Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - rogervdh

Pages: [1] 2 3
1
Algemeen forum / Re: Beveiliging
« on: 18 Feb 2022, 11:12:15 »
Ik kan de technische impact aan de CheapConnect zijde niet inschatten, maar TLS wordt tegenwoordig voor heel veel diensten gebruikt. Vrijwel alle websites zitten standaard achter TLS (https), maar ook ophalen van de e-mail via POP/IMAP, etc. Dus zou je verwachten dat SIP over TLS activeren aan de CheapConnect zijde 'vrij eenvoudig' mogelijk zou moeten zijn, maar geen idee of dat klopt. Wellicht zien ze op de totale SIP base dat maar een klein percentage devices gebruikt wordt dat geschikt is en er daarom weinig motivatie is om SIP over TLS te introduceren als nieuwe feature? Mijn FRITZ!Box is er in ieder geval klaar voor. Diensten als Whatsapp, Telegram, etc. etc. gebruiken allemaal E2E encryptie, dus snap niet dat hier ook niet meer aandacht voor is (mits het met beperkte middelen te realiseren is natuurlijk). Ik heb me ooit opgegeven als beta-tester, maar nooit iets van gehoord in ieder geval.

2
Technisch forum / Re: TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« on: 13 Oct 2020, 14:04:02 »
Ik heb het aan support gevraagd, het antwoord is dat het binnen het platform wel zou moeten werken maar naar buiten toe niet, de verbinding wordt dan onversleuteld opgezet.

De Fritz!box zelf ondersteunt deze opties bij mij:

- RTP/AVP
- RTP/AVP en RTP/SAVP
- RTP/SAVP

Het is denk ik een kwestie van uitproberen.

Bedankt voor het navragen. Jammer dat CheapConnect zelf niet reageert op hun eigen forum. Op die manier krijgen we een open discussie en kan iedereen ervan leren.

Enfin, ik heb RTP/AVP en RTP/SAVP beide gecheckt i.c.m. Cheapconnect. Na het activeren van RTP/AVP werkt het gewoon, maar geen flauw idee of data ook daadwerkelijk versleuteld is. RTP/SAVP heb ik daarna getest en dat werkt niet! Een inkomend gesprek gaat rechtstreeks naar de voicemail. RTP/AVP lijkt dus te werken, maar geen flauw idee of het gesprek en/of signalering ook daadwerkelijk encrypted is (geen idee of dat ergens in de webinterface van de FRITZ!Box terug te vinden zou moeten zijn?).

Verder begrijp ik het verschil tussen "binnen het platform" en "naar buiten toe" niet. Mijn FRITZ!Box communiceert met de SIP-server van Cheapconnect. Dat stukje wil ik beveiligen (en uitsluitend dat stukje ligt binnen invloedsfeer van Cheapconnect en de eindgebruiker). Dat het gesprek daarna het Cheapconnect platform verlaat (en bijv. naar een andere provider over gaat) en dat je daarover (totaal) geen controle hebt, dat is volstrekt duidelijk. Als de communicatie tussen het SIP-device van de eindgebruiker en SIP-server (Cheapconnect) al beveiligd is, dan zijn we ver genoeg.

3
Technisch forum / TLS/SRTP bij Cheapconnect?
« on: 18 Sep 2020, 18:56:00 »
Recentelijk heeft AVM (fabrikant FRITZ!Box) het nieuwe FRITZ!OS versie 7.20 geďntroduceerd. Hiermee is SIP via TLS/STRP mogelijk (versleutelde signalering en gespreksencryptie). Is dit iets wat aan de Cheapconnect kant ook relatief eenvoudig te activeren is met de huidige hardware/software of vergt dit een grote investering? Extra beveiliging is natuurlijk altijd een welkome aanvulling!

4
Algemeen forum / Re: Beveiliging
« on: 27 Dec 2019, 16:42:14 »
Graag zou ik willen weten of TLS inmiddels beschikbaar is bij Cheapconnect. Ikzelf gebruikt de FRITZ!Box 7490 en in de volgende firmware release (voor meerdere FRITZ!Box modellen overigens) gaat TLS standaard beschikbaar komen: "Unterstützung für verschlüsselte Telefonie (TLS und SRTP)". Sterker nog, het is nu al beschikbaar via de test "labor firmware".

5
Algemeen forum / Re: Beveiliging
« on: 26 Apr 2018, 16:57:56 »
TLS op SIP staat al tijdje op de agenda, als je wilt kan ik je in de beta-groep van gebruikers zetten voor het testen daarvan.

Ik zou graag willen deenemen aan die beta-groep, aangezien ik TLS op SIP eigenlijk wel een vereiste vind. Graag zou ik wel willen weten welke soft-/hardware daarvoor nodig is. Alvast bedankt.

