Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Jfrijling

Pages: [1]
1
"Heb je er wel aangedacht om bij de "phone device" settings de juiste SIP accounts aan te vinken ?"

Wat bedoel je daar mee?

"call forward" kan ik niet uitzetten, alleen kiezen uit de tabellen.

Ga het deze week eens proberen of het met de RFC 2833 lukt. Deze stond bij Telfort op PCM.

2
Zo komen er nog eens nieuwe vervoegingen in het groene boekje   :P ;)
Wacht maar tot er meer mensen dit gaan gebruiken; Nederlands is een levendige taal!
Ik maak me toch al niet zo druk om het Nederlands. Deze taal zal net als vele others being swallowed by English.
Since I'm International and married to a foreign woman, I'm talking English almost all day long. We even bring up our childeren in English. So, Don Quijote, verbessere alles was falsch ist was du liest, dann hast du noch viel zu tun!

MfG, Jay

3
Technisch forum / Re: Een of de andere telefoon
« on: 03 Aug 2013, 23:02:55 »
Ben + PaulV,

Bedankt voor de post. Ik heb er even vluchtig naar gekeken. Hierin lijkt idd de oplossing te zitten. Ik zal me er later in verdiepen. Ik was in de veronderstelling dat er wel meerdere telefoons op 1 account konden worden aangemeld. Blijkbaar moet het dan via een 'omweg'....

4
Technisch forum / Een of de andere telefoon
« on: 03 Aug 2013, 18:01:27 »
Ik maak gebruik van een Fritz!box 7170 met daaraan 2 'vaste' lijnen. Daarnaast heb ik een android telefoon met SIP mogelijkheid. Wat ik wil, is dat alle telefoons gaan rinkelen bij inkomende gesprekken. De situatie nu is, dat de aanmelding van de Fritz!box eruit gaat als de Android zich aanmeldt. Doe ik de Android WiFi uit, dan komt er dus niks meer binnen en dat wil ik niet. De Fritz!box moet te allen tijde aanblijven voor inkomende telefoon.
Hoe kan dit gaan werken?

5
Aangezien ik het nu druk heb onderhoudswerkzaamheden aan en in het huis en de Fritz!box wel werkt, wil ik hier nu niet zoveel tijd aan spenderen... Wederom werkt het niet met jouw instellingen (Heb de Telfort VCI/VPI in de mijne verandert en het op PPPoE gezet, zodat het hier werkt). Heb deze dus bijna exact overgenomen. We proberen later weer...

Bedankt voor het meedenken!

6
nee, het moet bij jou liggen, als wij er geen last van hebben. Ligt aan je modem/router. Thomson is nu niet bepaald de meest vriendelijke in modemland. Zelf heb ik ook last van niet kunnen bellen mijn oude Zyxel P2602HW-D1A. Iets gaat daar ook niet goed. Bij mijn Fritz!box gaat het wel goed. Maar ik heb er geen haast bij. Conclusie: ff doorzoeken of een ander modem nemen.....
Overigens kon ik gelijk uitbellen nadat de portatie was goedgekeurd.
Succes!

7
Technisch forum / Re: Linksys PAP2
« on: 28 Jul 2013, 13:51:45 »
@Moby,

De meeste nu geleverde voedingen (adaptors) zijn van het geschakelde type. Het probleem is 9 van de 10 keer de ElCo's (lijkt mestal een beetje op een kleine batterij). Deze zijn of te krap bemeten of van inferieure kwaliteit. Resultaat kan van alles zijn, zo ook jouw rode led. Als een Elco aan het eind van z'n leven is dan wordt ie warm, komt er smurrie uit of gaat ie 'bol' staan. Kan ook alles tegelijk of een combinatie ervan. Nog een test-truc is om te kijken of het na een tijdje wel goed gaat. Is dit zo, dan met 90% zekerheid de ElCo(s).

Ik zou die leverancier in het vervolg maar links laten liggen. Lijkt mij van het type MediaMarkt. Veel geblaad, weinig wol. Heb het van de week nog mee gemaakt, waarbij de 'verkoper' het verschil niet wist tussen de geheugentypen in een Android telefoon. De Telefoon wel gekocht, maar hem maar links laten liggen. Daar is het niet verkopen, maar aansmeren!

8
Ik had ff wat andere dingen aan mijn hoofd, maar vandaag weer een poging gedaan...

Antwoord op de PING:

Resolving sip.cheapconnect.net ... 78.40.244.252
Reply from 78.40.244.252
Reply from 78.40.244.252
Reply from 78.40.244.252
Ping Host Successful

Volgens de MoDem gaat dat goed....

Echter verdere opties werken niet, helaas  :'(

9
Welk Thomson modem?

Speedtouch 780WL?

10
Welke instellingen gebruik je voor VoIP? Kijk hiervoor in je router en/of Gigaset.
Ben je bij dezelfde internet provider gebleven?

Laat het maar weten...

11
Met jouw gegeven lukt het ook niet....  :-[

Kun je al jouw gegevens even posten, zodat ik dat kan invullen?

Alsvast bedankt!

12
Daar heb ik alles op Default staan.
Ik zal kijken of ik meer resultaat heb met jouw instellingen.

Bedankt voor je reactie!

13
Technisch forum / Zyxel P2602HW-D1A wil geen Voip connecten
« on: 17 Jul 2013, 13:25:02 »
Ik heb Voip aan het lopen op een Fritz!box 7170, maar het lukt me niet op een Zyxel P2602HW-D1A. Hij geeft een DNS connection error.  ::)
Bij CheapConnect helpdesk werd er al een mogelijke oorzaak geroepen, namelijk een nameserver, maar ik kan niet verklaren waarom het dan werkt op de Fritz. Waarschijnlijk maar een kleine aanpassing, waar ik nu niet aan denk... Alle suggesties zijn welkom

Hier mijn instellingen:

mode=routing
encapsulation=PPoE (gebruikersnaam en wachtwoord nodig voor deze provider)
multiplexing= llc
vpi = XX
vci = XX

handmatig (advanced)
mode routing
encapsulation PPoE
username
wachtwoord
servicename leeg laten
multi plexing llc
vpi XX
vci XX
automatic ip adres
automatic sub net masker
connect on demand
max edle tyme out 0
dan naar volgende pagina
rip direction 0
rip version n/a
multigast 1gmp-v2
qos type ubr
peak cell rate 2413 of 1492 (via wizzard staat deze op 0)
sustain cell rate 0
max burst size 0
zero config. no
PPoE passtrouch no

voip.
Tel. nr is gebruikersnaam
sip.cheapconnect.net 2x invullen(sip server adres +registersip server adres)
sip.cheapconnect.net 1x invullen (sip server domain)
gebruikersnaam
wachtwoord


Pages: [1]