CheapConnect forum
Algemeen forum => Technisch forum => Topic started by: Jfrijling on 17 Jul 2013, 13:25:02
-
Ik heb Voip aan het lopen op een Fritz!box 7170, maar het lukt me niet op een Zyxel P2602HW-D1A. Hij geeft een DNS connection error. ::)
Bij CheapConnect helpdesk werd er al een mogelijke oorzaak geroepen, namelijk een nameserver, maar ik kan niet verklaren waarom het dan werkt op de Fritz. Waarschijnlijk maar een kleine aanpassing, waar ik nu niet aan denk... Alle suggesties zijn welkom
Hier mijn instellingen:
mode=routing
encapsulation=PPoE (gebruikersnaam en wachtwoord nodig voor deze provider)
multiplexing= llc
vpi = XX
vci = XX
handmatig (advanced)
mode routing
encapsulation PPoE
username
wachtwoord
servicename leeg laten
multi plexing llc
vpi XX
vci XX
automatic ip adres
automatic sub net masker
connect on demand
max edle tyme out 0
dan naar volgende pagina
rip direction 0
rip version n/a
multigast 1gmp-v2
qos type ubr
peak cell rate 2413 of 1492 (via wizzard staat deze op 0)
sustain cell rate 0
max burst size 0
zero config. no
PPoE passtrouch no
voip.
Tel. nr is gebruikersnaam
sip.cheapconnect.net 2x invullen(sip server adres +registersip server adres)
sip.cheapconnect.net 1x invullen (sip server domain)
gebruikersnaam
wachtwoord
-
Hallo Jfrijling,
De laatste keer dat ik dat modem aangesloten had werkte het gewoon.
De standaard instellingen lijken mij ok (ga er van uit dat je poort 5060 hebt laten staan) , hoe heb je de advanced instellingen?
Bij mij staan die op :
SIP
6000
60
1800
1800
Rest is bij mij standaard.
-
Daar heb ik alles op Default staan.
Ik zal kijken of ik meer resultaat heb met jouw instellingen.
Bedankt voor je reactie!
-
Met jouw gegeven lukt het ook niet.... :-[
Kun je al jouw gegevens even posten, zodat ik dat kan invullen?
Alsvast bedankt!
-
Ik heb wel internet van Telfort, dus aan die gegevens heb je niets.
Wat gebeurt er als je in het diagnostics menu een ping probeerd naar sip.cheapconnect.net ??
Als dat niet goed gaat moet er nog niets in je provider instellingen niet goed staan
Probeer anders ook eens I.P.V "sip.cheapconnect.net" "sip.cheapconnect.nl" of "78.40.244.253"
Gaat de laatste wel goed dan heb je ergens bij provider wan adsl instellingen je DNS niet goed staan.
-
Ik had ff wat andere dingen aan mijn hoofd, maar vandaag weer een poging gedaan...
Antwoord op de PING:
Resolving sip.cheapconnect.net ... 78.40.244.252
Reply from 78.40.244.252
Reply from 78.40.244.252
Reply from 78.40.244.252
Ping Host Successful
Volgens de MoDem gaat dat goed....
Echter verdere opties werken niet, helaas :'(
-
Heel vreemd!!
Waar komt dan die "DNS connection error" vandaan?
En los daarvan als je het IP nummer gebruikt is een DNS server helemaal niet nodig (doet niets anders dan een url in een IP nummer vertalen).
Dan toch maar even mijn gegevens gecopieerd mischien heb je er wat aan (Firmware:V3.40(AJZ.7) | 1/13/2012)!
