Author Topic: Nummerweergave overruled door Google?!  (Read 4636 times)

MT

• Gebruiker
    • View Profile
Nummerweergave overruled door Google?!
« on: 12 Feb 2021, 18:06:49 »
De laatste tijd zie ik dat als ik mijn eigen voipnummer bel (android) niet de ingegeven callerid/Nummerweergave zie maar mijn bedrijfsnaam

Dit heb ik nergens ingesteld, zeker omdat het ook fout gespelt is.

Het lijkt erop dat Google nu automatisch de callerid veranderd

Heeft iemand een oplossing hiervoor, anders dan een ander nummer te nemen?

Ik heb een "Google Mijn bedrijf" account en kan hier nergens iets instellen om dit uit te zetten...

MT

harry

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Nummerweergave overruled door Google?!
« Reply #1 on: 12 Feb 2021, 18:20:06 »
Je ziet gewoon de naam die je zelf bij Google-Contacts hebt ingesteld voor dat nummer.
Als je gebeld wordt door een nummer dat bekend is als contact, dan wordt automatisch de naam ipv het nummer getoond.

harry

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 12 Feb 2021, 18:20:59 »
zeker omdat het ook fout gespelt is

Dat is inderdaad fout gespeld  :)

MT

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 12 Feb 2021, 19:10:12 »
Nee, was ook mijn 1e gedachte en het is niet de naam van een contact

Express bij een android telefoon geprobeerd die mijn contact niet heeft (of ooit heeft gebeld)

Dus het is een Google "service" die recentelijk aktief is geworden! Dus het instellen van een callerid bij CC heeft geen zin meer en daar stoor ik me aan!

harry

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 12 Feb 2021, 20:05:16 »
Heb je misschien een 'Uitgaande CLI (CallerId)' ingesteld bij je Cheap Connect instellingen:
Instellingen > Sip Accounts > Nummerweergave
Oh nee, ik zie dat je daar alleen een nummer in kan stellen.
« Last Edit: 12 Feb 2021, 20:07:11 by harry »

LinuxArie

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #5 on: 12 Feb 2021, 20:39:45 »
Als je naar een nummer belt wat niet in je kontaktenlijst staat zet google daar een bedrijfsnaam bij als tie bij google bekend is, anders een plaatsnaam. Wss werkt dat ook zo bij binnenkomende gesprekken
Grandstream HT802, Panasonic KX-TG6862
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy

MT

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #6 on: 12 Feb 2021, 23:25:49 »
Ik heb dit tot nu toe nog nooit gezien voor mijn eigen nummer en ik denk dat dit prima kan kloppen

Het grote probleem alleen is dat NIEMAND weet waar deze informatie vandaan komt en of deze ook is te veranderen...

Het komt volgens "Google My Business" / "Google Mijn bedrijf" niet bij hun vandaan en is dus daar ook niet in te stellen... Kan kloppen want de schrijffout staat niet bij "Google My Business"

Kan nog erger dat je een concurrent te zien krijgt: https://support.google.com/business/thread/6691702?hl=en
Hier zie je ook dat Google My Business de "schuld" afschuift op de telefone service provider(s).

Het is me wel duidelijk dat de android phone-app dit doet, maar wie-wat-waar heb ik nog niet online kunnen vinden

Lijkt me toch niet dat CC een nieuwe service gebruikt die de bestaande callerid overschrijft?! lijkt me sterk!
« Last Edit: 12 Feb 2021, 23:28:23 by MT »

harry

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #7 on: 12 Feb 2021, 23:32:50 »
Op Google maps staan ook bedrijven met gegevens. Zie je het daar misschien staan?

MT

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #8 on: 12 Feb 2021, 23:50:31 »
ja en nee, de informatie van Google maps komt ook uit "Google My Business". Heb je deze (nog) niet geclaimed voor je eigen bedrijf dan haalt Google deze waarschijnlijk weg bij de KvK

Maar ik heb het probleem gevonden: Verified Caller feature (in de Android phone-app)

Meer info:
https://www.gadgetsnow.com/how-to/how-to-activate-verified-caller-settings-in-google-phone-app/articleshow/78016002.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst

Grappige is dat ze nu wel de correcte spelling gebruiken, nadat ik deze heb aangepast in mijn "Google My Business" account, dus het is wel gerelateerd hieraan, alleen is het onmogelijk die uit te zetten voor bedrijven (niet in "Google My Business" althans), Waarschijnlijk om caller-id spoofing tegen te gaan, op zich begrijpelijk alleen krijg je geen keus van Mr GOOGLE en daar hou ik niet van

Het lijkt erop dat deze service vrij recentelijk is "aan" gegaan voor NL want een kennis van mij, die nogal vaak belt, heeft het pas vanaf vandaag gezien

Mijn enige oplossing is dan toch een 2e voip nummertje te gaan gebruiken voor de scheiding tussen de bedrijven...

En helaas is het instellen van de Caller-ID bij CC nutteloos geworden aangezien de Verified Caller feature standaard "aan" wordt gezet voor zakelijke telefoonnummers!
« Last Edit: 13 Feb 2021, 10:02:32 by MT »