Author Topic: Fritzbox 7490 & naar buiten bellen met nummerherkenning  (Read 4055 times)

Goof

• Gebruiker
    • View Profile
Ik heb een CC-tel.nummer besteld, deze op account.cheapconnect.net gekoppeld ‘naar trunk’ en vervolgens mijn Fritzbox 7490 (Fritz!OS 07.01) ingesteld: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1814
Mijn Fritzbox heeft echter een aantal andere opties dan in de handleiding vermeld (zie bijlagen).
Alles werkt correct, behalve dat ik altijd ‘anoniem’ naar buiten bel. Ik heb alle opties bij ‘CallerID’ geprobeerd, echter tevergeefs. Ik heb momenteel ook bellen via XS4ALL via dezelfde router en dezelfde gekoppelde telefoontoestellen. Als ik bel via XS4ALL is dat wel met nummerherkenning. Vergelijken van de instellingen is lastig, omdat het scherm met instellingen XS4ALL-bellen heel weinig opties kent.
Wat zijn de correcte instellingen voor mijn Fritzbox zodat ik met nummerherkenning naar buiten kan bellen via CC?

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Re: Fritzbox 7490 & naar buiten bellen met nummerherkenning
« Reply #1 on: 20 Nov 2018, 12:30:15 »
Ben je er al uit ?
Ik vraag het maar even voor ik mogelijk een antwoord kan/ga geven.
Het moet iets met een instelling zijn.

Goof

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #2 on: 20 Nov 2018, 13:18:06 »
Hallo cheapK,

Dank voor de post. Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd. Ik kom er niet uit.
Het zou erg fijn zijn als u me verder kunt helpen!

Goof

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #3 on: 20 Nov 2018, 14:17:27 »
Probleem is op miraculeuze wijze verholpen (geen wijzigingen door gebruiker aangebracht).

Met de huidige settings (zie screenshot in eerste post), is de callerID nu wel de Username van mijn CheapConnect account. Dit was eenvoudig te verhelpen door de setting CallerID te wijzigen naar ‘Number in displayname and username’.
« Last Edit: 20 Nov 2018, 14:20:02 by Goof »

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
« Reply #4 on: 20 Nov 2018, 16:31:31 »
Mooi dat het werkt, en fijn dat je het meld hier.
Het moest iets met een instelling van doen hebben.