Author Topic: caller id niet meezenden bij doorschakelen  (Read 6499 times)

Paulien

• Gebruiker
    • View Profile
caller id niet meezenden bij doorschakelen
« on: 03 Sep 2014, 10:12:46 »
Ik wil graag mijn oproepen doorschakelen naar mijn mobiel zonder dat het caller id wordt meegezonden. Als er een oproep binnenkomt verschijnt dan mijn eigen telefoonnummer op mijn mobiel, zodat ik weet dat het een doorgeschakeld gesprek is. Ik ontvang namelijk ook privé telefoontjes op mijn mobiel. Nu is het standaard ingesteld dat het nummer van de beller op mijn mobiel verschijnt. Is het mogelijk dit te wijzigen?

CheapConnect

• Administrator
  • Gebruiker
    • View Profile
Re: caller id niet meezenden bij doorschakelen
« Reply #1 on: 03 Sep 2014, 15:55:00 »
Goedemiddag,

Dit is helaas (nog) niet mogelijk bij ons

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Re: caller id niet meezenden bij doorschakelen
« Reply #2 on: 29 Oct 2014, 10:41:17 »
aha, zo leer ik nog eens wat, ik wil wel het bellende nummer zien
ik heb daar even mee zitten experimenteren en loop tegen wat dingen aan die voor mij niet direct duidelijk zijn, cq moet je even weten :->
ik ga naar de inlog pagina "portal home", klik op het nummer wat ik wil doorschakelen
naar tab "Follow Me / Doorschakeling"  ( ik heb altijd gedacht "dat follow me" iets anders dan doorschakelen )
daar vul ik mijn 06-nummer in, testen, geen resultaat, ander nummer formaat misschien, +31 , 31, wat dan ook, het werkt niet
timeout veranderd (wat doet die functie ?) geen resultaat
Follow Me Mode: Order Random Simultaneous, allemaal gestest, niets
wat nu ?
tab-blad "Algemeen" had ik al bekeken natuurlijk, staat op "spraak"
toch maar eens gekozen voor "Alleen doorschakelen", dat werkt wel !
er staat nog onder : " Let op: dit verwijderd mogelijk voicemail en follow-me instellingen"
mede daarom leek het me niet logisch dat ik daar iets zou moeten veranderen
bovendien is het nu zo dat doorschakeling direct is en niet vertraagd zoals je dat zou verwachten
danwel als de SIP niet ingelogd is of onbereikbaar er automatisch door wordt geschakeld

hoe dan ook, goed om te weten dat bij CC het originele nummer wel wordt meegestuurd, bij een andere/vorige provider was dat eerder ook zo, later niet meer, bij navraag beweerde die club dat ze daar geen invloed op hadden en dat het afhankelijk was van de 06-aanbieder  (???)

kan iemand de betekenis uitleggen van : CLI CLD
( heb ik nog niet kunnen vinden )

voor Paulien weet ik wel een oplossing trouwens, kijk eens in je voip-adapter(modem oid) met een webinterface of je daar kunt doorschakelen, in een fritz box gaat dat heel eenvoudig
je belt dan door het modem, die knoopt 2 lijnen aan elkaar
dan weet je meteen dat je huis er nog staat als je gebeld wordt :-)