Author Topic: internet cheap connect  (Read 3334 times)

mbed

• Gebruiker
    • View Profile
internet cheap connect
« on: 21 Oct 2020, 13:32:08 »
Cheap kan nu internet leveren. In de praktijk zal dit een virtuele dienst zijn. Nu wordt er hier momenteel gebruik gemaakt van KPN, VDSL. KPN verschaft zijn eigen modem met wachtwoord etc.
Nu is het kennelijk de bedoeling dat je zelf een modem aanschaft bij Cheap wanneer je zou overstappen. Maar welk modem mag dat zijn?  Een fritz 7360 heb ik nog wel liggen, en zijn 2e hands voor 10 euro te koop. En hoe zit het dan met dat wachtwoord van KPN? Want ik mag aannemen dat het nog steeds KPN is de internetdienst gaat leveren.
Is er een lijst van modems die gebruikt kunnen worden?
In het overzicht van snelheid kan Cheap nog niet vertellen wat dat zou gaan worden. Maar wanneer de lijn nog steeds KPN is mag je toch verwachten dat het dezelfde snelheid is die KPN momenteel kan waarmaken?

Zou prettig zijn wanneer er wat meer info op de site over dit soort zaken zou komen.
Ook hoe je het moet regelen met de overstap om te voorkomen dat je een periode zonder signaal zit.
Dat moet vloeiend in elkaar overlopen, tegenwoordig kan je niet meer zonder internet aansluiting.

MT

• Gebruiker
    • View Profile
Re: internet cheap connect
« Reply #1 on: 12 Feb 2021, 19:08:15 »
Ik draai het hier al een jaar, ik kwam van KPN (gedwongen zakelijk jaar contract vanwege ISDN nummer die we anders zouden verliezen) en heb een gebruikte Fritzbox 7581 in gebruikt

Alle gegevens hoe je deze moet instellen staan hier: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/

Dus dat moet geen probleem zijn

Je krijgt een standaard id/pw die je erin zet en dan werkt het direct

Tot nu toe werkt het PERFECT zonder problemen op 108/34 Mbit/s (zit dan ook maar 50-100meter van de KPN kast hier in de buurt)

Snelheid op jouw lokatie is hier goed te testen: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Het is dus gewoon een KPN lijn met dezelfde snelheid, alleen virtueel aangeboden door CC

De overgang was hier instant, nog geen uur down geweest, modem geswapt en draaien, maar kan eraan liggen dat we al bij KPN zaten

Voor mij was het de goedkoopste VDSL verbinding (internet-only)

Het enige is dat de betaling ervan uit je saldo wordt gedaan, maar dan zijn we eigelijk al gewend geraakt ;)

MT
« Last Edit: 12 Feb 2021, 19:12:57 by MT »