Author Topic: 06-nummer van Smartphone onderdeel maken van Fritz!Box 7581 (telefooncentrale)  (Read 16737 times)

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
Hallo theuser, ik heb de registratie van het nummer dat moet worden doorgeschakeld in de FB uitgeschakeld, maar geen groen lampje bij de 777x sip account van Cheapconnect (??). Ook weet ik niet precies hoe ik de doorschakeling moet invullen met de 4 invulvelden. Wat vul ik in bij bestemming en hoe : 00316..... of 06 en wat bij of naar account?

Graag hoor ik van je nader over het installeren van de SIP Client in mijn Smartphone, ik heb een Android toestel (Huawei P9 Lite).

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
Dan heb je nog iets niet goed staan bij je 777X nummer!
Dus weer in je FritzBox controleren , wel het juiste paswoord bij het betreffende nummer ingevoerd??
Instellingen hetzelfde als je hoofd account alleen nummer 777XXXXXXXXX I.P.V hoofd nummer en P.W dat daarbij hoort!
En natuurlijk een vinkje zetten bij gebruik van dat account .
Wat staart er in de log van je fritzbox ?

Als je gratis wilt doorverbinden moet je niet doorschakelen naar een 06 nummer!!

Als je ingelogd bent op het cheapconnect account kun je bij het hoofd nummer (follow me ) doorschakelen naar 1 of meer 777x nummers , naam maakt niet uit B.V.B Fritz kun je daar invullen als je dit account daar wilt gebruiken of mobiel voor je mobieltje.
De tijd dat de telefoon moet overgaan moet je zelf bepalen (heb ik vrij lang staan omdat ik geen antwoord apparaat gebruik.
De nummers staan bij mij in 00777xxxxxx formaat maar ik denk dat het zonder 00 ook wel werkt gewoon even uitproberen.

Voor de smarphone kan ik je alleen algemene info geven omdat ik geen smartphone heb.
Je zult vermoedelijk een SipClient ap moeten installeren, hier gaan dan op dezelfde wijze een 777x nummer +PW en instellingen voor Cheapconnect in als op je Fritzbox.
Daar moet het 777x account dan dus ook als geregistreerd staan.

Je hebt dan dus B.V.B 777xxxxxxx5 in je Fritzbox en 777xxxxxxx6 in je Smartphone.

« Last Edit: 08 Jan 2018, 17:17:56 by theuser »

cheapK

• Gebruiker
    • View Profile
Voor de volledigheid wil ik nog even wijzen op het bestaan van de handleidingen op deze site :CheapConnect forum »CheapConnect »Handleidingen
http://forum.cheapconnect.net/index.php/board,9.0.html
in dit geval :
FRITZ!Box 7490, 7390, 7360, 7340, 7270 en 7170

Daar staat het wel allemaal ongeveer, de schermafdruk is van 1 type, alleen van (bv) de 7360 zijn al meerder typen met afwijkend opties . .
Nu ja, ter info voor de nieuwe/potentiële klanten

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
hi ben nog steeds bezig met dat doorschakel naar mobiel. Op zich is alles gelukt maar ik snap nog niet dat je dat sip account in je telefoon een ander 777x nummer moet zijn. Hij rinkelt dan ook niet. Ik heb CSIPSimple App geinstalleerd

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
ik ben nog steeds aan het knutselen en nu gaat mn mobiel wel over maar niet meer het vaste toestel???

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
ik ben er nu dus achter dat de mobiel met sip account pas over gaat als je de registratie van het hoofdnummer uit zet, maar dan gaat de vaste telefoon dus niet gelijk over met de mobiel, en dat is best lastig. Ik heb het namelijk even gecheckt met een tweede vaste nummer dat ik heb.

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
werkende weg kwam ik er toch ook achter dat de fritzbox wel degelijk 2x een CC vast nummer accepteert en als groen statusknopje aangeeft, alleen het doorschakelen en mobiel en vast tegelijk laten overgaan lukt me nog steeds niet.

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
werkende weg kwam ik er toch ook achter dat de fritzbox wel degelijk 2x een CC vast nummer accepteert en als groen statusknopje aangeeft, alleen het doorschakelen en mobiel en vast tegelijk laten overgaan lukt me nog steeds niet.

Dat kun je toch instellen bij CheapConnet als je ingelogd bent op de pagina waar je de doorschakelingen hebt gemaakt !

"Order, de doorschakellijst wordt op volgorde behandeld.
Random, doorschakelingen worden willekeurig verbonden.
Gelijktijdig, alle doorschakelingen worden gelijktijdig verbonden.
"
Dus de laatste optie!!

P.S je moet de 2 (777x) nummers daar natuurlijk wel doorschakelen !
Hoofd nummer en 1 77x werkt niet, daarom heb je ook 2 777x nummers nodig.
« Last Edit: 10 Jan 2018, 10:52:17 by theuser »

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
dus als ik het goed begrijp moet je in je FB een 777x account maken voor het vaste hoofdnummer en een 777x account voor het mobiele nummer dat je via de sip client van CSipSimple gaat aanroepen? En de proxyserver van beide 777x accounts moet leeg zijn. En het hoofdnummer moet niet geregistreerd staan toch? Ik snap zelf niet helemaal goed wat ik gedaan heb, maar het werkt! Tot zover dank!

theuser

• Gebruiker
    • View Profile
dus als ik het goed begrijp moet je in je FB een 777x account maken voor het vaste hoofdnummer en een 777x account voor het mobiele nummer dat je via de sip client van CSipSimple gaat aanroepen? En de proxyserver van beide 777x accounts moet leeg zijn. En het hoofdnummer moet niet geregistreerd staan toch? Ik snap zelf niet helemaal goed wat ik gedaan heb, maar het werkt! Tot zover dank!

Nee in de Fritzbox komt EEN 777x account en het hoofd nummer kan weg (of uitgeschakeld).
in de mobiel komt een ANDER 777x account ( CSipSimple ) .
Vervolgens schakel je bij Cheapconnect  je hoofd nummer door naar de 2 777X nummers.

Kloet001

• Gebruiker
    • View Profile
ja snap het nu een beetje, je maakt een 777x account voor je vaste nummer en een aparte voor je mobiele nummer en die zet je via het hoofdnummer op de CC portal in de follow me (doorschakeling) naar bestemming account 777x (voor mobiel) en 777x (voor vast nummer). Alleen gaat de mobiel soms niet over maar dat is vast een CSipSimple issue, de registratie is wellicht niet helemaal stabiel. Maar nu werkt het. Zeer bedankt, kostte aardig wat moeite en tijd maar als het werkt is dat de beloning.