CheapConnect forum
Algemeen forum => Technisch forum => Topic started by: ICTKA on 15 May 2019, 16:57:53
-
Recent heb ik de laatste FreePBX Distro https://downloads.freepbxdistro.org/ISO/SNG7-FPBX-64bit-1904-2.iso (https://downloads.freepbxdistro.org/ISO/SNG7-FPBX-64bit-1904-2.iso) geïnstalleerd.
Ik heb enkele extensies gemaakt en gekoppeld aan een queue/wachtrij.
De extensies kunnen elkaar bellen zonder problemen.
De outbound route is gekoppeld aan de Cheapconnect account trunk en ik kan extern bellen. Geluidskwaliteit: OK!
Echter inkomende gesprekken via ons CheapConnect nummer komen niet binnen.
I.p.v. de queue/wachtrij heb ik ook getest met een ring group/belgroep en directe extensie, maar ook dat werkt niet.
Hieronder heb ik screenshots genomen van mijn CheapConnect instellingen in de FreePBX/Asterisk testmachine.
Dit is zoals aangegeven op: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1067 (https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1067)
(https://i.imgur.com/Uu4AbY1.png)
(https://i.imgur.com/SwZJRym.png)
(https://i.imgur.com/iuqUUbC.png)
Als ik de trunk vervangt door een trunk van een andere voip conculent dan werken inkomende gesprekken meteen!
Heeft iemand misschien een idee wat er fout gaat met mijn CheapConnect account ?
-
Hoi,
Ik heb 0,0% verstand van Asterisk, maar heb je in je CC account onder "SIP accounts" het "Account type" op "Naar trunk" ingesteld?
-
Hoi OzzyMush, bedankt voor het meedenken. Ik heb het type van mijn trunk naar "trunk veranderd.
Daarna voor de zekerheid zelfs een reboot van mijn FreePBX server gedaan.
Ik krijg echter nog steeds geen inkomende gesprekken.
Voor omzetten naar trunk, als ik naar het nummer belde (vanaf vast toestel) bleef het op het bellende toestel stil...
Nu de trunk in "trunkmode" staat, hoor ik nu meteen een "niet bereikbaar" toon wanneer ik er naartoe bel.
Wanneer ik met mijn mobiel bel, hoor ik nu "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar.", ik heb niet getest wat het was vóór de omzetting naar "trunk".
Het uitbellen werkt helaas nog steeds niet. :(
Het omzetten naar "trunk" geeft dus niet de gewenste oplossing, daarnaast raak je bij het omzetten naar "trunk" in het beheerscherm van CheapConnect,
de optie kwijt om om de SIP-status op te vragen.
Hierdoor kun je ook niet vanuit CheapConnect zien of daar "sip/trunk" registratie is aangekomen.
-
Zoals gezegd weet ik niets van Asterisk centrales, maar heb je volgens onderstaande link de sip.conf file gecontroleerd of alle settings juist staan?
https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,311.0.html
-
Ik mis een incoming route (naar welk toestel het gerouteerd moet worden )