Hallo abmg, bedankt voor de felicitatie want het lijkt erop dat ik die in ontvangst kan nemen.
Maar ik weet nog niet zeker of ik nog een test kan bedenken die de boel bederft.
Jouw beschrijving van de verbindingen klopt, maar ik zou de netwerkverbinding als volgt omschrijven: de FB gewoon met een echte netwerkkabel aangesloten op de EB.
Het is bij de AVM website een handig en verstandig systeem dat je eerst een checklist moet doornemen. Want nu kwam ik na het testen bij de buren toch weer bij dat 'port sharing' terecht. En dat negeren van jouw '30 sec' heeft de oplossing gelukkig maar een beetje vertraagd.
Dat jij door mijn onbewuste "eigenwijsheid" niet met de eer kunt gaan strijken, moet je maar voor lief nemen. En anders moet jij jezelf maar even in het zonnetje gaan zetten.
Het is trouwens bij alle informatie en suggesties die worden gegeven, toch zo dat je niet klakkeloos alles kan of moet aannemen, want het is tenslotte toch gelukt.
De meeste lezers zullen vermoedelijk wel snappen waar dat op slaat.
Zoals de naam al aangeeft, is AVM een A-merk en als Fritz dan ook nog in het systeem de baas speelt, dan bof je toch als dat ook de bedoeling was.
Iedereen bedankt voor het ondersteunen (en het soms laten kreunen) en ik hoop dat ik over dit systeem geen nieuwe problemen meer hoef te melden.
P.S. Aan deze 'post' is denk ik wel te zien dat ik al weer aardig hersteld ben van mijn "verwondingen".