1
Technisch forum / Re: FreePBX/Asterisk trunk probleem inkomende gesprek
« on: 16 May 2019, 11:58:35 »
Hoi OzzyMush, bedankt voor het meedenken. Ik heb het type van mijn trunk naar "trunk veranderd.
Daarna voor de zekerheid zelfs een reboot van mijn FreePBX server gedaan.
Ik krijg echter nog steeds geen inkomende gesprekken.
Voor omzetten naar trunk, als ik naar het nummer belde (vanaf vast toestel) bleef het op het bellende toestel stil...
Nu de trunk in "trunkmode" staat, hoor ik nu meteen een "niet bereikbaar" toon wanneer ik er naartoe bel.
Wanneer ik met mijn mobiel bel, hoor ik nu "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar.", ik heb niet getest wat het was vóór de omzetting naar "trunk".
Het uitbellen werkt helaas nog steeds niet.
Het omzetten naar "trunk" geeft dus niet de gewenste oplossing, daarnaast raak je bij het omzetten naar "trunk" in het beheerscherm van CheapConnect,
de optie kwijt om om de SIP-status op te vragen.
Hierdoor kun je ook niet vanuit CheapConnect zien of daar "sip/trunk" registratie is aangekomen.
Daarna voor de zekerheid zelfs een reboot van mijn FreePBX server gedaan.
Ik krijg echter nog steeds geen inkomende gesprekken.
Voor omzetten naar trunk, als ik naar het nummer belde (vanaf vast toestel) bleef het op het bellende toestel stil...
Nu de trunk in "trunkmode" staat, hoor ik nu meteen een "niet bereikbaar" toon wanneer ik er naartoe bel.
Wanneer ik met mijn mobiel bel, hoor ik nu "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar.", ik heb niet getest wat het was vóór de omzetting naar "trunk".
Het uitbellen werkt helaas nog steeds niet.
Het omzetten naar "trunk" geeft dus niet de gewenste oplossing, daarnaast raak je bij het omzetten naar "trunk" in het beheerscherm van CheapConnect,
de optie kwijt om om de SIP-status op te vragen.
Hierdoor kun je ook niet vanuit CheapConnect zien of daar "sip/trunk" registratie is aangekomen.