Algemeen forum > Technisch forum
Kan niet meer naar Belgie bellen.
LinuxArie:
Linphone Android is simpel. In het begin scherm kiezen voor "use sip account
gebruikers naam : je cheapconnect nummer
wachtwoord : je cheapconnect wachtwoord
domain : sip.cheapconnect.net
CSipSimple is een gratis app, wordt helaas al een paar jaar niet meer bijgewerkt maar werkt nog steeds goed.
Ik heb een ExperiaBox V8, als je wilt kan ik wel screenshots maken van mijn Cheapconnect instellingen.
JvR:
LinuxArie wederom bedankt.
Linphone heb ik getracht te installeren met de aanwijzingen van U.
Ik had nog een keuze bij het beginscherm voor transport die heb ik op TLS laten staan weet niet of dat goed is.
Resultaat bij login is I/O error en rood bolletje boven in met Registration failed. Geen aanmelding bij de sip server van CC dus en bellen niet mogelijk.
Bij mij werkt die app helaas niet en mogelijk is er nog een instelling die aangepast moet worden.
Het zou fijn om screenshots van uw instellingen van de Experiabox V8 te vergelijken met die van mij in mijn Fritzbox. Kijken of dat nog wat oplevert.
Mogelijk later dit jaar zal het glasvezelmodem wel vervangen worden door een Experiabox V10. Misschien gaat dat werken met dezelfde instellingen als voor de Experiabox 8 maar dat moeten we gaan afwachten. eerst maar eens deze problemen zien te tackelen met de Belgische nummers en de Linphone app.
Misschien heeft U of iemand anders nog goed raad?
Alvast bedankt voor de moeite.
LinuxArie:
Linphone en MizuDroid staan bij mij op UDP
Geen idee of je bij KPN zit, maar het schijnt dat KPN externe sip accounts geblokkeerd heeft op de V10
JvR:
--- Quote from: LinuxArie on 02 May 2019, 21:24:51 ---Linphone en MizuDroid staan bij mij op UDP
--- End quote ---
Met uw aanwijzingen op UDP gezet en slaagt de registration wel.
Echter kan nu ook weer alle Nederlandse nummers bellen maar net als bij de vaste telefoon en Mizudroid ook met deze app onmogelijk om Belgische nummers te bellen.
Na het kiezen van het nummer krijg ik de fout melding "Unknown error-incompatible, check codecs or security settings"
Ik ben bij de instellingen van Linphone gaan kijken en daar staat bij audio codecs aangevinkt: opus, speex 16000, speex 8000, PCMU,PCMA,G 722, G 729.
Niet aangevinkt staan GSM, iLBC, iSAC, speex 32000, L16 44100 en L 16 44100. Ik weet niet of het zinvol is om die alsnog aan te vinken.
Verder nog gekeken naar de instellingen in mijn Fritzbox sip account en met uw instellingen vergeleken en uw sip instellingen en daar weinig vreemds gezien. Dat kan haast ook niet anders, immers het heeft altijd goed gewerkt en zonder dat ik zelf instellingen in de Fritzbox router had veranderd is de fout ontstaan.
--- Quote from: LinuxArie on 02 May 2019, 21:24:51 ---
Geen idee of je bij KPN zit, maar het schijnt dat KPN externe sip accounts geblokkeerd heeft op de V10
--- End quote ---
Ik zit nu niet bij KPN maar dat wordt het wel want Telfort wordt KPN en dan komt er een V10 helaas. Dan moeten we weer op zoek naar aanpassingen voor de Fritzbox. Er wordt daar al veel over geschreven op diverse forums. Misschien is daar een oplossing te vinden voor dat nieuwe probleem.
Maar eerst dit proberen op te lossen als dat mogelijk is en de oplossing te vinden als die er al is.
Weer bedankt voor het meedenken.
wurtel:
Ik had eens zoiets, en toen bleek ik een nieuw SIP wachtwoord via de webinterface te moeten instellen. Daarna lukte het weer internationaal te bellen.
Navigation
[0] Message Index
[*] Previous page
Go to full version