Network>WAN>Internet Connection
Mode : Routing
Encapsulation : ENET ENCAP
Multiplexing : LLC
Virtual Circuit ID
VPI : 0
VCI : 34
IP Address : Obtain an IP Address Automatically
DNS server
First DNS Server : Optained From ISP : 195.241.77.55
Second DNS Server : Optained From ISP : 195.241.77.58
Third DNS Server : Optained From ISP : 0.0.0.0
Network>WAN>Internet Connection>Advanced
RIP & Multicast Setup
RIP Direction : None
RIP Version : N/A
Multicast : None
ATM Qos
ATM QoS Type UBR
Peak Cell Rate : 0 cell/sec
Sustain Cell Rate : 0 cell/sec
Maximum Burst Size : 0 cell
Zero Configuration : NO
VoIP>SIP>SIP Settings
SIP Account : SIP1
"aangevinkt" : Active SIP Account
Number : 31nnnaaaaaa
SIP Local Port : 5060 (1025-65535)
SIP Server Address : sip.cheapconnect.net
SIP Server Port : 5060 (1-65535)
REGISTER Server Address : sip.cheapconnect.net
REGISTER Server Port : 5060 (1-65535)
SIP Service Domain :sip.cheapconnect.net
"aangevinkt" : Send Caller ID
Authentication
User Name : 31 zelfde als bij number nnn= netnummer zonder 0 aaaaaa=abboneenummer 11 nummers.
Password : **** (cheapconnect Password).
VoIP>SIP>SIP Settings>Advanced
SIP Account :SIP1
SIP Server Settings
URL Type : SIP
Expiration Duration : 6000 (20-65535) sec
Register Re-send timer : 60 (1-65535) sec
Session Expires : 1800 (30-3600) sec
Min-SE : 1800 (20-1800) sec
RTP Port Range
Start Port : 16384 (1025-65535)
End Port : 32767 (1025-65535)
Voice Compression
Primary Compression Type : G.711A
Secondary Compression Type : G.711u
Third Compression Type : G.729
DTMF Mode : PCM
MWI (Message Waiting Indication)
"Niet aangevinkt" Enable
Expiration Time :1800 (1-65535) sec
Fax Option
"aangevinkt" G.711 Fax Passthrough "Niet aangevinkt" T.38 Fax Relay
Call Forward
Call Forward Table : Table2
Caller Ringing
"Niet aangevinkt" : Enable
Caller Ringing Tone : Default
On Hold
"Niet aangevinkt" : Enable
On Hold Tone : Default
Call Block Option
"Niet aangevinkt" : No Calling Party Number
"Niet aangevinkt" : Not in Speed Dial PhoneBook
----------------------------------------------------------
Log:
1 07/28/2013 14:48:50 SIP Registration Success by SIP:******* SIP[2]
2 07/28/2013 14:48:50 SIP Registration Success by SIP:*********** SIP[1]
3 07/28/2013 13:58:50 SIP Registration Success by SIP:******* SIP[2]
4 07/28/2013 13:58:50 SIP Registration Success by SIP:31********* SIP[1]
5 01/01/2000 00:00:31 DSL link up DSL Link
Verder weet ik het ook niet meer!
-
Aangezien ik het nu druk heb onderhoudswerkzaamheden aan en in het huis en de Fritz!box wel werkt, wil ik hier nu niet zoveel tijd aan spenderen... Wederom werkt het niet met jouw instellingen (Heb de Telfort VCI/VPI in de mijne verandert en het op PPPoE gezet, zodat het hier werkt). Heb deze dus bijna exact overgenomen. We proberen later weer...
Bedankt voor het meedenken!
-
Ik heb net de boel op een Zyxell 2802 aan de praat gekregen.
ik zie wel de volgende verschillen:
DTMF mode: Moet zijn-> RFC 2833
Call forward: kan ik op mijn model niet weervinden-> Kan dat niet worden uitgevinkt.
Heb je er wel aangedacht om bij de "phone device" settings de juiste SIP accounts aan te vinken ?
De rest lijkt me wel OK
-
"Heb je er wel aangedacht om bij de "phone device" settings de juiste SIP accounts aan te vinken ?"
Wat bedoel je daar mee?
"call forward" kan ik niet uitzetten, alleen kiezen uit de tabellen.
Ga het deze week eens proberen of het met de RFC 2833 lukt. Deze stond bij Telfort op PCM.