3
« on: 26 Mar 2013, 20:15:17 »
Ik ondervind nog steeds problemen met het uitbellen via de voip accounts. Ik heb verschillende tests gedaan om e.e.a. uit te sluiten en ik denk echt dat er iets aan de kant van cheapconnect gedaan moet worden. Graag je hulp dus!
Het betreffende account heeft nu twee geporteerde nummers. Toen het eerste nummer geactiveerd was (sip account beschikbaar voor uitbellen, maar nummer nog niet geporteerd) heb ik succesvol kunnen uitbellen. Echter na de portering van beide nummers is het me niet meer gelukt. Registratie van een device is succesvol, gebeld worden wil ook lukken, maar uitbellen geeft altijd en direct de error "500/disconnected".
Ik heb verschillende devices geprobeerd:
- Siemens gigaset 301D
- Xlite applicatie op de PC
- De app "SIP dialer" op android telefoon
- De ADSL modem VOIP/SIP config met een aangesloten analoog toestel
Om firewall problemen uit te sluiten heb ik het op verschillende internet aansluiting geprobeerd:
- ADSL aansluiting (Telfort)
- 3G data via de mobiel
- ADSL aansluiting bij mijn collega (Online)
Het meest frappante is dat mijn collega ook een cheapconnect account heeft die prima functioneert. Zodra we mijn login gegevens gebruiken op zijn toestel, krijgen we bij uitbellen weer code 500/disconnected. Het kan dus niet aan de internet connectie, firewall of device liggen!
Vervolgens heb ik, ondanks een tegoed van meer dan 7 euro, opgewaardeerd met 10 euro, maar ook dat mocht niet baten. Beltegoed is dus ook niet de oorzaak.
Tijdens de verschillende tests viel me ook het volgende op. Registratie van een sip account is altijd succesvol, ook als je een verkeerde gebruikersnaam gebruikt (laatste cijfer verkeerd bijv.). Maar zodra je uitbelt krijg je 500/disconnected. Dit hebben we getest met het werkende account van mijn collega. Omdat ik met mijn account gegevens steeds een 500/disconnected krijg, lijkt het erop dat het inloggen niet goed verloopt.
Graag hulp om mijn cheapconnect account na te kijken. Van mijn kant kan ik niets meer uitsluiten.