer klanten die hier problemen mee ondervinden en op welke termijn denkt CheapConnect deze storing op te lossen?

5
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 01 Aug 2013, 18:23:32 »
@OzzyMush

 :) Bedankt voor je hulp.
Ik ben al weer wat wijzer geworden in het VOIP-gebeuren.

6
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 01 Aug 2013, 14:50:40 »

@OzzyMusch

1. Zoals geadviseerd toch maar een factory reset gegeven.
2. Gegevens weer ingeladen (profilerule) via het tabblad 'Provisioning'.
3. Daarna de firmware opnieuw geïnstalleerd. Deze werd nu wel probleemloos geaccepteerd. ;D
4. We kunnen nu weer bellen en gebeld worden, maar het kernprobleem is helaas niet opgelost. :( Wanneer ik de spanning van de adapter haal en daarna de stroom inschakel, dan gaat het powerlampje weer continue rood branden. Na al deze handelingen te hebben gedaan, ziet het er volgens mij naar uit dat de PAP2 een hardwareprobleem heeft en ik naar een andere adapter uit moet zien, want functioneert zo niet betrouwbaar.

7
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 31 Jul 2013, 22:49:30 »
Upgrade enable staat op 'Yes'

 Ik kan me verder niets bedenken waarom de upgrade niet wordt geaccepteerd.

8
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 31 Jul 2013, 21:03:45 »
Als ik inlog op het apparaat, dan zie ik dat in de huidige PAP2 firmware versie 5.1.6 (LS) zit. Wie weet overigens waar de aanduiding LS voor staat? Ik heb nog enkele vragen over de procedure voor het inladen van vervangende firmware:
1. Kan de PAP2 gewoon aangesloten blijven, zoals die nu werkt of moet er mogelijk iets worden losgekoppeld?
2. Als de nieuwe firmware wordt ingeladen blijft het apparaat dan gewoon functioneren of krijg ik te maken met mogelijke uitval omdat er gegevens worden gereset, waardoor de PAP2 weer opnieuw moet worden ingesteld.

Ik heb gisteren al een poging ondernomen om via een PC nieuwe firmware in te laden, maar dit wil niet lukken. Ik zie wel de verwachte schermpjes, maar de procedure blijft aan het eind steken. Hierbij een overzichtje:
1. IP adres van PAP2 invullen -> OK
2. Password invullen -> OK
3. Scherm 'Confirm upgrade to v 5.1.6 (LS)' -> OK
4. Windows geeft een beveiligingsblokkering -> opheffen -> OK
5. Waiting for firmware download request from SPA -> Hierbij stopt het upgrade-proces

Ik werk hierbij wel via een draadloze verbinding. Misschien beter om met een LAN-kabel te werken?

9
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 30 Jul 2013, 23:02:03 »
Beste OzzyMush,

;)Bedankt voor je reactie.

Het verhaal van de Elco's is me bekend. Deze gaan wanneer ze te warm worden bol staan, gaan lekken en kunnen zelfs exploderen.

Je antwoord bevestigt mijn vermoeden dat het aan beschadigde firmware te wijten is, dus dat ga ik binnenkort proberen te herstellen. Kun je overigens uitleggen wat je bedoelt met verkeerd geflashte firmware? Ik heb de vervangende firmware (v5.1.6) al gedownload, maar kan het kloppen dat deze niet via een Mac kan worden geïnstalleerd en alleen werkt via een Windows PC?

10
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 29 Jul 2013, 17:24:50 »
 >:( Ik heb een andere netvoeding aangesloten, maar het probleem is hiermee helaas niet opgelost. Na tientallen resets van modem, router en PAP2 de handel met heel veel moeite weer online gekregen. Ik kan er geen enkele structuur in ontdekken op welk moment de PAP2 weer online komt. Het lijkt volstrekte willekeur. Zou het mogelijk toch aan verminkte firmware kunnen liggen?

11
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 26 Jul 2013, 22:43:41 »
Ruud bedankt voor je reactie :). Ik had mijn vraag ook al bij de leverancier neergelegd, maar die stelde dat ik nagenoeg uit kon sluiten dat het aan de voeding zou liggen, omdat de adapter goed werkt zolang de spanning er maar op blijft.

N.a.v  jouw reactie ga ik het nu toch eerst testen met een andere voeding, alvorens ik de adapter naar het ronde archief verwijs. Toen ik de adapter ca. 1.5 jaar geleden geleverd kreeg was bij ontvangst de voeding ook al defect, maar die heb ik toendertijd direct om kunnen ruilen voor een nieuwe. Niet onmogelijk dus dat de voedingsadapters van inferieure kwaliteit  zijn.

12
Technisch forum / Linksys PAP2
« on: 26 Jul 2013, 13:31:11 »
Mijn Linksys PAP2 heeft kuren. Hij functioneert nu perfekt, maar als ik de stroom van de adapter haal en daarna weer inschakel, dan gaat de meeste rechtse led (powerled) continu rood branden. De vraag is of dit duidt op een hardware probleem of dat mogelijk de firmware beschadigd kan zijn.

Pages: [1]