CheapConnect forum
Algemeen forum => Technisch forum => Topic started by: FredF on 06 Jul 2015, 18:58:40
-
Beste mensen,
Ik gebruik een Fritzbox 7390 samen met een CheapConnect nummer.
Het lukt mij alleen maar te bellen met het totale internationale nummer.
Het lukt me niet om zonder de landcode of de regio code te bellen.
De mensen die ik bel zien ook altijd dat lange nummer.
Dat is wel lastig want als ik mijn eigen nummer ga porteren moet ik iedereen evengoed bericht sturen omdat ze altijd 0031050 ervoor moeten zetten.
Is dit in te stellen?
-
Ik gebruik een Fritzbox 7390 samen met een CheapConnect nummer.
Het lukt mij alleen maar te bellen met het totale internationale nummer.
Het lukt me niet om zonder de landcode of de regio code te bellen.
Heb je deze handleiding al gelezen?
http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,417.0.html
De mensen die ik bel zien ook altijd dat lange nummer.
Dit ligt niet aan CC, maar aan de provider aan de ontvangende kant.
Verschillende providers kunnen het nummer in verschillende varianten afleveren:
003150xxxxx (Int'l)
3150xxxx (Int'l zonder voorloop nullen)
050xxxx (Nationaal)
maar nooit als een lokaal nummer.
-
Ja, die handleiding had ik al gelezen.
Ik heb het net zo ingesteld staan.
Bij Telefoon number format heb ik ook nog de twee andere mogelijkheden geprobeerd, met country en area code,maar dan kan ik niet gebeld worden of uitbellen.
Als ik van mijn mobiel bel naar het VOIP nummer kan dat alleen maar met het lange nummer.
-
omdat ze altijd 0031050 ervoor moeten zetten.
Dit zal zeker niet werken zo er staat een nul te veel in en 050xxxxxx moet gewoon werken.
Kijk ook even bij system tap region and language of je daar region Nederland heb staan
gr
Jos
-
Het moet natuurlijk 00315056xxxxx zijn, zo staat het ook ingesteld( zie bijgaand plaatje)
Bij systeem staat Nederland ingesteld.
Ik heb hierover contact gehad met CC die zeggen dat het aan het modem ligt.
De mensen van Fritz!box zeggen vervolgens dat het aan de provider ligt.
Gelukkig wilden de servicedesk van Fritz!box er verder naar kijken.
Gisteren heb ik mijn settings naar hen opgestuurd.
-
Ligt zeker niet aan CC maar aan je instellingen, wat ik zie is dat je een vinkje heb laten staan dat echt weg moet.
Always register via an Internet connection
If your Internet provider reserves a separate Internet connection for your own telephone numbers, enable this option for any telephone numbers from another provider.
Deze moet uit gevinkt staan, want je heb geen apparte verbinding met CC.
Als deze vink weg is zal het wel gaan werken, als het goed is.
En zet DTMF transmission op RTP or in band dit is nodig om respons te kunnen verzenden met de cijfer toetsen anders kan je geen keuze maken bijv. in je voice mail
Gr
Jos
-
Gelro, wat je zegt klopt niet.
Als ik dat vinkje weg haal kan ik in niet bellen of gebeld worden.
Als het wel is aangevinkt kan ik wel bellen en gebeld worden
10-7 Om voor mij onverklaarbare oorzaak werkt alles nu naar behoren.
De instellingen zijn zo als in het plaatje van 8-7
-
Ik bel uit met Internetcalls, inkomend telefoonverkeer via CC.
Ik heb een FB7490 en heb voor uitbellen bij 'internet telephone number' mijn nummer staan met kengetal met de o ervoor en zonder 0031.
Werkt zo prima bij mij, inclusief nummerweergave in de korte vorm.