Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ICTKA

Pages: [1]
1
Hoi OzzyMush, bedankt voor het meedenken. Ik heb het type van mijn trunk naar "trunk veranderd.
Daarna voor de zekerheid zelfs een reboot van mijn FreePBX server gedaan.
Ik krijg echter nog steeds geen inkomende gesprekken.

Voor omzetten naar trunk, als ik naar het nummer belde (vanaf vast toestel) bleef het op het bellende toestel stil...
Nu de trunk in "trunkmode" staat, hoor ik nu meteen een "niet bereikbaar" toon wanneer ik er naartoe bel.
Wanneer ik met mijn mobiel bel, hoor ik nu "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar.", ik heb niet getest wat het was vóór de omzetting naar "trunk".

Het uitbellen werkt helaas nog steeds niet. :(
Het omzetten naar "trunk" geeft dus niet de gewenste oplossing, daarnaast raak je bij het omzetten naar "trunk" in het beheerscherm van CheapConnect,
de optie kwijt om  om de SIP-status op te vragen.
Hierdoor kun je ook niet vanuit CheapConnect zien of daar "sip/trunk" registratie is aangekomen.

2
Recent heb ik de laatste FreePBX Distro https://downloads.freepbxdistro.org/ISO/SNG7-FPBX-64bit-1904-2.iso geïnstalleerd.

Ik heb enkele extensies gemaakt en gekoppeld aan een queue/wachtrij.
De extensies kunnen elkaar bellen zonder problemen.
De outbound route is gekoppeld aan de Cheapconnect account trunk en ik kan extern bellen. Geluidskwaliteit: OK!

Echter inkomende gesprekken via ons CheapConnect nummer komen niet binnen.
I.p.v. de queue/wachtrij  heb ik ook getest met een ring group/belgroep en directe extensie, maar ook dat werkt niet.

Hieronder heb ik screenshots genomen van mijn CheapConnect instellingen in de FreePBX/Asterisk testmachine.
Dit is zoals aangegeven op: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1067





Als ik de trunk vervangt door een trunk van een andere voip conculent dan werken inkomende gesprekken meteen!
Heeft iemand misschien een idee wat er fout gaat met mijn CheapConnect account ?

3
Technisch forum / Re: Siemens S685 IP
« on: 18 Aug 2017, 10:01:37 »
Ik ga ervan uit dat je alle settings goed heb ingevuld!

Kan je bij jouw Gigaset ook vanuit de webpagina de firmware updaten? Heb je ook de laatste firmware?
Heb je ook in de portal gekeken bij je SIP-status of je de S685 als geregistreerd apparaat ziet?
HSoms is de SIP-statust verkeert, heb je wel getest of je inkomende gesprekken binnen krijgt?

Ik heb trouwens zelf weleens de fout gemaakt dat ik bij kopieren/plakken van het wachtwoord of gebruikersnaam, per ongeluk een "spatie" heb meegekopieerd.
Bij een gebruikersnaam zie je dit bijna niet en bij het wachtwoord helemaal niet na het plakken.

4
Technisch forum / Re: Gigaset N300IP achter Fritzbox 4040
« on: 18 Aug 2017, 09:53:25 »
Hoi, ben je uiteindelijk erachter gekomen, waarom jij "Registration Failed" krijgt/kreeg?

Nadat je de SIP gegevens ingevoerd hebt en terug ben naar de "Telefonie"-scherm, dan staat er ALTIJD "Registration Failed".
Ik moet dan het scherm meerdere keren verversen (ik klik meestal een paar keer p[ Audio <--> Telefonie, om te verversen), voordat de status naar "Registered" veranderd.

Ik gebruik zelf de Gigaset N510 IP Pro en ik heb daar 2 van die soms spontaan "Registration Failed" geven (heb een Topic gemaakt hierover).
Ik denk dat de Gigaset apparaten (het gebeurt nml. ook op de andere modellen) heel gevoelig zijn qua sip-registratie en wellicht dat de "speciale" manier waarop CheapConnect zonder STUN-server werkt (met bepaalde internetverbindingen), niet helemaal goed gaat met de Gigasets (*** speculatie ***).

Ik heb nml. nog 2 N510 draaien, waarvan 1 met Xs4all VOIP met *zero* problemen en op een andere lokatie 1 met CheapConnect, maar met een Xs4all internet.
Bij die laatste heb ik aan het begin problemen gehad, maar sinds enkele maanden (afklopppen) draait het zonder dat ik meldingen krijg.

Als laatste heb ik voor mijn N510 probleem, maar een STUN van Fwdnet (stun.fwdnet.net) ingevuld.
Let wel, Cheapconnect raad aan om normaal gesproken geen STUN-server te gebruiken.



