Algemeen forum > Algemeen forum

Ervaringen van een beginneling (op VoIP gebied)

<< < (9/14) > >>

cdgmol:
Aan mijn assortiment is nu inderdaad nog een EB v10A toegevoegd.
Helaas is dat een irritant fel wit apparaat en een vreselijk onding als je die aan de muur wil hangen.

cheapK:
Er is een beugel voor begrijp ik op dit forum :
https://forum.kpn.com

cdgmol:
Zoals je zou kunnen verwachten is het KPN forum mij inmiddels overbekend.

In topic 'Beugel Experiabox v10a' (nummer 456406) is te lezen dat er geen extra beugel is en o.a. daar kan je zien hoe de v10A aan de muur bevestigd wordt. Behalve dat (letterlijk) uitstekende voetstuk is het ook onhandig dat de connectoren in de achterwand zitten en dat de afstand tussen de schroefgaten maar 5 cm is.

Dit apparaat staat dus (wat mij betreft alleen letterlijk) op een voetstuk en een wit voetje (eraf) halen, is ook niet mogelijk.  :)

P.S. KPN informatie is vrijwel uitsluitend online beschikbaar en een handleiding is niet (ook) als een PDF te downloaden. Handig voor het geval je problemen hebt met de internetverbinding.

cdgmol:
Ik ben tot de vervelende ontdekking gekomen dat opbellen met mijn GSM naar ons CC telefoonnummer niet (meer?) werkt. Het heeft te maken met het gebruiken van +31, want als ik 024xxxxxxx intoets dan werkt het wel. Nu zie ik op het forum o.a. bij topic 'Lokale nummers' dat ook +31 gebruikt mag worden, dus zou het mogelijk aan de een of andere instelling liggen. Maar welke ??

Nu heb ik een FB7490 en een Experia Box en ook een KPN nummer. Dat was een bewuste keuze, juist voor het oplossen van dit soort problemen. De analoge uitgang van de EB heb ik aangesloten op de DSL/TEL ingang van de FB7490 en als ik met mijn GSM het KPN nummer (ook met +31) bel, dan werkt het wel.
Of dit het oplossen van het probleem kleiner of groter maakt, weer ik (nog) niet.

Ik hoop dat iemand weet waar ik het zoeken moet resp. aan welke instelling(en) ik sleutelen moet.

cdgmol:
Ik heb allereerst de SPA112 weer tevoorschijn gehaald en (zelfs) als ik deze op een LAN-poort van de FB aansluit, is het bellen naar +31 OK. Het probleem moet dus in de FB zitten en het meest voor de hand liggend leek mij dat ik de oorzaak bij de 'Line Settings' moest zoeken. Daar had/heb ik 00 en 31 staan en bij 'Area Code' een 0. Ik weet echter niet meer precies waarom.
Na stap voor stap leegmaken leek zelfs bij 'Other Country' het bellen niet te werken. Maar na een korte pauze (zonder uitschakelen) werkte het bellen tot mijn zeer grote verbazing wel ?!?!?
Ook na herstellen van de oorspronkelijke gegevens werkt het bellen met +31 nummering nog steeds.

Ik snap er dus geen barst van, maar het is uiteraard wel prettig dat het nu wel werkt. Ik zal natuurlijk nog wel de komende tijd zo af en toe dezelfde test uitvoeren. En dan maar hopen dat het een eenmalige pesterij was, want ik zal niet de enige zijn die het +31 gebruikt in zijn "telefoonboek".
P.S. Ik weet trouwens geeneens meer waarom dat was, maar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn geweest.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version