Algemeen forum > Technisch forum
Grandstream HT802 instellingen
FPVL:
Hier ben ik weer! Ik heb na lang wachten mijn Grandstream HT-802 binnen gekregen en aangesloten. Maar het probleem is, dat gesprekken maar op één toestel overgaan en beantwoord kunnen worden. Afhankelijk van de instellingen gaat alleen FSX port 1 of 2 over. Uitgaand bellen gaat op beide toestellen. De 'keep alive' instellingen hebben ook invloed op, welke poort wel of niet werkt bij inkomende gesprekken. Ook mijn 3 SIP accounts in wisselende combinaties gebruikt. Overigens vertoonde mijn oude Linksys PAPT2 ATA dezelfde klachten.
Waar gaat iets verkeerd?
LinuxArie:
Heb je hier iets aan?
--- Quote ---Hoe kan ik meerdere SIP accounts over laten gaan achter een nummer?
Bij CheapConnect bent u beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat op een telefoonnummer.
Als u wilt dat er meerdere toestellen (SIP apparaten) overgaan achter 1 telefoonnummer, dient SIP accounts aan te vragen zonder telefoonnummer. Op deze SIP accounts meldt u vervolgens uw toestellen aan en door middel van de doorschakel lijst van het telefoonnummer zorgt u dat gesprekken gelijktijdig worden doorschakelt naar deze toestellen.
Als je stapsgewijs wilt zien hoe dit in te stellen is, kun je dit terug vinden in de handleiding hierover.
--- End quote ---
Edit : Je zou ook een 2e telefoon met een splitter op de zelfde poort kunnen zetten (heb je wss zelf ook al aan gedacht)
FPVL:
Allereerst weer bedankt voor je reactie! Het vreemde is, dat het met dezelfde SIP accounts wel jarenlang gewerkt heeft, dus 2 toestelpoorten met belspanning en beantwoording. Is mijn oude ATA misschien toch niet defect. Ik heb 2 SIP accounts, die met 777 beginnen en één met mijn 3110xxxxxxx nummer, dus daar zou het mee moeten lukken.
FPVL:
Is gelukt! Ik heb de SIP accounts volgens de Cheapconnect handleiding ingesteld en de 777 nummers op de Grandstream FXS poorten geconfigureerd. Op de oude Linksys ATA stond het nog zo ingesteld en die blijkt dus nog steeds te werken. Ik was dus teveel gefocust op de ATA's en niet op de de VOIP provider, waar dus toch iets veranderd lijkt te zijn. Kortom, LinuxArie, weer bedankt voor je goede advies!
LinuxArie:
Mooi dat het gelukt is, graag gedaan
Navigation
[0] Message Index
[*] Previous page
Go to full version