Author Topic: Gebeld worden maar de andere kant hoort niets.  (Read 3165 times)

info@terwoord.eu

• Gebruiker
    • View Profile
Gebeld worden maar de andere kant hoort niets.
« on: 19 Feb 2021, 17:20:46 »
Hallo, ik heb een SIP trunk van CC met op de zaak een PBX (Yeastar s50)
Als ik overdag op de zaak niet aanwezig bent wordt er automatisch via een interne extensie doorverbonden naar een extern 06 nummer.
Totzover alles goed.

Op het moment dat het doorgeschakelde gesprek op mijn telefoon (iPhone) binnenkomt en ik pak op dan hoort de andere kant niets van wat ik zeg.
Ik denk dat het met codecs te maken heeft. Ik heb nu A-Law en U-Law en G729A ingesteld.
Iemand een idee wat er nu mis gaat.

Groet,

René ter Woord

OzzyMush

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Gebeld worden maar de andere kant hoort niets.
« Reply #1 on: 20 Feb 2021, 19:45:56 »
One-way-audio is veelal het gevolg van een niet correct ingestelde router.
Controleer in de router of de juiste poorten van en naar de PBX geopend en geforward zijn.
Controleer tevens in de router of de SIP ALG feature uitgeschakeld is.

Als de PBX ook de G.711 en G.729 codecs ondersteund zal je hier geen problemen door ondervinden.

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 23 Feb 2021, 19:28:43 »
Mijn aandacht werd getrokken door de titel, ik hoor soms ook de beller niet, maar dit is toch weer anders, zo te zien, vermoed ik.

De oproep gaat door je PBX heen als ik het goed begrijp. Als je vanaf de zaak naar je mobiel belt, is het dan wel goed ? Heb je vast al geprobeerd, maar toch.

Anders, je kan ook bij CC het zo instellen dat een oproep naar meerdere aansluitingen tegelijk gaat, oa je mobiel dus. (Of is dat met een trunk weer anders ? Daar heb ik geen ervaring mee.)
Zo doe ik dat, het voordeel is dat je dan ook het nummer van de beller ziet op je mobiel.

Niet een oplossing maar een andere manier om hetzelfde doel te bereiken.

info@ehbooplocatie.nl

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 27 Mar 2021, 10:03:22 »
Zelf gebruik ik het "appje" Groundwire (op mijn Iphone)  daar kun je erg goed mee bellen via CC. Bij CC zo instellen dat je werk nummer ook op Groundwire rinkelt.  Werkt nu al ruim een jaar zonder problemen, ook via 4G.