Algemeen forum > Technisch forum

Hulp gezocht grandstream apart sip account - instellingen juist?

(1/2) > >>

Corina:
Hai,

Ik heb een vraag. Wij gebruiken cheapconnect al jaren voor onze zakelijke telefonie en allemaal prima ingesteld en geen problemen. 1 gebruiker per locatie, geen centrale verder. In onze vakantie hebben we een 3e gebruiker (aparte sip) en daar ontstaan de problemen. Ik dacht dat alles goed stond, maar in eerste instantie bleef de telefoon overgaan met rare nummers. Later werkte het wel, maar kort daarna bleek het account gehackt.
Mijn kennis is niet technisch genoeg om te zien waar het mis gaat. Ik heb al veel mensen bevraagd, maar dat heeft niets opgeleverd.

Mijn vraag is om naar de screenshots kijken en te bekijken of er iets is wat niet klopt.
http://www.wizzka.nl/Grandstream.pdf

Alvast bedankt
Mvg
Corina

OzzyMush:
Beste Corina,

Ik wil je met alle plezier helpen, maar ik open geen onbekende pdf bestanden.
Je kunt de screenshots ook hier op het forum plaatsen.

Corina:
Hallo,

Fijn dat je wilt helpen... ik heb inmiddels de pdf ontleed en allemaal jpg, maar die zijn kennelijk ook nog te groot om te plaatsen....
Dus het loopt niet zo soepel  :-\

OzzyMush:
Wat je in ieder geval even kunt controleren is of de onderstaande instellingen op "Yes" staan.
- Validate Incoming SIP Message
- Check SIP User ID for incoming INVITE
- Allow Incoming SIP Messages from SIP Proxy Only

- Telnet Server op "No"

Vergeet ook niet om een sterk wachtwoord bij zowel "Admin Password" als "End User Password" in te vullen.

Corina:
Hopelijk lukt het op deze weg  ::)

http://www.wizzka.nl/grandstream.htm

Bedankt alvast

hmmmm niet super leesbaar....

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version