Author Topic: "dit nummer is niet in gebruik"  (Read 3179 times)

flok

  • Gebruiker
  • Posts: 2
    • View Profile
"dit nummer is niet in gebruik"
« on: 13 Sep 2021, 16:21:03 »
Hi,

Op mijn SIP-nummer (085-3012914) heb ik een voicemailbox. Mensen die bellen komen daar meteen in en kunnen een boodschap achterlaten.
Het gekke is echter dat dit niet altijd werk; regelmatig krijgt men een "dit nummer is niet in gebruik"-riedeltje.
Ik heb wat zitten tcpdumpen en zie wel elke 15 minuten een "REGISTER" voorbijkomen die wordt beantwoord met een "SIP/2.0 200 OK". Dus dat lijkt me ok. De host waarop de voicemailbox draait is nog gewoon bereikbaar (voor ping e.d.) maar er komt ook niets voorbij als ik dat nummer draai.
Wat zou er mis kunnen zijn?

OzzyMush

  • Gebruiker
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: "dit nummer is niet in gebruik"
« Reply #1 on: 13 Sep 2021, 20:54:44 »
Het zou kunnen dat dit een connectie probleem tussen de twee carriers is.
De carrier van de beller kan op dat moment even geen verbinding maken met de carrier van de ontvanger.

Ik denk dat je het best contact met de CC helpdesk kan opnemen en hun het probleem voor te leggen, dan maak je meer kans om tot een oplossing te komen dan via het forum.

flok

  • Gebruiker
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: "dit nummer is niet in gebruik"
« Reply #2 on: 13 Sep 2021, 21:23:41 »
Ok.

Ondertussen loopt er weer een tcpdump om te zien wat er heen & weer gaat vooraf aan het "niet verbonden" gaan van de status in het dashboard.