CheapConnect forum
Algemeen forum => Technisch forum => Topic started by: hplar on 20 Feb 2014, 11:44:53
-
Ik heb een voip-out account aangemaakt zonder telefoonnr. Volgens website en helpdesk moet het mogelijk zijn om je cli van een nadere lijn door te geven met uitgaande gespreken.
Ik gebruik een Siemens N300a IP dect/voip centrale.
Ik krijg het niet aan de praat. Bij andere voip aanbieders kun je het cli opgeven via de site en wordt deze via een telefoontje/pincode geverifieerd.
Heeft iemand dit werkend?
-
VoIP-Out is daadwerkelijk een trunk. De setup van N300IP lijkt mij niet correct te werken, omdat de N300 niet als een centrale functioneert en dus geen CLI gegevens genereert.
-
Ik heb het ook getest met een sip-account (€0,95) zonder telefoonnummer.
Hier is de optie om je cli te kiezen in de control panel grayed out.
-
Heeft u wel telefoonnummers in uw account? Bij een betaald SIP account kunt u alleen kiezen tussen CLI's van telefoonnummers die reeds in uw account zitten.
-
Nee dat heb ik niet. Dus dat gaat niet.
-
Ik weet dit is een heel oud topic. Maar via google kwam ik hier toch terecht. Het lijkt mij goed te melden, dat het inmiddels bij cheapconnect wel mogelijk is om een eigen nummer mee te zenden via cli.
Bij het gratis voip account heb je apparatuur nodig die het ondersteunt om CLI mee te sturen. Ik gebruik zelf een oud telfort modem en daarbij wordt dat niet ondersteund.
Bij een sip account zonder nummer a 0,95 euro per jaar. Kan je wel je eigen nummer (bijvoorbeeld van Ziggo of KPN) meesturen.