6
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 06 Jul 2015, 11:05:33 »
M'n gegevens zijn wel gewoon zichtbaar op http://www.telefoonboek.nl/. Die nemen de nieuwe informatie dus wél gewoon op in hun bestand! Is dat bij jullie ook zo?

Het lijkt met name fout te gaan bij www.detelefoongids.nl....?

UPDATE: Hetzelfde met http://www.infobel.com/nl/netherlands/. Daarop is m'n nummer ook gewoon te vinden...

7
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 18 May 2015, 09:24:14 »
Zijn bij jullie de gegevens inmiddels zichtbaar op www.detelefoongids.nl? Bij mij niet... Wel enige tijd op www.mijnnummervermelding.nl, maar niet in de gids.

8
Algemeen forum / Re: Gidsvermeldingen - voorloop
« on: 21 Apr 2015, 11:20:39 »
Hier exact hetzelfde. Vooralsnog is m'n nummer nergens terug te vinden...

Correctie: de gegevens zijn nu wel zichtbaar op www.mijnnummervermelding.nl !

9
De Cisco 112 webinterface, zoals beschreven op de pagina hieronder, krijg je dus niet te zien? Je moet dus het interne IP-adres van de Cisco in je webbrowser ingeven. Stel het IP-adres van de Cisco 112 is 192.168.178.20, dan moet je http://192.168.178.20/ intoetsen in je webbrowser. Door * * * * (4 keer ster dus) in te toetsen op je telefoon krijg je een keuzemenu te horen van de Cisco en door de keuze 1 1 0 te maken, krijg je het (interne) IP adres van e Cisco ook te horen. Het IP-adres van de Cisco zou ook te achterhalen moeten zijn via de webinterface van je router.

Handleiding Cisco 112:
http://www.callcentric.com/support/device/cisco/spa112-spa122

10
Arcadyan zijn verschrikkelijke modems. Collega heeft deze ook gekregen van Telfort. Op mijn advies heeft hij CheapConnect gepakt, maar kreeg 't niet werkend. Ik heb 'm toen mijn Zyxel modem gegeven (die ik eerder van Telfort had gekregen) en toen werkte 't direct! Ikzelf gebruik een FRITZ!Box 7390 aan m'n Telfort VDSL 30/3 verbinding en ook dat werkt perfect. Begrijp niet dat Telfort zo'n waardeloos modem gebruikt... Het hoeft niet direct 'n "luxe" FRITZ!Box te zijn, maar Arcadyan is bagger.

11
Naar mijn weten ondersteunt CheapConnect geen SIP-URI. Zit inmiddels 1,5 jaar bij CheapConnect en zéér tevreden. Je kunt rustig overstappen. Desnoods eerst met één nummer en later de rest. Ikzelf heb een FRITZ!Box 7390 aan een Telfort 30/3 VDSL verbinding. Top!

12
Zit nu bijna 'n jaar bij CheapConnect en ook uitermate tevreden. Ze doen gewoon wat ze beloven... Grote plus t.o.v. BudgetPhone: de communicatie is véél beter en daarnaast is CheapConnect goedkoper.

13
Thanks David, we gaan het vanavond proberen. :-)

14
Op mijn advies is een kennis overgestapt op Telfort VDSL + CheapConnect. Ikzelf gebruik deze combinatie ook, echter maak ik wel gebruik van een eigen FRITZ!Box 7390. Die combinatie werkt top. Mijn kennis maakt gebruik van het door Telfort geleverde Telfort Arcadyan Experia Box v8. Zie bijgaande foto met de settings. Ik kan daar geen vreemde of foutieve zaken ontdekken. Desondanks blijft hij foutmelding 401 (Unauthorized) of 403 (Forbidden) krijgen. Geeft hij de SIP-settings in een SIP softphone, dan kan deze zonder problemen registreren en bellen (de fout zit dus niet bij CheapConnect). Het moet dus met de settings van het modem te maken hebben.

Heeft iemand enig idee wat er aangepast zou moeten worden? De Proxy Server en Proxy Port leeg maken lukt niet (Melding "Proxy field is empty"). Verder heeft hij de + voor "Phone Number" ook al weggehaald. Zonder resultaat...

Alvast bedankt.

15
Zodra de porteringaanvraag bij de huidige provider is goedgekeurd (meestal 3 á 4 dagen nadat je de portering hebt aangevraagd), krijg je direct de SIP-gegevens en kun je vanaf dat moment ook direct uitbellen (terwijl de portering pas later gaat plaatsvinden).

Pages: [1] 2 3