5
Alle Gigaset VOIP systemen die ik in mijn handen heb gehad, hebben nummerweergave (alleen ISDN en analoge lijnen hebben een landverschil!)
Ik heb soms wel met Gigaset dat de SIP-registratie weg valt (soms maanden niks en andere keren enkele dagen zwaar problemen).
Ben net begonnen de N510 uit te zetten en de score staat op 50/50. Van de Gigaset DX800A heb ik 4 stuks met de laatste 2 jaar met pensioen gestuurd, wegens ISDN en VOIP-problemen.

Ik kan trouwens de Fritz!box aanraden (bv. de 7360, goedkoop gebruikt aan te schaffen).
Je kan 'm binnen je net werk als een "client" router instekken en 6 Gigaset handsets koppelen (Gigaset telefoons zijn TOP).
Daarnaast zijn alle nummers die je in de telefoonboek stopt meteen voor ALLE handset zichtbaar.
Bij de Gigaset moet je een aparte LDAP server gaan opzetten hiervoor (ben ik nog niet aan toe gekomen).

Helaas kunnen de Fritz!boxen slechts 3 gesprekken aan (zakelijk ken net!), en als je 2 telefoons tegelijk binnenkrijgt (beide bellers horen het overgaan),
en je neemt op, dan blijven de andere handsets daarna stil, terwijl de 2e beller de telefoon nog steeds hoort overgaan.

Gelukkig blijkt dit probleem in de praktijk niet zo vaak voor te komen!


6
Technisch forum / Problemen met Gigaset N510 IP Pro
« on: 17 Aug 2017, 13:40:33 »
Sinds kort ben ik op 2 bedrijfslocaties over naar Cheapconnect.
De laatste tijd kies ik ervoor om de Gigaset N510 IP Pro te gebruiken als "telefooncentrale".
Ik heb meer CheapConnect nummers,  tot nu toe gebruikte ik Fritz!boxen met DECT als "telefooncentrale".
Deze kunnen echter maar 3 gelijktijdige gesprekken aan (N510: 4) en daarnaast kunnen de FB geen gelijktijdige inkomende lijnen aan.

Ok, afgelopen donderdag heb ik dus 2x een N510 geconfigureerd. Alles leek in orde, maar de N510 gaven soms spontaan een "Registration Failed", waardoor het nummer niet meer bereikbaar was. (Je kreeg ook als je naar het nummer belde: "Dit nummer is op dit moment niet bereikbaar").
De paar Gigaset SL400 handset die ik op die locaties heb, geven op dat moment aan "Geen verbinding met CheapConnect".
Om dit op te vangen, heb ik een 06-nummer als forward ingesteld, zodat het nummer doorgezet wordt naar een mobiel van die locatie wanneer de N510 weer een "fail" had.

Verder is het een enkele keer voorgekomen, dat de N510 aan gaf "Registered", en ik in de CheapConnect Portal de N510 ook geregistreerd stond, echter alle inkomende gesprekken gingen direct naar de mobieltje(s).

Mijn opstelling is Bridged Internet (2x) --> Draytek 2920 router ---> Gigaset N510
Daar ik al 10-tallen CheapConnect lijnen in gebruik heb, denk ik dat het probleem bij de Gigaset N510 ligt, dit soort issues heb ik nml. ook met de DX800A gehad en de instellingen van beide apparaten lijken voor 90% op elkaar.

Vaak helpt een herstart van de N510 of even de registratie disablen/enablen om alles weer op de rit te krijgen.

Wat heb ik gedaan om dit probleem "structureel"op te lossen:
  • modems en routers herstart
  • firmware Draytek 2920 router geupdate
  • firmware N510 geupdate naar laatste versie
  • DNS van 8.8.8.8 verandert naar: 156.154.71.1
  • internet van de modem 1 naar 2 geschakeld
  • gespeeld met de met de "Registration refresh time" in de N510 (180 - 500 - 3600)

Het lijkt allemaal niet 100% te helpen. Wel heb ik de "Ringtime timeout" in bij de nummers van 30 seconde naar 90 seconde gezet.
Hierdoor worden de nummers bijna niet meer naar de mobiel doorgeschakeld, behalve dan nu die enkele keer dat misgaat.

Mijn theorie is dat de Gigaset gewoon een "sh*t" SIP-registratie module heeft, de N510 soms problemen heeft als hij de sip "opnieuw registreerd" als de "Registration refresh time" is verlopen, de N510 zeer gevoelig is voor Internet fluctuaties????, ik misschien een STUN-server moet gebruiken??? (normaal niet nodig met CheapConnect), de SIP-server reageert (soms) niet zoals de N510 verwacht.

Ik ben bezig met een crashcursus Asterisk/FreePBX te doen om die tussen CheapConnect en de N510's te zetten om te zien of dit de N510 betrouwbaarder maakt.

Mocht iemand anders echter TIPS hebben, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt, Martijn.





Pages: [1]