Algemeen forum > Technisch forum
06-nummer van Smartphone onderdeel maken van Fritz!Box 7581 (telefooncentrale)
Kloet001:
wat vul ik in in bijgaande scherm, sory de printscreen was kennelijk te groot, maar het zijn onderstaande gegevens die ik correct moet invullen:
Moet ik het mobiele telefoonnummer van de smartphone invullen?
Logged in | FRITZ!Box | MyFRITZ! |
Entering New Internet Telephone Numbers
Select your Internet telephony provider and enter the registration data sent to you.
Telephony provider
Telephone number for registration*Internal telephone number in the FRITZ!Box*
Other Telephone Numbers
*Telephone number for registration
Please enter in this column the telephone number for registration. You received this telephone number from your provider. Different providers may call it by a different name. Please enter the telephone number exactly as you received it from the provider, including any special characters it may include.
*Internal telephone number in the FRITZ!Box
Now enter your telephone number without a prefix and without special characters.
Other Telephone Numbers
Under "Other Telephone Numbers" you can create additional telephone numbers, as long as they have same account information (user name and password) as the first telephone number. Telephone numbers with other account information can be configured later using the "New Telephone Numbers" button under "Telephone Numbers".
Account information
User name
Password
Registrar
Proxy server
Features
DTMF transmission
Insert area code for outgoing calls
Enter your area code:
Area code
cheapK:
Aha, ik zie al waar de verwarring zit !
Tenminste, ik zit nu te kijken, hoe leg ik dat snel uit.
Een plaatje hier neer zetten heb ik ook nog niet voor elkaar kunnen krijgen, zal ook wel heel simpel zijn als je/ik het weet :-)
Dat is wel jammer want dan kon ik de juiste schermen laten zien.
Het 777x -wachtwoord kun je zelf verzinnen of gebruik de generator op de instellings pagina van CC
Die gegevens gebruik je in de FB (fritzbox)
Bij de CC inlog kun je dan aan de status zien of dat gelukt is, in de FB ook.
Dan ga je in de CC inlog naar je hoofdnummer, naar het tab-blad "follow me/doorschakelen"
Daar onder zie je :
"Follow me - Doorschakellijst"
Daar voeg je toe het 777x nummer (kiezen uit lijst)
EN
Je mobiele nummer invoeren
bij : "Doorschakel instellingen"
kies je : "Gelijktijdig, alle doorschakelingen worden gelijktijdig verbonden"
Op de FB moet de inlog voor je hoofdnummer uitstaan.
Je belt voortaan uit met het 777x nummer, het nummer wat je meestuurt moet je instellen via CC.
Kloet001:
Hi,
De registratie van het 777x nummer is gelukt!
Ik dank je dus voor je moeite maar toch snap ik de laatste stap niet goed: "op de FB moet de inlog voor je hoofdnummer uitstaan". Wat bedoel je met de inlog voor je hoofdnummer?
Ik heb gewoon 2 telefoonnummers ingevoerd dus weet allereerst niet wat het hoofdnummer precies is. Bovendien, en daar zit misschien de crux waarom het niet lukt. Ik bel uit via een andere VOIP-provider, CC gebruik ik puur voor binnenkomende verkeer. Jij zegt dat ik voortaan uit bel met het 777x nummer. Ik wil namelijk niert uitbellen via CC, en dat verplicht CC mij ook niet en de FB ook niet.
Kun je nog een keer met me meedenken hoe het eventueel toch kan lukken?
Alvast bedankt!
Kloet001:
moet ik in de 777x sip account niet gewoon aangeven dat ik wil dat het account alleen wordt gebruikt voor doorschakelen "alleen doorschakelen" dus? Als je daarop klikt waarschuwt CC dat instellingen zullen worden verwijderd (??).
en wat vul ik hieronder eventueel in:
Toevoegen doorschakeling
Naam
Naam van de doorschakeling...
Bestemming:
Laat dit veld leeg indien 'naar account'...
of naar account
Ringtijd
Toevoegen
cheapK:
--- Quote from: Kloet001 on 07 Jan 2018, 21:44:18 ---"op de FB moet de inlog voor je hoofdnummer uitstaan". Wat bedoel je met de inlog voor je hoofdnummer?
--- End quote ---
Dat is je eigenlijke inkomende nummer bij CC, die moet je niet meer registreren op de FB.
--- Quote from: Kloet001 on 07 Jan 2018, 22:10:49 ---moet ik in de 777x sip account niet gewoon aangeven dat ik wil dat het account alleen wordt gebruikt voor doorschakelen "alleen doorschakelen" dus?
--- End quote ---
Nee, want je gebruikt dat nummer niet voor doorschakelen, je gebruikt het op je FB.
Kies voor :
"Spraak (standaard), hiermee gebruikt u het account als een SIP account voor een SIP toestel "
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version